Българинът лочи по 2 л бира пред телевизора

  • 16 октомври 2012 06:27

  • 928
  • 1
Българинът лочи по 2 л бира пред телевизора
©

Българинът изостави кръчмите и масово пие бира у дома. Освен това пластмасовите бутилки са категоричен фаворит на любителите на пивото. През последната година около 72% от продажбите у нас са в магазините и едва около 28% в заведенията, като при тъмното пиво тази тенденция е още по-изразена, изчислява Монитор. 

Пазаруването на бира в големи бутилки е характерно за страните от Източна Европа като традицията да се пие основно вкъщи е характерна за Словакия, Румъния и нашата страна, съобщи Цветелина Милчева от „Карлсберг България”.

Така поради тежката криза българите все по-рядко сядат в кръчма, което води до силно свиване на т.нар. студен пазар, където се лее наливната бира и се отчитат високи продажби на стъклени бутилки.

С промяната на сезоните се очаква и промяна в предпочитанията на потребителите. Докато през лятото хит на пазара бяха бирените миксове с вкус на различни цитрусови плодове, с настъпването на зимата все повече започва да расте търсенето на тъмна бира. Делът й в общите продажби на пиво показва стабилен ръст през последните години, което е ясен атестат за трайното навлизане на продукта у нас. През 2009 г. пазарният дял на тъмното пиво е бил едва 3,8 на сто, докато данните за 2011 г. показват 4,2% пазарно проникване на зимната бира, уточни Цветелина Милчева.

У нас годишно се пият около 70 литра бира на глава от населението, а обемът на българския пивоварен пазар през миналата година е бил 510 млн. литра. Пивоварите тепърва ще обобщават какви са били продажбите през необичайно горещото лято, но отсега е ясно, че потреблението се е увеличило значително в топлите месеци.

Около 50 млн. лева са инвестициите, които пивоварите са направили през 2011 г. в нови технологии, производства и опаковки, сочат данните на браншовия съюз. Над 1 млн. лева са вложени от началото на годината в инсталация за повишаване енергийната ефективност на пивоварната в Шумен, която тези дни отбелязва своята 130 годишнина.

Въпреки традициите в родното производство на бира през последните две години значително се повишава вносът, който по данни на националната статистика достига 30 млн. литра. Голяма част от този импорт се пада на търговските вериги, които внасят собствени марки пиво и поръчват производството предимно в чужбина.

Последвайте канала на

Novini.bg
928 1

Свързани новини

Коментари 1

Добави коментар

2012.10.16 | 16:38

1
Това е дългосрочния план.Лочи бира,гледа всички мачове,или мач-чалга,мач-чалга.Нежната част всеядно поглъща турски"баклави" и"шербети",разни пощи ,червила,токчета и подобни бълвочи.Лапа яхнията,докато си мечтае за"черешката" или как става героиня на" шопинга".Напред ЗОМБИТА,напред!

Добави коментар

Водещи новини