Агнетата оцеляват по Великден заради отменените семейни трапези и затворените ресторанти

Пролетта се очертаваше обещаваща за овцевъдите в света с концентрацията на много религиозни празници, съпътствани по традиция от големи семейни трапези и много агнешки бутчета. Пандемията от Ковид-19 обаче доведе до забрана за събирането на много хора на едно място и затварянето на ресторантите, информира Франс прес и БТА.

Ето как се стигна до силен спад на продажбите на овцевъдите в много страни.

През април и май трябваше да се реализират 80 процента от годишните продажби на френските овцевъди, тъй като празниците на три големи религиозни общности - евреи, християни и мюсюлмани - са съсредоточени именно в този период.
Еврейският Великден беше от 8 април, католическият е на 12 април, православният - на 19 април, а рамазана е от 23 април до 23 май. А агнешкото е символ за всичките тези религии, обясни Мишел Бодуен, която е председател на Националната федерация на овцевъдите и самата тя отглежда овце. В нейния регион в Централна Франция тази година 500 000 агнета няма да бъдат заклани заради извънредните обстоятелства.

Смолянска фирма дарява 14 000 яйца за медици

Френските животновъди страдат и от нелоялната според тях конкуренция на новозеландското овче месо. Тази година обаче и в Нова Зеландия отчитат наполовина по-малко заклани животни.

Във Великобритания миналата седмица закланите глави дребен добитък са били 204 000, което е с близо 35 000 по-малко в сравнение с миналата година по същото време.

Според експерти тази година отражение имат и финансовите затруднения на потребителите, които харчат по-малко и избягват скъпите меса.

Агнешкото е скъпо за потребителя, но често не е особено доходно за животновъдите. В Гърция някои от овцевъдите обвиняват прекупвачите, че се облагодетелстват от много отслабналото търсене, за да принуждават производителите да продават по-евтино месото. Миналата година килограм агнешко или козе месо се продаваше за 5 евро, а днес е 4 евро най-много, жалват се производители.

Хърватите ще прекарат Великден сами вкъщи

Освен това гръцкият износ за Италия е намалял със 70 и дори с 90 на сто, значителен е спадът и към Испания.

Изключение е Ирландия, която изнася повечето си агнета и агнешко месо за Великобритания и Франция. В страната са заклани 41 000 агнета през последната седмица на март, което е с 3000 повече, отколкото през същия период на миналата година.

Обяснението е, че въпреки затварянето на ресторантите, търсенето на агнешко в тези страни е голямо, тъй като хората работят вкъщи и имат повече време да готвят.

Коментари

  1. 2020.04.10 | 18:04
    Искам агнешко в смисъл, че ми се чука някое младо момиче.
  2. 2020.04.10 | 17:04
    Уважаеми автор/редактор на новини, малкото на снимката ви не е агне!
  3. 2020.04.10 | 16:36
    наѝ-после нещо хубаво за животните,коронавирус докраѝ,щом само това спасява животинките........
  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Любопитно

още

Анкета

Как успокоявате нервите си?

Как успокоявате нервите си?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.