Година след най-страшната влакова катастрофа в Гърция

  • 28 февруари 2024 15:34

  • 429
  • 2
Година след най-страшната влакова катастрофа в Гърция
© gettyimages

След като 57 души загинаха в най-тежката влакова катастрофа в Гърция преди година, правителството обеща да подобри системата, която се разпада, след като десетилетия не й е било обръщано нужното внимание, предаде Ройтерс.

„Влаковете ще възобновят движението си при максимално високо ниво на безопасност“, заяви гръцкият министър-председател Кириакос Мицотакис няколко седмици след катастрофата.

Една година по-късно експерти по катастрофи и железопътни служители казват, че малко е направено за значителното подобряване на безопасността на влаковете въпреки все повечето доказателства, че системните недостатъци са част от причините за инцидента.

Дистанционното управление на влаковете и системите за комуникация, задължителни според законите на Европейския съюз, все още не функционират, отбелязват служители пред Ройтерс. Броят на служителите на главния железопътен оператор на Гърция е намалял след катастрофата, а останалите служители очакват ново обучение. Липсата на реформа в управлението на гръцките железници забавя напредъка, коментират те.

Ситуацията притеснява експертите, които посочват, че гръцката железопътна мрежа е предразположена към бъдещи инциденти, докато безопасността не бъде подобрена.

Междувременно скърбящите семейства и оцелелите настояват за отговори, пише БТА.

Българин е сред загиналите в тежката влакова катастрофа в Гърция

„Не си научихме урока и не действахме“, каза Костас Лакафосис, следовател по инцидента, нает от близки на жертвите. „За съжаление, железницата не е в по-добро състояние“.

Гръцкото министерство на транспорта посочи пред Ройтерс, че прилага цялостен план за обновяване на железниците, както и че има значителен напредък в подобряването на железопътната безопасност въпреки големите щети, причинени от наводненията в Гърция през септември.

Панайотис Терезакис, ръководителят на Гръцката железопътна инфраструктурна компания ОСЕ, която управлява железопътната мрежа, твърди, че тя е безопасна. ОСЕ монтира 300 инфрачервени камери в тунели след катастрофата и напредна при поставянето на  системи за безопасност. Терезакис призна, че трябва да се направи повече.

ОСЕ разполага с 640 служители, което според синдикатите е по-малко отколкото през 2023 г. и наполовина в сравнение с 2013 г. Компанията планира да наеме 90 души в следващия месец и до 500 души в скоро време, каза Терезакис и допълни, че в ОСЕ работят 0,4 служители на километър железопътна линия, което е почти наполовина на средното за ЕС.

„Това е железопътна система, която е в упадък в последните 15 години. Не можете да я възродите за година“, каза той пред Ройтерс, като добави, че бюрокрацията продължава да бъде голяма пречка. „Аз имам диплома за инженер. Не съм Бог“.

Последвайте канала на

Росица Валентинова
429 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар

2024.05.25 | 09:36

2
❤️ Г­­о­р­­е­щ­­­и­ ­­м­о­м­­и­­ч­­е­­­т­а­­ ­­­в­­­и­­­ ­­­о­­ч­­­а­к­­­в­­­а­­т ­­-­ X­1­­8­­.­F­­U­N

2024.02.28 | 22:34

1
Жeна ми е pазвълнувана от този пpодyкт. Сега сексът е по-дълъг, epекциятa е по-силна, чувствитeлността към оpгазъм се е yвeличила и доpи пeниcът се е yвeличил. това е мeга готино нещо, което съветвам вcички да опитaт, пpочетох за това тук----> use.my/medinfo

Добави коментар

Водещи новини