Откриват виртуален музей "Сердика - Средец - София"

Виртуален музей „Сердика-Средец-София” ще бъде открит на 13 декември от 11.00 ч., в Сердикийския амфитеатър в хотел „Арена ди Сердика”. Това съобщи Христо Ковачев, ръководител на проекта за изграждане на музея.

„.Американците се перчат с 200 години история, а тук преди 8000 лета се заражда най-ранната европейска цивилизация и на нас хич не ни пука. В един момент някой каза – защо не открием Виртуален музей „Сердика-Средец-София” и така тръгнахме”, разказа Ковачев. Концепцията за музея е изработена преди две години, а проектът е финансиран от програма „Култура” на Столична община, отбеляза Ковачев.

„От големия проект, който имаме, направихме дребна част, фокусирана в трите църкви – моите млади колеги от „Фрегата груп”, строители на музея, ги наричат „култови” – базиликата „Св. София”, ротондата „Св. Георги” и Боянската църква. Трите църкви символизират трите етапа от развитието на столицата ни, макар че това е условно”, обясни Ковачев, цитиран от Фокус.

Ръководителят на проекта посочи, че виртуалният музей може да се разгледа на sofiamuseum.bg. „Ние, като цивилизация, преминаваме бавно и неусетно, но много категорично, от реалния във виртуалния свят – за хубаво или за лошо. Виртуалният музей е малка част от този преход”, каза Ковачев.

В бъдеще сайтът ще има и английска версия, но за момента всичко е на български заради недостиг на средства, посочи Ковачев. „Аз съм журналист от кариерата с над двайсетгодишен стаж по вестници и списания. Това ми помага в заниманията с Виртуалния музей. Колегата Христо Буковски, журналист и писател, с когото отдавна работим заедно, ми постави диагнозата – обсебен от Сердика. Другият колега, който открихме за каузата, е д-р Веселина Вачкова. Ние сме троицата, които правим на първо време Виртуалния музей. Но вече всички са добре дошли в дискусиите и в научния сектор”, отбеляза Христо Ковачев.

Виртуалният музей няма да бъде прашасал и застинал, каквито са повечето днешни наши музеи, допълни Ковачев. Музеят ще бъде жив, динамичен – с тези интересни факти, които малцина знаят – от 22-вековната история на най-старата европейска столица.

„Нашият музей тепърва ще се развива във времето с историческите пластове, които ще показва визуално. В момента има над 300 3D реконструкции, направени от екипа на Атанас Димитров. Преговаряме с него да покажем тези вълшебни и много скъпи визии на Сердика – на главните сгради, на статуите”, каза Ковачев. Той отбеляза, че в София се откриват много камъни, които са бездушни – има камък, но няма атракция.

„Искаме да направим това, което в момента липсва на София и на българската т. нар. „археология” – за всеки камък трябва да има по една история. Ще разказваме истинската история на семантичната ос „Сердика – Средец – София”, но и интересните истории”, обясни Ковачев. „Това е едно безкрайно поле, но се опасявам, че няма да намерим достатъчно пари, за да направим истинския Виртуален музей с виртуални разходки. Това ни е мечтата. Да влезем виртуално в един подземен музей като Сердикийския некропол и да покажем, без да изземаме функциите на истинския музей, какво представлява”, заяви Ковачев.

Той посочи, че целта е Виртуалният музей да бъде като репетиция и магнит за хората от целия свят, които искат да дойдат в България.
 

Спорт

още

Коментари

  1. 2012.12.11 | 16:13

    Ковачев, Ковачев, ако така наречените археолозите не бяхме изкопали така наречената Сердика, ти щеше ли да с направиш така наречения музей, а...

  1. 1

Напиши коментар

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Култура

още

Анкета

Ще се съберат ли Брад Пит и Дженифър Анистън?

Ще се съберат ли Брад Пит и Дженифър Анистън?

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.