Fast Food мозъци възпитават зомбита

"Трамвайчето 20: Следваща спирка „Алеко Константинов“.
3-годишно момченце (което си изяде сандвича, в стъклена чиния, на седалката до мен) към баща си: Тате, тате, кой е Алеко Константинов?
Таткото: Ми един чичак с брада!

Добро утро, България, каквито и татковци да имаш!"

~ Гергана Гиздина/Facebook: @gergana.gizdina

 

Превъртайте си тези няколко реда в главата, докато четете следващите. И, да – историята е истинска, както (със съжаление) се досещате. 

А ето сега една друга, също истинска: „McDonald’s смени пластмасовите играчки с книги на Роалд Дал“. О, не, не става дума за България, съжалявам. Става дума за Нова Зеландия. Но подобна инициатива имаше неотдавна и в Британия. С доста солиден успех. 

Става дума за детските менюта на компанията. Менютата, които, по традиция, са придружени с някаква играчка, която да радва малките. Вместо нея, компанията предлага книга. 

Има ли и един от вас, който да каже, че това е лоша идея? Оттеглям си въпроса, най-вероятно има. Престанах да казвам на хората: „Ти можеш ли да се държиш още по-тъпо?“ – Имам чувството, че го приемат като предизвикателство да се докажат. 

Факт е, че децата навсякъде по света масово са „изпуснати“ от родителите. Преди време бях дал сравнение между родители (реални случаи), които възпитаваха така: ограничено време пред телевизор и компютър и задължително четене на приказки – детето беше изключително будно и умно, любопитно и често затапваше възрастните с въпроси; възпитателен метод №2 целеше „отърваване“ на родителите от досадата и залепването на децата пред таблет, лаптоп и телевизор, за да оставят възрастните „намира“. Резултат: децата не обелваха и дума, бяха „хипнотизирани“ и… схващате идеята. 

В такъв случаи, очевидно, трябва да се намесват външни фактори и трябва да сме щастливи, че такива влиятелни корпорации дават пример. Кой обича и кой – не McDonald’s е съвсем друга тема, която можем да си дискутираме друг път. Сега сме на друга вълнà. 

Ето на ТОВА му се казва социална отговорност. 

Не е нужно да тъпчем децата с McDonald’s, за да ги възпитаваме и образоваме, да им даваме шанс да се докоснат до книгите, ще кажат някои. Да, съгласен съм. По принцип. Но „правилно е“ и „това е положението“ са доста различни реалности в нашия свят. След като децата са „изпуснати“ от родителите, по-добре е все някой да се погрижи за тях. А, че не е нужно да ги тъпчем с McDonald’s, за да… 

… Хора, те ВЕЧЕ СА В McDonald’s. По-добре да им дадат и една книга с тоя бургер. 

„Натъпчете“ ги с малко литература и любов към книгите. И един от тия дребосъци да спасите от влиянието на апатичните му родители, пак е успех. 

Война е – трябва да се води с всички средства, на всички фронтове. Затъпяването е новото оръжие за масово поразяване. И трябва да има отговор. А щом идва в комплект с нещо, обичано от децата (в случая меню в McDonald’s), то резултатът може да е по-добър, от този – ако ги карат насила да четат. Обикновено така работи детският мозък. Назидателното „чети бре!“ най-често има отрицателен ефект. 

Подобни акции са насочени най-вече към наследниците на мързеливите/загубените/безсмислените родители (кой е Алеко Константинов? ми един чичак с брада!). Да, те трябва да бъдат спасявани от Fast Food родителите си. Иронията е, че това спасение идва от Fast Food индустрията в случая. 
 

Коментари

  1. 2019.02.13 | 18:22

    Изкарвам над $ 7k на месец на непълно работно време. Непрекъснато чувах други хора да ми казват колко пари могат да направят онлайн, така че реших да погледна в него. Е, всичко беше вярно и напълно промени живота ми.

    Тук започнах.............>>>>>> w­w­w­.­W­e­­b­J­o­b­­3­3.­c­o­m

  2. 2019.02.12 | 18:09

    Насила хубост не става,убедих се по трудния начин!Или детото има потенциал или няма и никави стимули не дават резултат.

  3. 2019.02.12 | 15:56

    Браво.Поздравления за смелостта да го изречете на глас.Зомбирането с простотия е новото оръжие за масово поразяване и колкото по-рано го осъзнаем и се възпротивим, толкова ще е по-голям шансът да оцелеем и се съхраним.

  1. 1

Напиши коментар

Избори

още

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Анализи

още

Анкета

Ще бъде ли възстановен Нотр Дам?

Ще бъде ли възстановен Нотр Дам?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.