Microsoft атакува китайския пазар през Baidu

Guliver/Getty Images
share

Китай притежава най-големия брой интернет потребители в света – над 450 милиона китайци влизат ежедневно в мрежата.

Компаниите за глобална електронна търговия, търсачките и другите интернет играчи са принудени да се борят за по-голям дял с агресивните местни компании в една силно регулирана пазарна среда.

Към момента за споразумението между Microsoft и Baidu не са пуснати никакви финансови детайли, но се знае, че китайската компания търси възможности за разширение на бизнеса си в чужбина.

Големият конкурент на Baidu на местния пазар - Google - затвори китайската версия на търсачката си миналата година, след като заяви, че повече не иска да си сътрудничи с цензурата на правителството. Потребителите сега биват препращани към базирания в Хонконг сайт на Google, което доведе до силен спад в нейния дял.

Baidu притежава 75.8 процента от китайския пазар на търсенето, докато за Google са 19.2 процента, сочи анализ на китайската компания Analysys International.

Пазарът на Bing на Microsoft в Китай пък е толкова малък, че анализаторите го поставят в категорията "други", които имат общ дял от 2,2 процента.

От Baidu заявяват, че сайтът им вече отчита по 10 милиона търсения на английски всеки ден. Въпреки че притежава и сайт в Япония, китайската търсачка прави основните си печалби в Китай, които за първото тримесечие на 2011 г. са се удвоили до 163 милиона долара, в сравнение със същия период миналата година.

Миналия месец компанията обяви, че е инвестирала близо 306 милиона в китайската туристическа търсачка Qunar, която ще се превърне в основен акционер в Baidu.

Водещи новини

Още новини