Разсейването на работа повишава продуктивността ни

  • 19 юни 2012 16:18

  • 625
  • 0
Разсейването на работа повишава продуктивността ни
©

Имат ели си някакъв трик, с който се разсейвате на работа? Някои се разхождат, други пушат цигара, трети дори отиват на фитнес в обедната почивка.

Проучвания показват, че всички тези разсейвания могат да подобрят продуктивността ви. Много по-добре е да ставате от бюрото си за известно време, отколкото да стоите приковани там, втренчени в монитора, пише profit.bg.

Професор Джеймс Ливайн мисли, че хората не вземат достатъчно почивки, а мозъкът има нужда от това.

Той предлага да работите в концентрирани 15-минутни периоди, между които да си вземате почивки.

Да си мечтаете и да гледате в нищото също може да бъде полезно. Рекламният специалист Дан Уийдън е измислил прословутият слоган “Just Do It” на Nike една вечер, докато е размишлявал над книга, която е прочел току-що, а не на работното си място.

Много от нас си мислят, че не бива да губят време в разговори с колеги или други разсейвания, но всъщност това е полезно за нас, казват психолозите.

Има сигурни научни данни за това, че физическата активност по време на работа е полезна. Учените съветват да ставаме за кратка разходка на всеки половин час. Това не само раздвижва крайниците, но и спомага за приток на кислород към мозъка.

Вижте няколко полезни разсейвания, които сп. Форбс съветва да практикувате:

1. Разходете се около сградата

Да, точно така. Излезте и обиколете сградата. Така ще се раздвижите и то на чист въздух - по-добре е отколкото просто да отидете до кафе автомата.

2. Дремнете

В някои офиси това се толерира. Да затворите очите за 15 минути може да бъде много освежаващо.

3. Поговорете си с колегите

Поддържайте приятелско отношение с колегите – това спомага за добрата атмосфера в офиса.

4. Свършете някоя поръчка навън

Може да отидете до някой магазин, до друг офис, където да занесете/вземете нещо.

5. Измийте си зъбите

Действа освежаващо.

6. Проверете си Facebook-a

10 минути на ден в някоя социална мрежа няма да навредят на ничия работа.

7. Отидете на фитнес

Много хора използват обедната почивка за бърза тренировка. Пробвайте го, ако имате фитнес наблизо.

8. Обядвайте навън

Не яжте сандвич на бюрото си – вредно е за здравето. Излезте навън с колеги и си прекарайте добре.

Последвайте канала на

Борислава Борисова
625 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини