Безалкохолната бира става все по-предпочитана в британските пъбове

  • 09 декември 2024 09:13

  • 378
  • 0
Безалкохолната бира става все по-предпочитана в британските пъбове
© Getty Images (архив)

Безалкохолната и нискоалкохолната бири стават все по-популярни в британските пъбове, като 86 на сто от заведенията предлагат тези алтернативи на традиционното пиво, за да привличат все повече клиенти, сочи проучване на британската Асоциация на бирите и пъбовете (BBPA), цитирана от ДПА.

През настоящата година се очаква пъбовете във Великобритания да реализират рекордните 140 милиона пинти ниско и безалкохолна бира или с 12 на сто повече от предходната, когато са били реализирани 120 милиона. Ръстът спрямо 2022 г. е с 14 на сто.

Сред 86-те процента пъбове, които предлагат "алтернативна" бира, 8 на сто я предлагат наливна. През 2019 г. това са правили едва 2 на сто от пъбовете.

Нарастващите опции за клиентите означават, че пъбовете стават "все по-включващи и примамливи преди празничния сезон", посочват от асоциацията. От BBPA призовават правителството да уеднакви границите за ниско и безалкохолна бира с тези в други страни, за да подкрепи продажбите.

Производството на бира през 2023 г. се понижава в ЕС, в България расте

Във Великобритания бирата се смята за безалкохолна, ако съдържа едва 0,05 на сто алкохол, докато в повечето други страни по света границата е от 0,5 на сто, отбелязва БТА.

Уеднаквяването на границите ще осигури на британските пивовари повече възможности, посочват от асоциацията.

Когато някой се въздържа заради коледните празници или по принцип не пие алкохол, наличието на безалкохолна бира в пъбовете му дава възможност да се весели, а и показва, че пивоварите се грижат са всички. С увеличаването на популярността на ниско и безалкохолната бира ние сме готови да подкрепим правителството, за да вземе то необходимите стъпки за уеднаквяване на критериите с други пазари. Това би позволило на този продукт да се развие, а пъбовете да продължат да са наш втори дом, казва главният изпълнителен директор на асоциацията Ема Маккларкин.

По думите на Люк Боус, създател на безалкохолната марка "Лъки сейнт" (Lucky Saint), "налице е възможност правителството да подкрепи потребителите, което би било добре и за здравето на нацията".

Последвайте канала на

Владимир Василев
378 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини