Пусти улици, празни супермаркети: коронавирусът удари Северна Италия

Роберто Чигети живее в Кодоньо, градчето в Ломбардия, което се оказа в центъра на кризата с коронавируса в Италия. Улиците са по-пусти от обикновено, но някои хора още излизат да се разхождат. Всички магазини, с изключение на аптеките и супермаркетите, са затворени, пише ДПА, цитирана от БТА.

Градът, разположен южно от Милано, с население от около 15 00 души, сега е зона с ограничен достъп. Тук десетки хора се заразиха с коронавируса. Дошъл е моментът да си останат по домовете, а не да излизат и да се виждат с приятели. "Има семейства, които си отдъхват", казва Чигети, 33-годишен преподавател в училище в региона. "Но има и семейства, които се тревожат, особено ако сред тях има заразен човек. А има и семейства, които изпадат в безпричинна паника".

Той не одобрява сравнението между Кодоньо и китайския град Ухан, където се появи вирусът. "Ние сме малко селище, за разлика от Ухан, то не е гъсто населено, около нас има природа и много зелени пространства", казва той по телефона за ДПА. Освен това, в Кодоньо на жителите е разрешено да напускат домовете си.

Българката, завърнала се от Италия: Взела съм всички мерки, за да предпазя себе си и околните

Той съжалява за многото фалшиви съобщения за избухването на болестта, които се въртят в социалните мрежи и в Уотсап. "Имам доверие само на официалните данни", казва той. Хората се притесняват, че вирусът ще се разпространи до Милано.

Няколко общини в провинцията бяха поставени под карантина, а служители по сигурността са разположени, за да предотвратяват всяко влизане и излизане. В момента в Италия има над 200 установени случаи - за сравнение, в Германия има само 16. И въпреки че петимата починали досега са били възрастни хора с предишни заболявания, паниката започва да се разпространява.

В Милано жителите съобщават за "сюрреалистични сцени". Рафтовете в супермаркетите са празни, казва жител, който даде само едно от имената си - Вита. Паста, бисквити, мляко - всичко е изчезнало. Ресторантите са затворени, много фирми са разпоредили на служителите си да работят от домовете си.

С над 1,3 милиона жители, Милано е вторият по големина град в Италия и е икономическият и финансов център на страната. Ако се стигне до пълно спиране на работа, последствията за икономиката вероятно ще са твърде сериозни.

Много чужди компании също имат офиси в региона. "Съветваме фирмите, които са наши членове, да извършват от централните си офиси наложителните дейности", казва Йорг Бук, председател на германско-италианската търговска камара в Милано. Той препоръчва също "отговорен" подход към командировките. С други думи, сега видео или телефонни конференции са по-добро решение от командировка.

Туризмът е жизненоважна индустрия за региона и независимо дали става дума за ски ваканция или посещение на градове като Венеция за карнавала, Северна Италия ще усети липсата на туристите, които идват обикновено, и на приходите, които носят.

"Първоначално малко се чудехме, "Божичко, ще трябва ли сега да останем тук, ще бъдем ли под карантина?", казва Регина Щронг от Хамбург, която е пътувала с група за карнавала във Венеция. След като преминало "първото предизвикано от шока вцепенение", казва тя, те се поуспокоили. "Животът продължава. (...) Няма да се паникьосваме и веднага да натъпчем куфарите си и да се върнем у дома", казва 56-годишната жена. Някои хора от тяхната група може да са си тръгнали предсрочно, "но ние сме в добро настроение. Наслаждаваме се на Венеция, където има по-малко хора".

Туризмът е живителната сила на италианската икономика. Сега музеите, църквите и други атракции във Венето и Ломбардия са затворени, няма и оперни представления в "Ла скала" в Милано и спектакли в Театро Фениче във Венеция. Модните дефилета в миланската Седмица на модата можеха да се гледат само онлайн. Футболните срещи от Серия А бяха отменени. Базиликата Сан Марко и камбанарията във Венеция са затворени, площадът Сан Марко е безлюден.

Началникът на службата за гражданска защита Анджело Борели се опитва да успокои страховете на туристите. "Страната ни е безопасна и можете спокойно да дойдете тук", казва той на всекидневния си брифинг в Рим. Обаче новините за блокирани влакове по главната железопътна линия между Италия, Австрия и Германия продължават да будят безпокойство. Съобщения за отложени полети и автобусни курсове на дълги разстояния се прибавят към списъка. Италианският премиер Джузепе Конте няколко пъти се изказа срещу затварянето на границите на страната.

11-та жертва на коронавируса в Северна Италия

Големият въпрос в главите на хората е: "Защо избухна епидемията и защо в тези региони? Дали някой направи грешка? Или правителството подцени проблема и го замете под килима, както твърди опозиционният лидер Матео Салвини?" Проблемът е, че никой не знае кой е "нулевият пациент", с други думи, човекът, който е донесъл болестта и е заразил други хора. Много пациенти въобще не проявяват симптоми и затова могат незабелязано да предават вируса.

Италия беше първата държава в ЕС, забранила директни полети до и от Китай и обявила извънредно положение. "Но всички европейски държави трябваше да блокират полетите, за да спрат вируса", заяви епидемиологът Пиер Луиджи Лопалко във в. "Месаджеро". Така, казва той, вероятно заразени хора са пристигнали в Италия от Китай с полети през трети страни.

Лопалко казва, че има две обяснения защо Италия е засегната от вируса. "Първото е, че вече сме го открили, а останалите държави още не са". Второто е, че Ломбардия и Венето имат тесни икономически връзки с Китай и районът е гъсто населен. "Но ако в Германия или Испания бяха направили толкова много тестове, колкото ние правим тук, е напълно възможно да бяха излезли наяве повече случаи на зараза".

Novini.bg ви дава възможност да следите актуалните данни за смъртоносния китайски коронавирус в реално време:

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

EU

още

Анкета

Страните от коя част на света се справят най-добре с Covid-19?

Страните от коя част на света се справят най-добре с Covid-19?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.