Москва обяви, че е превзела Бахмут

  • 21 май 2023 06:18

  • 4929
  • 57
Москва обяви, че е превзела Бахмут
© Getty Images

Русия заяви снощи, че е превзела изцяло напълно разрушения източноукраински град Бахмут, което, ако е истина, ще сложи край на най-дългата и кървава битка от 15-месечната война, предаде Ройтерс.

Всичко по темата:
Руската инвазия в Украйна 13765

Нападението над до голяма степен изравнения със земята град беше водено от бойци от групата наемници „Вагнер“, чийто лидер Евгений Пригожин каза по-рано през деня, че неговите войски най-накрая са изтласкали украинците от последната застроена зона в града.

Киев отхвърли твърдението на Пригожин. Превземането на Бахмут, наричан от Русия със съветското му име Артьомовск, ще е първата голяма победа на Москва в конфликта след повече от 10 месеца.

„В резултат на настъпателните действия на десантно-щурмовите отряди на Вагнер, с подкрепата на артилерията и авиацията на Южната група на войски, освобождаването на Артьомовск е завършено", съобщи руското министерство на отбраната.

Нямаше незабавна реакция от Киев на това твърдение, което идва след седмица, през която украинските сили постигнаха най-бързите си победи през последните шест месеца в северната част на Бахмут и по южните флангове.

Пригожин, който многократно е заклеймявал редовната руска армия за това, че изоставя позиции, превзети по-рано от хората му, каза, че след пет дни собствените му сили ще се изтеглят от Бахмут за почивка и ще предадат руините на редовната армия.

„Днес в 12 часа на обяд Бахмут беше напълно превзет“, каза Пригожин във видео, в което той се появи в бойна униформа пред застанали в редица свои бойци с руски знамена и транспаранти на „Вагнер“.

Пригожин обяви пълен контрол върху Бахмут, украинската армия отрече

Украинският военен говорител Сергей Череватий каза за Ройтерс в отговор на думите на Пригожин преди обявеното от Русия превземане на града: "Това не е вярно. Нашите части се бият в Бахмут." Независимо дали украинските сили са напуснали Бахмут или не, те бавно се изтеглят вътре в него, към отделни групи сгради в западния край на града.

Междувременно в северна и южна посока украинските сили са отвоювали територия от руските войски.

Русия призна, че е загубила част от позициите си около Бахмут през миналата седмица, като същевременно отрече твърденията на Пригожин, че фланговете около града, охранявани от редовни войски, са били пробити.

Киев твърди, че целта му в Бахмут е била да привлече в града руските сили от други места на фронта, за да им нанесе големи загуби в жива сила и да отслаби отбранителната линия на Москва на други места преди планирано голямо контранастъпление.

Последвайте канала на

4929 57

Свързани новини

Коментари 57

Добави коментар
Ukraina55

2023.05.22 | 10:13

57
Това къде сте са снимали жалки руски буклуци във Харков ли на този град ми прилича а не на Бахмут ха ха ха.Наистина руските лъжи и пропаганди нямат краи на тези жалки руски изроди мръсни ха ха ха.Смърт за Русия.
Z Z Z Z Z

2023.05.21 | 10:11

30
Какво значи победата в битката за Бахмут? Вагнер - 46 000 бойци, леко въоръжени щурмови отряди по 6-ма. Натовска Украйна - 80 000 бойци - 22 тежки пехотни бригади, 18 батальона специални сили - вкл. нацистките батальони Кракен и Азов, вкл, и наермническите батальони Дудаев, Гонор, грузинци и т.н. Въоръжение - тежко - танкове вкл. Чалъндъжр и Леопард 1 и 2, артилерия - вкл. и РСЗО Химарс....и Вагнер ги разби! Това е края на тая натовска кочина.
Влади.

2023.05.21 | 20:46

56
Право го каза...натовска кочина. И не знам, какви са тези железни нерви на Путин и руските военни, и не подпукат и първопричинителите...краварите!
бай х.уй до z z z z z

2023.05.21 | 13:37

51
метни се от люлинската ти панелка бе русофилистичен боклук. чий ще го държат сега пияните ватници в разрушения от тях град. чакай да видиме как ще излезнат от бахмут рашитските изроди. Да ти се.ра в простата куха болшевишка кратуна!
Това значи

2023.05.21 | 10:16

32
Че Бахмут превърнат в дигитален ГУЛАГ също.
Защо воювам?

2023.05.21 | 10:15

31
За подобрене на живот за олигарци и банкери?
kamikadze

2023.05.21 | 18:33

55
За справка - ЧВК Вагнер освен Штурмови отряди - по-същество взводове, окомплектовани със автоматчици, картечари и снайперисти, разполага със всички видове войски, техника и специалисти, необходими за водене на самостоятелни бойни действия. Освен стратегическа авиация. В това число : инжинерни, химически, РЕБ, тилови, свързочни, мотострелкови, миньори, и тн. ЧВК Вагнер има своя лека и тежка артилерия вкл. РЗСО, леки и товарни автомобили, БМП, БТР, Танкове, Армейска и Тактическа авиация, в това число - транспортни и щурмови хеликоптери, изстребители, армейски бомбардировачи и многофункционална авиация. Имат и Тежки Огнеметни Системи - ТОС-1А ... Фланговете им прикриваха Мото-стрелкови и Десантни войски от Руската Армия.
юлиян

2023.05.21 | 17:13

54
Не,Еми.Това е ''животът''.Трагедия и ''анална'' болка за вас.Победа и морално удовлетворение за нас.Ало,първите редове на ''партера'',''немного в сторонку''.Проходит ЧВК''Вагнер''.Дайте път на победителите от ''Бахмут''...А ну ка,отошли в сторону,сказал.
юлиян

2023.05.21 | 17:12

53
Не,Еми.Това е ''животът''.Трагедия и ''анална'' болка за вас.Победа и морално удовлетворение за нас.Ало,първите редове на ''партера'',''немного в сторонку''.Проходит ЧВК''Вагнер''.Дайте път на победителите от ''Бахмут''...А ну ка,отошли в сторону,сказал.
юлиян

2023.05.21 | 17:03

52
Момък,или моме,каква ''редица''сгради.В Бахмут няма не редица,няма единица здрава сграда,която украинците да ''държат''.Освен да си държат ''карантиите'',за да не изгубят поне тях.И много ви моля,не се опитвайте да пишете фалшиви коментари от мое име.Не е коректно.Ако не другаде,поне в НЕТ-а трябва да има някаква граница.Ако ще се ''дърварим'',нека да е по мъжки,а не по ку.в...ки.

2023.05.21 | 11:59

50
В Ykpaйнa kocвeнo пoтвъpдиxa, чe 3aлyжни e 6ил тeжko paнeн cлeд pakeтeн yдap oт pyckитe въopъжeни cили пo koмaндeн пyнkт нa въopъжeнитe cили нa Ykpaйнa в Днeпpoпeтpoвcka o6лacт. Eдин oт cлyжитeлитe нa Ykpaинckия нaциoнaлeн вoeннoмeдицинckи kлиничeн цeнтъp A/\uHa Cлo6oдянюk нa 8 мaй пy6лиkyвa инфopмaция 3a пpиeмaнeтo нa гoлям 6poй paнeни вoeнни в 6oлницaтa в Kиeв. Eдин oт koитo cпopeд нeя e "мнoгo вaжeн" и e в kpитичнo cъcтoяниe.
Z Z Z Z Z

2023.05.21 | 11:35

48
Китайското ръководство иска продължителна война в Украйна, където ресурсите на САЩ да бъдат напълно изтощени, което се и случи през последната 1 година. Администрацията на Байдън игра политически покер, посочи Макгрегър. По-лошо, унищожи американската външна политика и стратегия за последния половин век, която Никсън и Кисинджър начертаха, разцепвайки съюза между СССР и Китай на Мао. Джо Байдън направи обратното, изтощи нашите ресурси в абсолютно безсмислена военна кампания за САЩ и циментира съюза между Русия и Китай на Си Дзинпин. Украйна никога не е имала никакво значение за САЩ. Важна ли беше Украйна, когато беше в СССР и имаше ли САЩ проблем с това? Не, никакъв, категоричен е Макгрегър. Ние нямахме проблеми и с това, че Балтийските държави, Полша и даже половин Германия бяха под диктата на СССР. Нищо от това нямаше никакво значение за САЩ. Тогава защо Джо Байдън и неговата администрация се реши на този ход? От егоизъм, посочва Макгрегър. Байдън и неговото семейство, както и в предишната администрация на демократите на Обама свършиха доста неща в Украйна, неща, за които може и ще бъдат съдени в скоро време. Той се опита да покрие тези неща включително и залагайки висшите интереси на САЩ и американския народ. Това, обаче посочи той придобива още по-безумния сценарий след като и САЩ губи в самата Украйна и покерът на Байдън е довел до пълно гео-политическо поражение на САЩ, създаване на руско-китайски съюз с, който следващите президенти на САЩ ще трябва да се справят в Азия. Разбира се, припомня Макгрегър, че самия Байдън и администрацията му, както и Запада като цяло са били подведени от украинската страна за случващото се там и баланса на силите. Ниската интензивност с която Русия води войната позлволи на украинците да съшият мрежа от лъжи, с които да ни заблуждават за случващото се - бавния руски прогрес беше описван като украински победи, което няма абсолютно никакъв смисъл. Нещо повече, позволихме на тези хора да окупират нашите медии и да пръскат фалшивите си новини чрез тях, убеждавайки и своето, и нашето общество в илюзии и несъществуващи неща. Аз лично, посочи той, не изключвам тази ниска руска интензивност да е координирана с Китай. Даже бих стигнал и по-далеч, мисля, че Китай иска Русия да води войната така и също този фалшив наратив на украинците, както и превземането на нашите медии от техните фалшиви наративи да е също инсценировка на Китай. Защо? Много е просто. Създава се фалшив наратив и фалшиви надежди за Украйна, които западните общества въодушевени да следват. После руснаците смазват този наратив по начина, по който спечелиха в Бахмут. Общественото мнение се обръща против всякакви намеси и всякакви войни по света, а точно това е нещото, от което Китай има нужда, когато посегне на Тайван, завърши Макгрегър. Смазване на Украйна, тежко гео-политическо поражение на САЩ и Запада, обърканост на обществата и категоричното им противопоставяне срещу всякакви военни намеси по света е точно това, от което Китай ще има нужда и вероятно всичко тече по добре координиран сценарий, който Путин и Си Дзинпин са начертали.
така е

2023.05.21 | 11:54

49
Набиха го на БайДън и бандата около него!!!
PaulaFox

2023.05.21 | 11:31

47
❤️Играя нова ceкс игра 18+) Не мога да се справя с нея, много трудно) Кой е играл, помогнете ми ➤ Ja.cat/xgams
Анализа

2023.05.21 | 11:22

46
И все пак - сделка или не? Сделка ще има, посочи Макгрегър, но едва след пълно признато безусловно украинско поражение, както и международно унижение за САЩ и Запада. Да, заключва горчиво Макгрегър, руснаците няма да ни оставят да се измъкнем безнаказано от опитите да им блъскаме по задната врата. Освен достигане до Днепър те със сигурност ще искат и Одеса, за да се свържат с Приднестровието, това е вън от съмнение. Всъщност, посочва той, превземането на Одеса е много по-важно за Русия от каквото и да е друго събитие. Одеса е град създаден от Екатерина Велика, в театъра на Одеса бяха изгорени руските протестиращи от отрядите на Азов, Одеса до създаването на СССР винаги е била руска и с изцяло руско население, припомня Макгрегър, етническия състав на Одеса и днес е изключително руски. Това е знаков град, превземането на който ще зарадва всяка руска душа, но и лишава остатъчна Украйна от излаз на море, още една стратегическа задача. Тоест излизане на Днепър и превземане на Одеса, това ли са задачите за руската армия? По-скоро да, въпреки, че не изключвам и други сценарии. Етнически руските райони и знакови руски градове като Херсон, Одеса и Харков със сигурност. Днипропетровск. Запорожие със сигурност, защото влиза в рамките на Запорожка област и е даже нейната столица, освен това е разположен на източния бряг на Днепър, ако руските войски настъпят към Запорожие, то украинците ще трябва да бягат веднага, нямат никакъв избор ако бъдат притиснати до реката. Самата река, смята той би била една чудесна граница и за НАТО, и за Русия, но пак припомня, че със сигурнсот руснаците ще искат да си вземат обратно и Одеса. Къде е Китай? Китай, според него не иска тази война да приключва.

Добави коментар

Свързани видеа

Водещи новини