-
26 март 2015 21:40
- 5964
- 7
Бързата реакция, интелектът и опитът на пилотите спасили от сигурна гибел пътниците в “Еърбъс” на “Луфтханза” преди 4 месеца, съобщава "24 часа".
На 5 ноември 2014 г. сутринта самолетът поема от Билбао, Испания, за Мюнхен със 109 души и екипаж. Той е версия A321 – същата като A320, но малко по-дълга и с още 40 места.
За 15 минути полет 1829 набира височина 9500 м. Тогава внезапно започва да пада към Земята с носа надолу - снижава се 915 метра със скорост 1220 м/мин. Машината е на автопилот.
Екипажът дава команди за издигане, но без ефект. Капитанът поема управлението и след 45 секунди инфарктни опити успява да спре снижението и самолетът се стабилизира в хоризонтален полет на 8300 м. Но борбата продължава, защото еърбъсът отново опитва да се снижи.
Рестартират двата бордови компютъра, но промяна няма. Пилотите се консултират със специалисти на Земята и разбират, че по време на изкачването два външни сензора са блокирали и дават нереално високи показатели. Това са датчиците за ъгъла на атака (наклона на самолета спрямо въздушния поток), които подават данни на бордовата компютърна система, контролираща самолета. Тя от своя страна реагира, като намалява височината на машината.
“Еърбъс” използва напълно компютризирана система на управление, наречена fly-by-wire. При нея командите на екипажа се вкарват в компютрите, които ги интерпретират и съобразно режима на полет ги предават на управляващите плоскости и двигателите. Пилотите на полет 1829 изключват блокиралите датчици, самолетът започва да се държи нормално и не опитва да се снижава. Машината на “Луфтханза” каца благополучно в Мюнхен.
Разследващите инспектори установяват, че датчиците са замръзнали при издигането, подават стари данни и заблуждават компютърната система. Тя снижава самолета и пилотите са безсилни. Спасява ги решението да изключат блокиралите сензори.
След този инцидент екипажите в “Луфтханза” преминават курс за опресняване на действията при отказ в компютризираната система на “Еърбъс А320”.
Последвайте канала на
Свързани новини
Андреас Лубиц бил "забавен, мил и възпитан млад човек"
26 март 201519:28
Шефът на Луфтханза: Това е най-ужасното събитие в историята на нашата компания
26 март 201517:11
Пилот за инцидента със самолета на Germanwings: Много трудно самолет може да не е управляем
25 март 201508:13
Стачката на пилотите от Луфтханза продължава трети ден
20 март 201508:06
Бърз обрат зарадва Левски на "Лаута"
Очаквайте на живо: Фюри - Усик, галавечер в Саудитска Арабия
И ЦСКА - София не успя да спре серията на непобедимите от Крумовград след зрелище на "Васил Левски"
Костов: Онези, които танцуваха, бяха критикувани от тези, които не чуват музиката
Генчев идва в Левски, ето какво каза треньорът след хикса с ЦСКА - София
„Биковете“ „стъпкаха“ разочароващ Милан
Коментари 7
Добави2015.03.27 | 20:29
2015.03.27 | 20:03
2015.03.27 | 20:03
2015.03.27 | 20:03
2015.03.27 | 19:58
2015.03.27 | 19:58
Добави коментар
Водещи новини
Гаджев (ГЕРБ-СДС): Ако службите са политически подчинени на управлението, няма да го разследват
18 май 202418:49
Стоян Михалев (ПП-ДБ) за катастрофата с Кирил Петков: Устремът да се прави кампания от този случай е изключително циничен
18 май 202418:31
Сашко от Перник изчезна отново
18 май 202419:01
Проверяват сигнал за полицейско насилие при акция срещу контрабанда на горива в Бургас
18 май 202420:25
Средната заплата в София надхвърли 3000 лева
18 май 202420:52
Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма на матурата по БЕЛ
18 май 202421:05
Силяновска присъства на премиера на Софийската опера в Скопие
18 май 202420:59
От днес в Украйна влезе в сила законът за мобилизацията
18 май 202421:17
Руски съд запорира активи на "Дойче банк"
18 май 202418:09
2015.03.28 | 19:15