-
04 април 2012 23:25
- 690
- 0
„Българският павильон” от Венецианското биенале на съвременното изкуство (2011) се пренася от старинния дворец „Палацо Криминати” в арт салона на Оборище 10 в София от 11 април до 27 май.
Така българските ценители ще имат шанса да се докоснат до изложбата, която в продължение на пет месеца вълнуваше и очароваше жителите и гостите на Венеция. Bиеналето е най-престижното изложение за съвременно изкуство в Европа, където на всеки 2 години творците сверяват часовниците си в новите тенденции.
Художниците Греди Асса и Хубен Черкелов заедно със скулптура Павел Койчев са творци от различни поколения, но с уникален артистичен подход към изразните средства. Те отдавна са спечелили вниманието и уважението както на българската, така и на международната публика.
Галерията за модерно изкуство първа у нас показва творбите на българските участници в 54-то издание на Международното биенале с подкрепата на генералния си спонсор – Alpha Bank.
Съвместната изложба на тримата артисти в София ще бъде обогатена и с нови, непоказвани още пред публика произведения, разкриват кураторите от Галерията.
Новите платна на Греди Асса ни отвеждат на Малдивите и освен, че свидетелстват за израстването на артиста, носят на зрителя детското очарование от преживяното... от вълнението на художника при сблъсъка му с екзотичния архипелаг. Както винаги Греди Асса остава откровен в своите преживявания и от картините струи неговата емоцията, и желанието му да ни отведе най-близо до нея. Но този път живописта на Асса ни предоставя и две изненади: Планината и Постмодерна надменност.
Творбите на българския живописец са показвани по цял свят: от Хамбург до Ню Йорк, от Тел Авив до най-значителната в неговата кариера изява на Венецианското биенале 2011.
В картините си Хубен Черкелов пресъздава сюжети от емисиите на стари банкноти и монети от целия свят. Образите върху платното „50 lire, Augosto,Romа” ( 2009) например са заимствани от стара италианска банкнота от началото на XXв. и представят легендата за основаването на вечния град Рим. В центъра на композицията, чрез релефно наслояване с маслени бои са изобразени близнаците Ромул и Рем, и спасилата ги от гибел вълчица. Интензивните огнени цветове на фигурите са противопоставени на тъмно син неутрален фон, който допълнително подчертава въздействието им.
По този начин авторът третира темата за историята, общността и принадлежността към символите на нацията.
Последвайте канала на
Свързани новини
Левски се прицели в халф на ЦСКА 1948
България допусна обрат от Черна гора и се отдалечи от ЕвроБаскет 2025
Два отменени гола в добавеното време донесоха радост на Крумовград срещу Славия
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
ПФК Ботев: Ситуацията около Антон Зингаревич става все по-странна и лишена от прозрачност
Областна администрация София-град и Столична община подписаха договора за прехвърляне на собствеността на "Герена"
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Петър Чобанов: Минималната заплата крие повече рискове, отколкото решения на проблеми
25 ноември 202420:50
От прокуратурата искат постоянен арест за трима от биячите в мола
25 ноември 202418:09
Шофьор на тролей е със счупени нос и ръка след побой от пътник в София
25 ноември 202418:11
Юлиян Попов: Цената на водата в България е ниска, трябва да се инвестира в напояване
25 ноември 202418:46
Общини напират да вдигнат цената за паркиране
25 ноември 202422:30
Водещите новини! Бабикян: Борисов води разговора с Пеевски, а не с ПП-ДБ. Войната в Украйна доведе до нова ескалация между Запада и Москва (и още…)
25 ноември 202419:18
Нетаняху може да бъде арестуван, ако пътува до Германия
25 ноември 202419:28
Белият дом: Преговорите за спиране на огъня между Ливан и Израел вървят към споразумение
25 ноември 202422:53
Осло не откри доказателства за връзка между норвежеца, собственик на българска фирма, и взривените пейджъри на "Хизбула"
25 ноември 202420:41