Париж на война с джиповете

  • 02 декември 2023 07:51

  • 2987
  • 10
Париж на война с джиповете
© Pixabay

Париж отново атакува мръсния въздух и големите задръствания.

Притежанието на автомобил във френската столица се превръща във все по-недостъпен лукс за парижани.

След като забрани старите коли в центъра на Париж, сега местната управа иска да направи паркирането на големи автомобили по-скъпо.

Ще глобяват ръчно за стари коли в центъра на София

За целта, думата ще имат жителите на града, които ще решат чрез референдум. 

Често говорим за драстичните мерки, които Франция, и в частност Париж, налагат за да откажат шофьорите от личните автомобили. Сега на прицел са големите автомобили, които според кмета на френската столица не само, че заемат място и замърсяват повече, но и са причина за по тежки пътни инциденти.

Парижкият градоначалник превърна намаляването на автомобилното пространство в основна своя политика. Конкретно тази практика Ан Идалго заимства от кмета на Лион, отявлен природозащитник, който от следващата година също ще налага по-високи цени за паркиране на по-тежките и по-замърсяващи превозни средства.

За втори път в рамките на година Париж се допитва до своите граждани по въпрос свързан с безопасното и екологично придвижване. През април миналата година, след референдум, парижани решиха да сложат край на електрическите тротинетки под наем. Сега управата на френската столица ги пита - Трябва ли джиповете да плащат по-висока такса "Паркиране"?

„Това е само първата стъпка. По-общото посланието е много ясно. То иска да каже на производителите - Спрете да произвеждате този тип автомобили, защото това е твърде скъпо, твърде замърсяващо и дори абсурдно за времето, в което живеем. Трябва да преминем към по-леки превозни средства и да кажем на всички онези, които продължават да използват личните си автомобили, защото са най-богати - Не! След няколко години, след няколко месеца, вие няма да сте добре дошли в Париж", заяви Давид Белиар, заместник-кмет на Париж по транспорта, предаде Нова тв.

Гражданският вот е насрочен за 4 февруари. Ако парижани кажат “Да” по-високите такси ще засегнат не само автомобилите с вътрешно горене, но и хибридните и електрически коли с тегло над 2 тона.

„Ако видим, че има силна мобилизация при гласуването „за“ ще можем да изведем предложението както на национално, така и на европейско ниво. Въпросът всъщност е да спрем да произвеждаме този тип превозни средства. Това е залогът”, добави Белиар. 

Докато броят на автомобилите в Париж непрекъснато намалява, то средният размер на превозните средства в столицата се увеличава. Парижката управа твърди, че джиповете консумират много повече гориво, а заради размера си са по-опасни за пешеходците.

Влезе в сила ограничението за движение на стари коли в центъра на София

„Както знаете, колите се наказват в Париж и навсякъде другаде. Днес шофьорът се смята за дойна крава - 60% данък върху горивата, 40% данък върху магистралните такси. Зони с ниски емисии. И ако днес, автомобилите са по-тежки и обемисти, отколкото са били, това е от съображения за сигурност, комфорт и дори екология. Направени са много модификации, положени са огромни усилия. Разбира се, че това се изразява в допълнително тегло", съобщи Филип Нозиер, президент на Асоциацията “40 милиона автомобилисти”. 

Според Асоциацията на европейските производители на автомобили, през миналата година почти половината от новите продадени коли в Европа са джипове. Заради липсата на място, мръсния въздух и сериозния трафик, много парижани подкрепят предложението на местната власт.

„Тези автомобили са символ на друга епоха. Символ на това да мачкаш другите, което не ми харесва. По-тежката кола консумира повече гориво и следователно замърсява повече. Така, че смятам, че е нормално да бъдат облагани с повече данъци и такси от по-малките коли", посочи Анри Дюре, жител на Париж. 

И докато Париж предстои да избира, Лион вече реши да облага с по-викоки такси за паркиране по-големите превозни средства.

Последвайте канала на

Десислава Станева
2987 10

Свързани новини

Коментари 10

Добави коментар
Литекс-София

2023.12.02 | 08:44

1
И ние след 50 години…

2023.12.02 | 11:05

7
Що след 50г. оди пеш от сега бе.

2023.12.02 | 11:01

5
И вие кво след 50 години? Ми почвай пеша бе отворко. Не ти трябват плавила сам можеш да слезеш от колата
Жетона

2023.12.02 | 09:24

2
Ако на Ганьо му забраниш Г класата ще си среже вените, та това му е целия живот!

2023.12.02 | 11:04

6
Ми те и ел. тротинетките са забранили бе Ганьо, дето уж бяха хипер екологични, само искат да цинцарят още пари от хората, никой не го е еня за никва екология, ако ги беше еня просто щяха да съдят дървета.

2023.12.02 | 11:00

4
Отиваш там, ставаш им роб, само пешачката и си тихо пундьо. В нашата държава нашите правила
Улигофрени

2023.12.02 | 10:33

3
Шизофреници!

2023.12.02 | 11:12

8
На война е със свободата с нищо друго както целия запад
Niki2

2023.12.02 | 11:20

9
По лесно е да таксуваш хората отколкото да намериш друг начин...

2023.12.02 | 12:52

10
Отслабнете без диета и спорт? истински е и не е скъп, подходящ за всички (жени и мъже), безопасен на всяка възраст, ще видите резултата само след няколко дни. Това е най-продаваното лекарство за отслабване в света, вече и в България----->> mub.me/keto

Добави коментар

Водещи новини