Двигателят е разработен на базата на стандартния 2-литров TSI, но с нов, доста по-голям турбокомпресор на фирмата Garret.
Горивната система работи с високооктанов бензин, максималното налягане на турбокомпресора е 2 бара над атмосферното. Заедно с още няколко промени агрегатът развива близо 600 кс и 450 Нм въртящ момент. Поставен е и диференциал с блокаж (шпер).
Според чехите тези показатели ще са достатъчни на Skoda Octavia vRS да развие 322 км/ч по соленото езеро в Бонвил.
Стандартната аеродинамика на седана не е променена. Поставени са единствено 15-инчови алуминиеви капаци на джантите, а гумите са високоскоростни Goodyear Eagle Land Speed. Окачването е регулируемо по височина и твърдост и е поверено на фирмата KW, като снижава колата с 80 мм.
За да изпълни изискванията на организацията SCTA, провеждаща високоскоростните рекорди в Бонвил, Skoda Octavia vRS е оборудвана с всички мерки за сигурност като: многоточкова предпазна тръбна клетка, пожарна система, седалки тип корито и др.