Нови глоби за международни компании за неспазване на максимално допустимата печалба в Гърция

  • 16 ноември 2023 11:48

  • 306
  • 0
Нови глоби за международни компании за неспазване на максимално допустимата печалба в Гърция
© Novini.bg/ Canva
Слушай новината Слушай новината

Гръцките власти отново наложиха глоби на две големи международни компании за неспазване на максимално допустимата печалба, установена от закона, съобщава в. "Катимерини", цитиран от БТА. Този път общата стойност на глобите е 1,67 млн. евро и засяга компании, които предлагат козметични и хигиенни продукти.

На 2 ноември южната ни съседка глоби гръцките клонове на "Проктър енд Гембъл" (Procter & Gamble) и "Юнилевър" (Unilever) с по 1 млн. евро за незаконни печалби.

Заради кражби: Гърците поставят чипове, за да пазят зехтина и маслините

Вчера министърът на развитието Ко́стас Скре́кас наложи глоби и на местните клонове на двата американски гиганта "Джонсън енд Джонсън Хелас" (Johnson & Johnson Hellas) и "Колгейт-Палмолив" (Colgate-Palmolive Hellas). Първата компания трябва да заплати 1 млн. евро, а втората – 672 000 евро. 

Това решение е взето след проверки на службите на гръцкото Министерство на развитието, които са установили "несправедлива печалба", състояща се в "нарушение на законодателството, което предвижда таван на маржа на брутната печалба", пише изданието.

Глобите са наложени по силата на закон, приет през юли, който ограничава брутните печалби за широк кръг ключови потребителски стоки и услуги – предимно за хранителния сектор и здравеопазването, до края на 2023 г., напомня Асошиейтед прес. Законът постановява, че брутната печалба на продукт не може да надвишава тази отпреди 31 декември 2021 г.

Според данни на компанията за пазарни проучвания "Сиркана" (Circana) цените на домакинските перилни и почистващи препарати са се увеличили в периода януари-септември 2023 г. с 12,7 процента в сравнение със същия период на 2022 г., пише в. "Катимерини".

Това е категорията с най-голямо увеличение на цените от общо 11, които съставляват т.нар. категории на бързооборотни стоки (стоките, които потребителите най-често купуват). През същия период цените на козметичните продукти са се увеличили с 8,5 процента, а на продуктите за лична хигиена – с 8,2 процента.

Последвайте канала на

Радина Лазарова
306 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини