Електрическите автомобили вече се превръщат в тема номер 1 в автомобилния свят и именно такъв бе показан преди седмица с високата цел да покаже ускорение, присъщо на болид от Формула 1. Доскоро електроавтомобилът не само че се смяташе за безбожно скъп, не само че се смяташе за ненадежден, но се смяташе и за... празен. Защото двигателят липсва. Далеч не като празен обаче би го определил ръководителят на дизайна в Porsche - Михаел Мауер.
"Опаковката очертава границите на архитектурата на колата. Пасажерите, мястото за багаж, правните изисквания – това определя 70% от архитектурата, оставяйки на въображението на дизайнерите едва 30%", сподели Мауер.
Влизайки в нови сектори с Panamera, Cayenne и Macan, Porsche безсрамно всеки път поглежда към 911, за да потърси вдъхновение. А 911 е именно вдъхновение. Сега концепцията The Mission E води Porsche по нов път, който в общи линии очертава как би изглеждало едно двуместно или четириместно 911 на бъдещето. И то електрическо.
"Факт е, че стайлингът на електрическите коли е изчистен и трябва да си дадеш отговор колко агресивен искаш да бъде езикът на дизайна, който ще визуализира новите технологии. Би било чудесно да имаме кристална топка и да видим как ще реагират клиентите... Когато обновяваме Cayenne или 911, хората имат нужда да видят, че моделът е нов, но все пак продължава да е Porsche. С подобна нова технология е редно да направим няколко стъпки встрани от стандартния дизайн. Ако се отиде твърде далеч обаче, клиентите ще се загубят. Те са свикнали на един дизайн в продължение на 20 – 30 години. Виждате какво се случва на пазара – някои производители отиват твърде далеч като BMW, други са по-умерени. Клиентите обичат продукта, но за тях брандът е най-важен. Хората ще купят EV Porsche, защото е красиво, но и защото има емблемата на Porsche. Автомобилът трябва да бъде разпознаваем като Porsche, въпреки електрическите елементи. Всичко е въпрос на баланс", сподели Мауер.