Постенето по 14 часа намалява риска от диабет, инсулт и сърдечни болести

Постенето 14 часа в денонощието може да намали риска от диабет, съобщава в. "Дейли мейл". 

Гладуването за определен период от денонощието стана популярно сред редица знаменитости, като реалити звездата Кортни Кардашиян и създателя на социалната мрежа Туитър Джак Дорси.

Някои от тях стигат до крайности в постенето, но изследване на учени от Калифорнийския университет в Сан Диего показа, че консумацията на храна единствено през 10-часов прозорец в денонощието не само е възможно, но и води до намаляване на телесното тегло и понижаване нивото на "лошия" холестерол.

Започва Коледният пост

Изследването обхванало 19 участници, повечето от които били затлъстели. За 12 седмици намалели индексът на телесната им маса, телесното им тегло и телесните им мазнини, а стойностите за кръвното им налягане и кръвната им захар се подобрили.

Консумацията на храна през 10-часов прозорец в денонощието, последвана от 14-часово постене, може да помогне на хора, за които има риск от диабет, сърдечни заболявания и инсулт, да избегнат хронични болести, да отслабнат и да се почувстват по-добре.

От Американската асоциация за сърдечно здраве смятат, че 47 милиона души в САЩ са засегнати от метаболитен синдром. Става въпрос за симптоми, които в редица случаи предхождат появата на диабет.

У около една трета от възрастните американци се наблюдават най-малко 3 от 5 рискови фактора, свързани с метаболитен синдром - високо ниво на кръвната захар, високо кръвно налягане, високо ниво на триглицеридите в кръвта, ниско ниво на "добрия" холестерол и затлъстяване в коремната област.

Започват Богородичните пости

Участниците в изследването били засегнати от метаболитен синдром. За 12 седмици те преминали към постене 14 часа в денонощието. През останалите 10 часа можели да консумират каквото, когато и както поискат. Участниците били склонни да закусват по-късно - около два часа след ставане от леглото, и да вечерят по-рано, отколкото го правели преди.

Дванадесет седмици по-късно телесните им мазнини, индексът им на телесна маса и телесното им тегло намалели с около 3 процента. Много участници имали по-ниски нива на "лошия" холестерол и кръвната захар, а 70 процента уверили, че спят по-добре. Ефектът бил толкова впечатляващ, че две трети от участниците продължили да постят 14 часа в денонощието една година след приключването на изследването.

Коментари

  1. 2019.12.09 | 13:12

    охаааа 10 часа на кюфтета

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Болести

още

Анкета

Подготвени ли сте за грипа?

Подготвени ли сте за грипа?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.