-
30 ноември 2016 08:58
- 1109
- 0
Потребителите в Европа изоставят разплащанията в брой и избират скоростта и на безконтактните карти и новите методи за плащане, показва проучването "Дигитални разплащания", изготвено от агенция за проучвания Populus по поръчка на Visa.
С над 165 млн. издадени безконтактни карти и 3.4 млн. безконтактни POS терминали в Европа, използването на технологията е нараснала от 36 на сто през 2015 г. до 52 на сто през 2016 г., показва проучването. Тази тенденция не се наблюдава само при младите, по-технически грамотни потребители - употребата на безконтактната технология се е увеличила във всички възрастови групи, като най-голямото увеличение се наблюдава при потребителите на възраст 55-64 години или ръст от 64 на сто спрямо 2015 г.
Употребата на безконтактни карти оказва осезаемо въздействие върху останалите начини на разплащане. В цяла Европа потребителите, които използват безконтактни карти, са по-отворени към използването на мобилно устройство като начин на разплащане в магазин, чрез приложение на търговеца или за разплащане в ресторант.
Потребителите започват да разпознават и ползите от другите нови методи за плащане. През 2016 г. 44 на сто от анкетираните използват мобилни приложения за разплащания, в сравнение с 38 на сто през миналата година. Почти половината от тях (46 на сто) са съгласни, че възможността да платят с мобилно устройство при търговеца е улеснило в пъти тяхното пазаруване. Основните ползи на безконтактните и мобилни разплащания за потребителите в Европа са по-голямото удобство (смятат 61 на сто от анкетираните) и възможността да се плати по всяко време, независимо от мястото (59 на сто от хората).
Проучването на Visa също така разкрива, че потребителите използват комбинация от онлайн и физически канали, когато правят своите покупки, особено за по-скъпи продукти.
Седем от всеки десет европейски потребители са showroomers - хора, които гледат желания продукт в магазина преди да го купят онлайн, а почти толкова (66 на сто) са webroomers - потребители, които търсят най-добрата цена онлайн, преди закупуването на стоката във физическия магазин на търговеца.
Въпреки нарастването на онлайн продажбите около Коледа, 60 на сто от потребителите все още ценят прекия контакт лице в лице с персонала на магазина и възможността да видят стоката на живо, сочат резултатите от анкетата.
Ръстът в употребата на безконтактни карти от европейските потребители постепенно превръща в норма използването на дигитални и мобилни портфейли и други дигитални разплащания. Тази Коледа ще наблюдаваме множество различни методи, по които европейските граждани, в това число и българите, ще заплатят за подаръците под елхата, празнични напитки с приятели, и дори празничната трапеза около коледните празници. Успехът на търговските вериги и търговци тази Коледа ще зависи от способността им да предостави на потребителите достъп до начина на разплащане, който те предпочитат най-много.
От януари 2016 г. всички терминали, които българските банки инсталират, са вече задължително безконтактни. В България миграцията на инфраструктурата към безконтактни терминали протече успешно и през юли 2016 г. тя съставляваха 43 на сто от общия брой POS терминали. Секторите, в които безконтактните разплащания и новите методи за разплащане в България навлизат най-бързо, са търговията с хранителни стоки, телекомуникационните услуги, продажбата на горива, веригите за бързо хранене, фармацевтичните услуги и забавленията, показват данните от анкетата.
Проучването е направено през август - септември 2016 година сред 36 843 души в 19 държави или около 2000 анкетирани във всяка държава. Изследвани са пазарите в Австрия, Белгия, Великобритания,Германия, Дания, Израел, Ирландия, Испания, Италия, Норвегия, Полша, Румъния, Словения, Турция, Финландия, Франция, Холандия, Швеция, Швейцария.
Последвайте канала на
Свързани новини
Супер-петък: Пазарувайте умно
25 ноември 201613:10
Какви грешки да избягвате при коледното пазаруване?
21 ноември 201617:16
Средно 225 лева ще отделим за подаръци на близките си
20 ноември 201618:45
За какво се образуват най-дългите опашки в света
12 ноември 201609:53
Пет съвета как да пазарувате онлайн и да пестите пари
15 октомври 201610:33
Кои цветове ни карат да пазаруваме?
15 септември 201614:56
Потребителите в ЕС все още са подложени на дискриминация при онлайн пазаруването
12 януари 201711:37
15 исторически универсални магазинa от цял свят
05 януари 201719:59
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41