Сами Уасем е бил на 15 г., когато създава фен страница на Ferrari, която впоследствие се превръща в един от на популярните автомобилни сайтове във Facebook. Шест години по-късно той води съдебна битка с любимата си марка спортни автомобили.
Уасем, който участва в автомобилни състезания на аматьорски начала, и неговият баща Оливие са подали жалба в съда срещу Ferrari SpA, твърдейки, че техните авторски права са нарушени, а те са изгубили контрол върху сайта.
Ferrari заведе дело срещу семейство Уасем, с аргументите, че са използвали неправомерно запазената марка на компанията, за да рекламират неща, които не принадлежат на Ferrari и за лични съобщения като покани за 18-ия рожден ден на Уасем. “Те се се осмелиха да отнемат мечтата на едно дете”, казва в интервю Сами Уасем.
“Те нямат никакви скрупули.” Делото е емблематично за предизвикателствата, с които компаниите се сблъскват по отношение на запазените права и запазените марки в социалните медии. В годините, в които като подрастващ Уасем изгражда маркетингов инструмент за Ferrari, социалните медии също израстват. Приходите на Facebook Inc. са нараснали с 55% до 7.87 млрд. долара през миналата година.
Прочети повече ТУК