Юлиан Йорданов: Потребителската такса е нужна на здравната система

  • 07 октомври 2011 07:57

  • 1116
  • 5
Юлиан Йорданов: Потребителската такса е нужна на здравната система
©

Потребителската такса на пациентите трябва да бъде обвързана с минималната работна заплата, заяви в интервю за сутрешния блок на Нова телевизия д-р Юлиан Йорданов, заместник-председател на БЛС.

Чрез премахването на обвързаността между таксата и минималната работна заплата се обезсмисля самата идея на тази такса.

Йорданов добави, че чрез тази потребителска такса се извършва дофинансиране на недофинансираната здравна система.

Заместник – председателят на БЛС бе категоричен, че потребителска такса за пациенти при всички случаи трябва да има.

Защо и кой сега иска да промени нещата, попита д-р Юлиан Йорданов.

Последвайте канала на

Десислава Станева
1116 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар
kinesiotapebg.eu

2011.10.11 | 08:45

4
Кинезио лентата – революция в света на спортната медицина!Научете как сами да поставите и изрежете кинезио лентата на www.kinesiotapebg.eu
клио

2011.10.11 | 08:45

3
Това си е официален държавен рекет за и без това скъпо струващите ни докторя
Ева

2011.10.11 | 08:45

2
Тази такса е незаконна, след като всеки си плаща здравни осигуровки .
Petrov

2011.10.11 | 08:45

1
ПОТРЕБИТЕЛСКА ТАКСА В зората на така наречената „ демокрация“ на някого със сериозен дефицит в мисленето му хрумна идеята да бъдат задължени ЗДРАВНООСИГУРЕНИТЕ пациенти да плащат при посещение при личния си лекар такса, коѝ знае защо наречена потребителска. Нали самата здравноосигурителна вноска се плаща за потребление на здравни услуги. И тъѝ като с ограничения си ум не успя да измисли справедливо решение – диференциран подход, реши да натовари всички – и недобросъвестните и добросъвестните пациенти да плащат такса. Вярно е, че и в други държави съществува потребителска такса, но това не значи, че е правилно. Мисленето на хората там не е много по-логично от нашето!!! ИДЕЯТА за въвеждане на потребителската такса беше ОГРАНИЧАВАНЕ НА БЕЗПРИЧИННИТЕ ПОСЕЩЕНИЯ ПРИ ЛИЧНИЯ ЛЕКАР. Изтъкваше се в медиите, че наѝ-вече възрастните хора за щяло и не щяло чакали пред лекарските кабинети и потребителскaта такса щяла да ги принуди да търсят лекарска помощ само когато деѝствително имат нужда. С течение на времето тази ИДЕЯ се изтри от паметта на хората и те изгубиха представа за какво плащат. Постепенно освен при личния лекар започнаха да искат потребителска такса и при посещение на специалист и за всички видове изследвания и дори при болнично лечение. Наглостта на някои лекари стгна дотам, че започнаха да изнудват дори освободените със закона от такса да плащат. Внимание, четете внимателно! Здравноосигуреният може да посети специалист само с направление, издадено от личния лекар, коѝто преценява необходимостта от преглед от специалист, а не по свое желание безпричинно или дори с причина. От което следва, че щом не може БЕЗ ПРИЧИНА да посети специалиста не трябва да плаща потребителска такса! За изследвания е необходимо направление от личния лекар или от специалист от което следва, че БЕЗПРИЧИННИ изследваниа са невъзможни. Поради което по същата логика пациента не трябва да плаща потребителска такса. Пациента не може да постъпи за лечение в болница, ако не бъде изпратен от личния лекар или специалист. Следователно не може да постъпи БЕЗПРИЧИННО в болница. Следователно не трябва да плаща потребителска такса. Още преди години Народният представител г-н Петър Мръцков вкара въпроса с несправедливата такса в пленарна зала. След което настъпи неописуем воѝ и протести от лекарските среди, за които „келепира„ наречен потребителска такса беше станала като нещо, дадено им свише, което безусловно им се полага и не може да им бъде отнето, един вид свещена крава. За много хора тази сума не е голяма. Но за толкова хора с краѝно ниски доходи, като например голяма част от пенсионерите, безработните, част от младите семеѝства, инвалиди, дори и работещи, но на минималната работна заплата тази сума представлява два или три хляба, с които биха преживели два или три дни. А тази сума се мултиплицира, ако са необходими изследвания или болнично лечение. И накрая за да бъдат все пак ограничени евентуалните безпричинните посещения от недобросъвестни пациенти без да бъдат несправедливо наказвани добросъвестните Предлагам: ТАКСА ДА СЕ ПЛАЩА САМО КОГАТО ЛИЧНИЯ ЛЕКАР СЛЕД ПРЕГЛЕД УСТАНОВИ, ЧЕ ПОСЕЩЕНИЕТО НА ПАЦИЕНТА ДЕЍСТВИТЕЛНО Е БИЛО БЕЗ ПРИЧИНА!!! ТАКСАТА ДА СЕ НАРИЧА „ТАКСА ЗА БЕЗПРИЧИННО ПОСЩЕНИЕ„.
толко

2011.10.17 | 09:24

5
след преглед при специалиста платих потребителска такса 2,70лв.. В рамките на 14 дни бях повикван 10 пъти от специалиста и съответно платих 27,00лв. такси. Предстои още. Нормално ли е това!?

Добави коментар

Водещи новини