Руснаците не приемат с ентусиазъм възраждането на "Москвич"

  • 26 май 2022 08:46

  • 1605
  • 3
Руснаците не приемат с ентусиазъм възраждането на "Москвич"
© Novini.bg/ Canva

За мнозина руснаци до края на 20 век да притежаваш "Москвич" - гордостта на съветското автомобилостроене, беше въпрос на чест, разказва Ройтерс.

За последно произвеждан преди двадесетина години, той е на път да се завърне на поточните линии заради напускането на Русия от страна на западните автомобилостроители.

Москва национализира завода на Рено в руската столица

Когато "Рено" (Renault) обяви, че се изтегля от Русия, кметът на Москва Сергей Собянин потри ръце. Той още тогава заяви, че ще национализира завода в столицата, който едно време произвеждаше именно "Москвич", за да възроди "легендарната" марка.

Въпреки, по думите на Собянин, "дългата и славна история" на "Москвич"-а, руснаците са разделени по въпроса за възраждането на една марка, която според мнозина принадлежи само на миналото.

"Чух, че "Москвич" ще бъде върнат към живот и съм много щастлив от това", казва Александър Бондаренко, демонстрирайки тениска с изображение на колата. "Ако пуснат на пазара модерна версия на модела 2140, ще си я купя веднага".

Други обаче са по-скептични и виждат очевидни политически мотиви зад действията на кмета.

"Възраждането на "Москвич" е популистко решение", казва жителят на Москва Сергей, отказвайки да сподели фамилията си. "Не е ясно какво ще произтече от това".

След масовото напускане на западните компании президентът Владимир Путин обяви, че руснаците трябва да се гордеят с промишленото наследство на страната си. Той допълни, че местната производствена база трябва да бъде разширена.

За мнозина обаче обичаният от мнозина в Русия "Москвич" трябва да си остане в миналато.

"Москвич" не трябва да бъде докосван, той умря, той беше убит", казва Станислав Цибулский, припомняйки решението за закриването на завода преди две десетилетия. По думите му работниците в продължение на години не са получили дължимите им заплати, а хиляди са загубили работата си.

"Заводът беше просто затворен, дори нямаше музей, а сега планират да възродят "Москвич". За мен това е светотатство", казва той.

От поточните линии на завода в Москва, който започва да работи през 1946 г. и беше закрит през 2001 г., десет години след разпада на Съветския съюз, са слезли десетки модели на "Москвич".

По време на най-големия разцвет на производството през 70-те години, хората редовно трябваше да чакат с години, за да се сдобият с жадуваната кола. А един от най-популярните модели - "Москвич 412", през 1975 г. струваше около 5000 рубли при средна месечна заплата от 150 рубли.

За Сергей Ушаков, който е носталгично настроен собственик на "Москвич", възраждането на модела е добра новина, но въпреки това страната трябва да се фокусира върху производството на модерни автомобили.

"Това е рядка кола и аз я поддържам в работещо състояние", казва той и с гордост показва модел 400. "Но няма нужда да произвеждаме едни и същи автомобили".

Последвайте канала на

Радина Лазарова
1605 3

Свързани новини

Коментари 3

Добави коментар

2022.05.26 | 11:27

1
МРЕТЕ КРАВАРСКИ КУУУУУРВИИИИ

2022.05.26 | 11:33

2
Десетки модели? От къде чете тия глупости? Моделите могат да се преброят на пръстите на една ръка. Представям си как сега си изхвърлят всички БМВ, аудита, мерцедеси и тн. и се нареждат на опашка за бордеро. За да могат да купят москвич след 5-10 години, като им дойде реда. Точно като в социализЪма. Дебили.
Ukraina55

2022.05.26 | 12:32

3
И като започнат да произвеждат Москвич, кои ще го купи, нямат достъп до световните пазари.Вече не търгува никои с Русия, на и много москвичите да си ги карат в Москва.Русия няма вече достъп до световните пазари,блокираха го от всякаде.Единствено този Москвич, Путин може да си го завре отзад,никои няма да му купува тази таратайка.Нямат достъп до Пазара, одрязалисаго от всякаде.

Добави коментар

Водещи новини