Руският клон на френския мегаконцерн Renault е на път да върне към втори живот една позабравена марка, символ на автомобилостроенето из целия социалистически блок, съобщи вестник „Ведомости“.
Според изданието бордът на „Рено Россия“ е проверил името на марката „Москвич“ и се оказало, че в класа на леките автомобили то е свободно.
Руското представителство на френската фирма вече е подало заявление в патентното ведомство на Русия. Идеята е да запазят наименованието, изписано както на кирилица, така и на латиница.
Стандартният срок за обработка на молбите в Роспатент е няколко дни, което означава, че в най-скоро време ще се знае със сигурност какво ще е бъдещето на марката „Москвич“, пише "Новинар".
Социалистическата машина, за която мнозина се шегуваха, че е направена от германски каски, се е произвеждала от 1947 г. и е по модел на германския "Опел кадет".
Дотогава от създаването си през 1930 г. в същия завод са излизали само копия на американските камиони „Форд-А“ и „Форд-АА“.
По онова време името на фабриката е било „Государственный автосборочный завод имени Коммунистического интернационала молодёжи“.
3 години по-късно вече е филиал на ГАЗ, а през 1939 г. заводът става самостоятелна част в Глававтопром, и получава название „Московский автомобильный завод имени КИМ“. През 1968 г. пък заводът е преименуван на „Автомобильный завод имени Ленинского комсомола“ (АЗЛК), както е известен до 1992, когато се сменя на последното „Открытое акционерное общество „Москвич“.
Въпреки всички тези имена през историята, френската Renault сега „се цели“ само и единствено в марката „Москвич“, защото именно така беше известно возилото, което е първият масово произвеждан съветски автомобил.
Няколко от моделите на автомобила са били произвеждани и в Ловеч.
В момента в завода на „Москвич“ в родината му се произвеждат автомобили Renault Logan. Когато „Москвич“ фалира преди около 15 години, фирмата се применува на „Автофрамос“, а накрая стана и „Рено Россия“.
Легендата "Москвич" се връща на пазара
- 14.10.2015 | 06:57
- 10934