За 7 месеца над 400 ТИР-а са засечени на пътя с износени и дори разкъсани гуми, съобщава БТВ, позовавайки се на данни на транспортното министерство.
Стотици са водачите на камиони като този, който се обърна край Карнобат, които се движат с така наречения „регенерат“ – стари гуми с нов грайфер. Опасно ли е това?
Така нареченият регенерат е стара, износена гума с изцяло нов протектор. Светослав Стефанов, управител на сервиз за гуми, казва, че се използват и от малки, и от големи компании, а цената е двойно, понякога тройно по-ниска. Твърди, че при правилна проверка на гумите, те са напълно безопасни.
Според Съюза на българските автомобилисти обаче, регенератът не е безопасен. „Това е технология, която върху стара гума нанася пласт от каучук, което увеличава грайфера, но гумата е изключително опасна за високи скорости“, обяснява Ивайло Славков.
Пламен Симеонов, който е професионален водач, е на същото мнение. Работи в най-голямата транспортна фирма у нас.
По закон гумите трябва да са с дълбочина на грайфера над 1,6 мм. Експертите обаче казват, че достигнат ли 3 мм, гумите вече са за боклука.
„Обикновено на две седмици една гума трябва да бъде проверявана и да бъде в рамките на предписанията на производителя на гуми“, коментира Славков.