Пилот: Истината е, че няма прегледи за психическото състояние

  • 27 март 2015 18:50

  • 3289
  • 7
Пилот: Истината е, че няма прегледи за психическото състояние
© Getty Images/Guliver

Въпреки че международните разпоредби изискват пилотите да бъдат преглеждани и следени за психически проблеми, истината е, че действителните и ефективни прегледи са малко, отбелязва Асошиейтед прес, като цитира пилоти и експерти по сигурността на полетите.

Катастрофата с германския самолет във Франция във вторник, в която загинаха 150 души, повдигна въпроса за психическото състояние на втория пилот. Властите смятат, че 27-годишният Андреас Лубиц нарочно е разбил самолета в планински масив.

В САЩ Федералното управление за гражданско въздухоплаване изисква пилотите да бъдат подлагани на медицински преглед веднъж на годината или веднъж на шест месеца в зависимост от възрастта им. Международната организация за гражданско въздухоплаване /ИКАО/ - агенция на ООН, която налага глобални стандарти в авиацията, изисква също пилотите периодично да бъдат подлагани на медицински преглед, включително за психическото им състояние.

Принципно лекарите трябва да проверяват пилотите за психически проблеми, но според самите пилоти нещата не се развиват точно така.

Истината е, че няма прегледи за психическото състояние, казва Джон Гадзински, командир на екипаж в голяма американска авиокомпания и бивш пилот от американските военноморски сили. За 29-те години, през които той е минавал на медицински прегледи при лекари на компанията, никога не е бил разпитван за психическото му състояние, пише БТА.

Боб Кудва, бивш пилот и изпълнителен директор в авиокомпанията Американ еърлайнс, който и днес има разрешително за управление на граждански самолети, казва, че лекарите обикновено проверяват зрението, слуха, сърцето на пилотите - все неща, които се влошават с възрастта. Той добавя обаче, че лекарите не правят нищо във връзка с "главата на пилотите".

Според Джон Гадзински, ако имат психически проблеми, пилотите със сигурност няма да ги споделят с личния си лекар, защото той веднага ще докладва на Федералното управление за гражданско въздухоплаване.

Пилотите са задължени по принцип да уведомяват лекарите, ако имат психически проблеми, както и да дават информация за медикаментите, които приемат. За целта те попълват формуляри, които се предават на Федералното американско управление за гражданско въздухоплаване. Ако пропуснат да споменат подобно нещо във формулярите, пилотите може да бъдат глобени с до 250 000 долара. Във формулярите има въпроси дали пилотът е депресиран и дали е правил опит за самоубийство, казва Гадзински. Той обаче пита дали това е най-добрият начин за откриване на пилот с психически проблеми, защото ако човек с подобни проблеми бъде запитан дали е психически болен, той ще отговори "не".

Европа има единен стандарт за медицинските прегледи на пилотите. Тези медицински оценки се правят от лекари, специализирани в авиационното здраве. Те знаят какво да проверяват у пилотите, както във физически, така и в психически план, казва Ричард Тейлър, говорител на британското Управление за гражданско въздухоплаване.

Засега Луфтханза, която е компанията-майка на Джърмануингс, не знае какво може да е тласнало пилота Андреас Лубиц да извърши ужасяващото деяние. Авиокомпаниите обикновено задължават пилотите да се подложат на преглед за психическо състояние, когато кандидатстват за работа. Но после, когато са наети, проследяването на психическото състояние е в най-добрия случай повърхностно.

Когато голяма компания има 12 000 или 15 000 пилоти, винаги може да се случи сред тях да има и "странна птица". Тогава колегите, които летят с този човек, рано или късно ще подадат сигнал до шефа си, казва Кудва. После специалист ще лети заедно с него, за да провери дали действително той има проблем. Този специалист - така нареченият инспектор-пилот, наблюдава уменията и поведението на останалите пилоти, като лети с тях. Но подобни проверки са редки, допълва Кудва.

Пилотите в американските авиокомпании обикновено посещават курсове на всеки шест месеца, за да опресняват познанията си. Тогава главният пилот или инспектор пилотът наблюдават как се представят пилотите и задават въпроси за тяхната емоционална стабилност, казва Джон Голия, бивш член на Националното бюро за безопасност на транспорта и консултант по безопасност на въздушния транспорт.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
3289 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар

2015.03.27 | 21:17

1
ne vsiaka godina na vseki 6 meseza,tova e nalojitelno.
Любо Ангелов от Бургас член на ПП АТАКА

2015.04.10 | 15:29

2
Волен Сидеров като главен редактор на вестник Демокрация : “Съветската армия е страж на мира” - тази лъжа се насаждаше в главата на българина от буквара на първолака до вестника на пенсионера. Песни се пееха и стихосбирки се тиражираха в прослава на “леген.дарната Червена армия”. Не знам друга страна да е възпявала така ок.уп.ат.oра си и да му е издигала ме.га.ло.ма.нс.ки паметници, по-високи от ТВ кула. България го е правила. Гнусотата на голямата демагогия изискваше не само да се подчиниш, но и да обожаваш този, който ти носи робството. А там, където е стъпил ботушът на Альоша, друго, освен робство, хората не са узнавали. Предполагам, че в бъдещите буквари и енциклопедии определението за съветската армия ще бъде “Страж на робството до разпадане на империята”. За мен утешително и радостно е, че ще доживея това време. Както е радостно разтурването на Варшавския договор. Слава Богу, никой няма да ме защитава от “враговете на социализма”.
Любо Ангелов от Бургас член на ПП АТАКА

2015.04.10 | 15:29

3
И тъй като сидерастката пачавретина Волен Сидеров не се показва по никакви телевизии и радиа, освен по телевизията на Аллах, Алфа ТВ, реших да драсна тук, защото Волен Сидероглу-паша, се изгуби като Рублата!Салям Алейкум братя сидерсти, да не забравите да гласувате за АТАКА, защото сме про-Руски и про-Турски националисти УНИКАЛНИ КОМУНИСТИ. Защото като гласувате за нас ще има втора АЕЦ Белене, за която ние като нация ще плащаме милиарди неустойки на братска Русия! Защото ако сме на власт ще има Южен поток, за който пак ще плащаме милиарди ако не бъде направен в полза не на България, а на русия! Братя сидерасти гласувайте за нас от АТАКА ако искате ДПС да управлява, все пак наш ибрик Волен е със Местан, затова и Путин е със Ердоган! Анадъно?!
Любо Ангелов от Бургас член на ПП АТАКА

2015.04.10 | 15:29

4
Волен Сидеров и АТАКА подкрепяха ДПС повече от година в миналото правителство на Орешарски, с което се съгласиха фирмите на ДПС да изсичат горите ни. Както АТАКА се съгласиха да премахнат Горските стражи във Варна и Бургас за да може фирмите на ДПС безпрепятствено да изсичат горите ни, десетки служители на горското останаха без работа заради гавазина Волен Сидеров, който подкрепи правителството на ДПС и БСП, с което стана съучастник във изсичането на горите ни!
до 2,3,4

2015.04.14 | 07:57

6
с. Трънак, Айтоско е изградена чешма в тяхна памет. През 2003 г. пред паметника на терористите се поклони и Бойко Борисов, заобиколен от висши кадри на ДПС като Касим Дал и Четин Казак и самия Ахмед Доган. бойко е еничарина да четеш.или ти самоят си ДЕПЕСАРИН мамка ти

2015.04.10 | 15:29

5
пилота е приел исляма,но тук в бг цензурата е голяма

2015.04.14 | 08:03

7
Психарите в Германия се увеличават,защото фирмите наемат възможно най- малко персонал,който да работи на максимални обороти.

Добави коментар

Водещи новини