-
04 април 2012 23:25
- 690
- 0
„Българският павильон” от Венецианското биенале на съвременното изкуство (2011) се пренася от старинния дворец „Палацо Криминати” в арт салона на Оборище 10 в София от 11 април до 27 май.
Така българските ценители ще имат шанса да се докоснат до изложбата, която в продължение на пет месеца вълнуваше и очароваше жителите и гостите на Венеция. Bиеналето е най-престижното изложение за съвременно изкуство в Европа, където на всеки 2 години творците сверяват часовниците си в новите тенденции.
Художниците Греди Асса и Хубен Черкелов заедно със скулптура Павел Койчев са творци от различни поколения, но с уникален артистичен подход към изразните средства. Те отдавна са спечелили вниманието и уважението както на българската, така и на международната публика.
Галерията за модерно изкуство първа у нас показва творбите на българските участници в 54-то издание на Международното биенале с подкрепата на генералния си спонсор – Alpha Bank.
Съвместната изложба на тримата артисти в София ще бъде обогатена и с нови, непоказвани още пред публика произведения, разкриват кураторите от Галерията.
Новите платна на Греди Асса ни отвеждат на Малдивите и освен, че свидетелстват за израстването на артиста, носят на зрителя детското очарование от преживяното... от вълнението на художника при сблъсъка му с екзотичния архипелаг. Както винаги Греди Асса остава откровен в своите преживявания и от картините струи неговата емоцията, и желанието му да ни отведе най-близо до нея. Но този път живописта на Асса ни предоставя и две изненади: Планината и Постмодерна надменност.
Творбите на българския живописец са показвани по цял свят: от Хамбург до Ню Йорк, от Тел Авив до най-значителната в неговата кариера изява на Венецианското биенале 2011.
В картините си Хубен Черкелов пресъздава сюжети от емисиите на стари банкноти и монети от целия свят. Образите върху платното „50 lire, Augosto,Romа” ( 2009) например са заимствани от стара италианска банкнота от началото на XXв. и представят легендата за основаването на вечния град Рим. В центъра на композицията, чрез релефно наслояване с маслени бои са изобразени близнаците Ромул и Рем, и спасилата ги от гибел вълчица. Интензивните огнени цветове на фигурите са противопоставени на тъмно син неутрален фон, който допълнително подчертава въздействието им.
По този начин авторът третира темата за историята, общността и принадлежността към символите на нацията.
Последвайте канала на
Свързани новини
Божинов прие примамлива оферта от Италия
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
Официално: ЦСКА - София ще гостува в Пазарджик
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
БСП започва срещи с някои формации
26 ноември 202406:10
Продължава визитата на президента Радев във Виетнам
26 ноември 202406:26
Две комисии от Прокурорската колегия заседават за избора на нов главен прокурор
26 ноември 202406:37
Защо се стигна до бой между шофьори на тролей и велосипедист в София?
26 ноември 202407:36
Пореден опит делото за убийството на Евгения да приключи на втора инстанция
26 ноември 202406:19
Безводието в Плевен: Ще бъде ли обявено бедствено положение?
26 ноември 202407:42
Започва делото срещу шестима българи във Великобритания, обвинени за шпионаж в полза на Русия
26 ноември 202406:05
Жива верига срещу застрояването на градинка в столичния кв. "Изток"
26 ноември 202407:33
Като цяло денят е благоприятен, само трябва да се контролират емоциите и желанията
26 ноември 202406:44