Турция скъса отношенията си с Франция заради закона за геноцидa над арменците

  • 22 декември 2011 18:21

  • 18734
  • 90
Турция скъса отношенията си с Франция заради закона за геноцидa над арменците
© Guliver / Getty Images

Турция отзовава посланика си от Франция и прекъсва всички официални контакти заради закона, предвиждащ криминализиране на отричането на геноцида над арменците по време на Първата световна война, одобрен от долната камара на френския парламент днес, обяви турският премиер Реджеп Тайип Ердоган, цитиран от информационните агенции.

Ердоган заяви, че Турция отменя всички икономически, политически и военни срещи с Франция и че Анкара ще замрази военното си сътрудничество с Франция, като прекрати съвместните учения и отмени разрешенията за достъп на френски военни самолети и кораби до турските летища и пристанища, предаде Асошиейтед прес.

Планираната за януари среща за икономическо сътрудничество между двете страни също е отменена. Турският премиер добави, че може да последват и други  ответни мерки. Законопроектът, който третира като престъпление  отричането на геноцида над арменците от страна на османските  турци по време на Първата световна война, беше приет днес от  френското Национално събрание, като предстои да бъде гласуван в  Сената догодина.

Според Армения по времето на Османската империя в  периода 1915-1917 г. са били избити 1,5 милиона арменци. Турция твърди, че жертвите са между 250 000 и 500 000 и категорично отхвърля тезата за геноцид.

Ердоган определи законопроекта като "расистки", "дискриминиращ" и "ксенофобски" и каза, че той е "отворил рани" в отношенията с Париж, които "трудно ще могат да бъдат  излекувани", предаде Ройтерс. "Ние нямаме геноцид в нашата история", подчерта Ердоган  пред журналисти в Анкара. "Ние ще разкажем на света за френските жестокости, които бяха забравени", добави турският премиер,  цитиран от ДПА.

Последвайте канала на

БТА
18734 90

Свързани новини

Коментари 90

Добави коментар
Az

2011.12.24 | 00:45

37
Ами резаните не им изнася да им се напомня какви нагли ориентласки главорези са ! НАГЛИ !
nikolay

2011.12.24 | 00:45

33
ne znam kak moje takova resenie da se vzeme .po tazi logika fransuzite sasto sa izbivali aljirci 1.5mln sa izbite a za afrika da ne govorim .dolu sarkozi
ivan

2011.12.23 | 23:31

23
Да прав си, хубаво е че и нас не са ни рязали. че за 550 години и спомен нямаше да остане от на, нацистите за 6 месеца избиха 2 милиона евреи. имали сме късмет
mitko

2011.12.24 | 00:45

36
dreme mi na gaza za turskite praseta
12

2011.12.24 | 00:45

35
Ако се замислите ще видите, че ако турците искаха геноцид щяха да го извършат.Особено тук в България където са били 5 века. Представете си, че запалят само 1 село за цяла 1 година пак нямаше да останат села и хора в България
Sonya

2011.12.23 | 23:30

21
Ами, те доста села са подпалили....До основи и доста градове. Геноцид си е имало....Доста хиляди хора са били избити. Доста жени, доста деца. Това османското владичество си е било...Това е едно срамно петно в историята на Балканите.

2011.12.23 | 23:23

18
Всъщност турците избиват над 1 МИЛИОН арменци в рамките на... няколко месеца ако не ме лъже паметта. Това според теб не е ли геноцид???
Сашо

2011.12.23 | 23:13

14
Не че съм протурски настроен, дори точно обратното, но това да забраняваш "отричането" на каквото и да е било не би следвало да е криминално деяние. Защо да отричаш, например, съществуването на Египетската империя през 15в пр. Хр. не е престъпление (давам толкова глупав пример с цел изясняване на тезата). Жертви на подобни закони са десетки жители на Германия и Австрия, отричащи Холокоста и то с факти, а не със спекулации и напразно бращулевене. Нищо не може да бъде приемано за догма, това е порочна практика. Подобни деяния са грубо вмешателство в личните убеждения, което е пряко нарушение на човешките права.
бай мангал

2011.12.23 | 23:30

22
Франция ще си го премести в другия крачол абе тия резаци се взимат на зариозно смешници.Ако Франция реши може заедно с ЕС да унищожи турската иконимика много бързо като им блокира износа към Европа.Те минала година заплашваха гърция с война тая заплашваха изрел с война 2012 година турция ще заплашва Франция май скоро време запада ще напада турция и с право те са животни

2011.12.23 | 11:37

1
Наистина в мозъчно отношение си като някой мангал. Турция е единствената (полу-)европейска държава, която бележи ръст на икономиката си през всичките години на криза. А само виждате, освен ако не сте слепи, Еврозоната е пред разпад. А тя разпадне ли се, ЕС ще последва бързо. Не си мислете, че турците не си правят сметките. А относно геноцида над арменците - крайно време беше. Надявам се Франция да не остане единствената западна страна, която го признава. Значи за едни и същи действия едни извършват геноцид, а други... нищо???
хахо

2011.12.24 | 12:45

56
Kрaйно време е и други държави да последват примера. включително и България относно издевателствата по време на турското робство. Нека всички да ги изолират! т Батак съм, чичо. Знаеш ли Батак? Хе, там зад горите... много е далече, нямам татко, майка: ази съм сирак, и треперя малко, зима дойде вече. Ти Батак не си чул, а аз съм оттам: помня го клането и страшното време. Бяхме девет братя, а останах сам. Ако ти разкажа, страх ще те съземе. Като ги изклаха, чичо, аз видях... С топор ги сечеха, ей тъй... на дръвника; а пък ази плачех, па ме беше страх. Само бачо Пеню с голям глас извика... И издъхна бачо... А един хайдук баба ми закла я под вехтата стряха и кръвта потече из наший капчук... А ази бях малък и мен не заклаха. Татко ми излезе из къщи тогаз с брадвата в ръцете и нещо продума... Но те бяха много: пушнаха завчас и той падна възнак, уби го куршума. А мама изскочи, откъде; не знам, и над татка фана да вика, да плаче... Но нея скълцаха с един нож голям, затова съм, чичо, аз сега сираче. А бе много страшно там да бъдеш ти. Не знам що не щяха и мен да заколат: но плевнята пламна и взе да пращи, и страшно мучеха кравата и волът. Тогава побягнах плачешком навън. Но после, когато страшното замина - казаха, че в оня големи огън изгорял и вуйчо, и дядо, и стрина. И черквата наша, чичо, изгоря, и школото пламна, и девойки двесте станаха на въглен - някой ги запря... Та и много още дяца и невести А кака и леля, и други жени мъчиха ги два дни, та па ги затриха. Още слушам, чичо, как пискат они! и детенца много на маждрак набиха. сичкий свят затриха! Как не бе ги грях? Само дядо Ангел оживя, сюрмаха. Той пари с котела сбираше за тях; но поп Трендафила с гвоздеи коваха! И уж беше страшно, пък не бе ме страх, аз треперех само, но не плачех веки. Мен и други дяца отведоха с тях и гъжви съдрани увиха на всеки. Във помашко село, не знам кое бе, мене ме запряха нейде под земята. Аз из дупка гледах синьото небе и всеки ден плачех за мама, за тата. По-добре умирвах, но не ставах турка! Като ни пуснаха, пак в Батак живях... Подир две години посрещнахме Гурка!
БЪЛГАРИН

2011.12.30 | 00:01

86
Кои животни сложиха 6 неодобрения на Вазов,бре,що за хора сте вие????
от батак съм чичо, знаеш ли батак

2011.12.23 | 23:17

15
Дано в България някой ден дойде правителство, което ще признае и геноцида срещу българите по време на турското робство. И турския премиер се прави на разсърден, ще им накривиш на франсетата, и другаря тръгнал иначе за Европа. Алооооу, аланколу

2011.12.24 | 20:18

71
Както е тръгнало още малко трябва да забравим и за Баташкото клане, и за еничарите, и за потурчването на българите, и за всички останали зверства на диваците от Анадола - рязаните читаци! Имаше някакви идиоти, които нарекоха турското робство ''османско присъствие''. Над нашия народ нямало геноцид от страна на читаците - вие на луди ли се правите или сте слуги на Анкара? Гнусно е даже да си го помисли човек!

2011.12.24 | 20:17

69
Гнусно е необразован човек като тебе да демонстрира подобно просташко поведение. Я кажи как и кога по-точно турците са извършили геноцид над българите? Ако османците само за една-две години действахатака, както действаха срещу арменците, сега България щеше да е нещо като Атлантида - някаква си държава, някъде в Европа, споменавана само в митовете и легендите.

2011.12.24 | 00:54

54
мн си прав но това си е тяхен проблем и не бива да зимаме страна да си се оправят.Аз лично и двете страни не ги харесвам.Французите са надути пуяци и си гледат само тях а Турция сега нали е световна сила и се мисли за наи голямата в региона.
Българин

2011.12.24 | 20:18

70
Съгласен съм с "6". Не съм турчин и не съм протурски настроен; дядовците ми са рязали бая османски зелки и ако живеех тогава и аз щях да сека, ама това не значи, че трябва да отнемаме човешките права на турците. Нека представим историческата истина, Турция да си отрича колкото си иска. Освен това една война с наща съседка няма да ни се отрази добре, така че по-леко с военните настроения. И на капак на всичко в България има прекрасни граждани от турски произход, които спазват законите, не харесват Доган и се разбират с българите. П.П. А на франките няма да им се отрази зле да им се напомнят и техните исторически престъпления. Не забравяйте, люде, че преди 150 г. Франция и Турция са били дупе и гащи против България; па и други...

2011.12.24 | 00:55

55
Няма да ни се отрази добре война с Турция? Че Турция в момента има една отнай-силните армии в света, и определено най-силната в Европа!

2011.12.24 | 00:54

53
Мустакатия урод да подскача колкото си иска, ама фактите са си факти. А франсетата ги боли фара за санкциите му.

Добави коментар

Водещи новини