-
11 октомври 2011 20:09
- 5353
- 0
© Sportal.bg
Една нова тенденция, родена през XXI в., набира сила, след като първите марки часовници направиха пробив във футбола.
Дотогава големите фирми твърде рядко се обръщаха към футболистите за отделни промоционални кампании. Днес известните марки се конкурират коя първа да сключи договор за спонсорство не само с отделни звезди – Меси, Кр. Роналдо, Пике, но и с цели футболни клубове – Ман Юнайтед, Байерн, Ювентус, Барселона. Някои от тях залагат едновременно и на отделни футболисти, и на клубове.
Time Force събра в отбор Роналдо и Пике
За фирмата за часовници и бижутерия „Тайм Форс” идеалното равновесие е да събере в един отбор асове от вечните врагове Реал М и Барса. Ето защо, след като нае за свое рекламно лице Кристиано Роналдо, компанията пробва да изкуши и най-големия от Барса – Лионел Меси. Не успя, тъй като Бълхата имаше друг спонсор, и тогава се обърна към защитника на Барса Жерар Пике. В отбора на „Тайм Форс” са още тенисистът Рафа Надал и баскетболистът Пау Гасол.
Sowind залага на Ювентус от 2003 г.
„Соуинд Груп”, швейцарската фирма за луксозни часовници, бе сред пионерите в спортното спонсорство. Преди да се обвърже с Ювентус през 2003 г., компанията се ограничаваше с отделни рекламни кампании. Впоследствие „Соуинд” стана изключителен партньор на Старата госпожа чрез марката си JeanRichard, която снабдява клуба със специални колекции „За Ювентус”.
EBEL залага на големите клубове
Швейцарската фирма EBEL (Eugene Blum Et Levy) пък си има своя собствена Суперлига от големи европейски клубове – тя е спонсор на Аякс, Байерн М, Реал М и Арсенал. Друг производител на луксозни часовници от Швейцария – „Юбло” (Hublot), се радва на повишени продажби, след като през 2008 г. стана официален партньор на Манчестър Юнайтед, най-известната футболна марка в света. Според информации в пресата „Юбло” плаща по 1,5 милиона евро на година на Червените дяволи. Успехът с Юнайтед вдъхнови компанията да заложи и на друга запазена футболна марка – Диего Армандо Марадона. Блестяща идея, защото на световното през 2010 г. в ЮАР тогавашният селекционер на Аржентина излизаше с 2 часовника „Юбло” – по един на всяка китка. На въпрос защо носи 2 часовника дон Диего отвърна: „Единият ми напомня деня и часа на раждането на първата ми дъщеря, а другият – за другата”.
SEIKO направи удар с Барселона
Японската фирма „Сейко” открай време трупа популярност чрез футбола – още от края на миналия век компанията има договор с ФИФА и връчва награда на свое име за най-бърз гол на мондиалите. От 2011 г. японците се обвързаха с договор за 3 г. с най-силния отбор в света – Барселона. Играчите и треньорите на каталунския клуб вече носят хронографи от новата колекция на „Сейко” Sportura, а името на фирмата се чете на всички часовници, табла и екрани на „Ноу Камп”.
Бълхата е с „Одемар Пиге”
Не се изкушавайте да посегнете към часовниците, които носи Лионел Меси, ако не можете да си позволите да платите 30 000 евро за луксозните хронографи на „манифактурата за висше часовникарство” Audemars Piguet. Меси е най-популярното футболно рекламно лице на фирмата, в чийто отбор са също най-великият пилот във F1 Михаел Шумахер, баскетболистът Леброн Джеймс и №1 в тениса Джокович.
Специална колекция „Его” за Специалния.
Когато взе наградата за най-добър треньор в света на ФИФА за 2010 г., Жозе Моуриньо не случайно вдигаше към обективите и лявата си китка. Тя бе украсена от истинско бижу от колекцията с неговото име „Моуриньо Сити Его”, часовник на женевската фирма deLaCour. Цената му също не е за всеки - 25 000 евро.
Time Force събра в отбор Роналдо и Пике
За фирмата за часовници и бижутерия „Тайм Форс” идеалното равновесие е да събере в един отбор асове от вечните врагове Реал М и Барса. Ето защо, след като нае за свое рекламно лице Кристиано Роналдо, компанията пробва да изкуши и най-големия от Барса – Лионел Меси. Не успя, тъй като Бълхата имаше друг спонсор, и тогава се обърна към защитника на Барса Жерар Пике. В отбора на „Тайм Форс” са още тенисистът Рафа Надал и баскетболистът Пау Гасол.
Sowind залага на Ювентус от 2003 г.
„Соуинд Груп”, швейцарската фирма за луксозни часовници, бе сред пионерите в спортното спонсорство. Преди да се обвърже с Ювентус през 2003 г., компанията се ограничаваше с отделни рекламни кампании. Впоследствие „Соуинд” стана изключителен партньор на Старата госпожа чрез марката си JeanRichard, която снабдява клуба със специални колекции „За Ювентус”.
EBEL залага на големите клубове
Швейцарската фирма EBEL (Eugene Blum Et Levy) пък си има своя собствена Суперлига от големи европейски клубове – тя е спонсор на Аякс, Байерн М, Реал М и Арсенал. Друг производител на луксозни часовници от Швейцария – „Юбло” (Hublot), се радва на повишени продажби, след като през 2008 г. стана официален партньор на Манчестър Юнайтед, най-известната футболна марка в света. Според информации в пресата „Юбло” плаща по 1,5 милиона евро на година на Червените дяволи. Успехът с Юнайтед вдъхнови компанията да заложи и на друга запазена футболна марка – Диего Армандо Марадона. Блестяща идея, защото на световното през 2010 г. в ЮАР тогавашният селекционер на Аржентина излизаше с 2 часовника „Юбло” – по един на всяка китка. На въпрос защо носи 2 часовника дон Диего отвърна: „Единият ми напомня деня и часа на раждането на първата ми дъщеря, а другият – за другата”.
SEIKO направи удар с Барселона
Японската фирма „Сейко” открай време трупа популярност чрез футбола – още от края на миналия век компанията има договор с ФИФА и връчва награда на свое име за най-бърз гол на мондиалите. От 2011 г. японците се обвързаха с договор за 3 г. с най-силния отбор в света – Барселона. Играчите и треньорите на каталунския клуб вече носят хронографи от новата колекция на „Сейко” Sportura, а името на фирмата се чете на всички часовници, табла и екрани на „Ноу Камп”.
Бълхата е с „Одемар Пиге”
Не се изкушавайте да посегнете към часовниците, които носи Лионел Меси, ако не можете да си позволите да платите 30 000 евро за луксозните хронографи на „манифактурата за висше часовникарство” Audemars Piguet. Меси е най-популярното футболно рекламно лице на фирмата, в чийто отбор са също най-великият пилот във F1 Михаел Шумахер, баскетболистът Леброн Джеймс и №1 в тениса Джокович.
Специална колекция „Его” за Специалния.
Когато взе наградата за най-добър треньор в света на ФИФА за 2010 г., Жозе Моуриньо не случайно вдигаше към обективите и лявата си китка. Тя бе украсена от истинско бижу от колекцията с неговото име „Моуриньо Сити Его”, часовник на женевската фирма deLaCour. Цената му също не е за всеки - 25 000 евро.
Последвайте канала на
5353
0
Свързани новини
Годината на Ботев (Пловдив) - обзорът на Sportal.bg
Фурние и Везенков измъкнаха Олимпиакос срещу последния в Евролигата
Байерн изнесе футболна лекция на РБ Лайпциг и се откъсна на върха
Милан се завърна на победния път след пореден успех над Верона
Официално: Спартак (Варна) продаде Ахмед Ахмедов
Георги Костадинов и АПОЕЛ разбраха съперника си в плейофите на Лигата на конференциите
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Франция споделя болката на германския народ, каза Макрон по повод атаката в Магдебург
21 декември 202406:08
Рюте, Фон дер Лайен и Стармър изразиха съболезнования по повод кървавата атака срещу коледен базар в Магдебург
21 декември 202406:18
Боровец открива зимния сезон със светлинно шоу и томбола с награди
21 декември 202406:35
Ето какво време ни очаква днес
21 декември 202406:04
Всички разногласия в този ден водят до сериозни конфликти
21 декември 202405:59
Кола се вряза в коледен базар в Магдебург, има загинали и ранени
20 декември 202421:42
Шолц: Новините от Магдебург не вещаят нищо добро
20 декември 202423:11
Мъск: Шолц трябва веднага да си подаде оставката
20 декември 202423:54
Пеевски за атаката в Магдебург: Трябва да се изправим заедно срещу злото
20 декември 202422:50