-
15 януари 2018 12:56
- 1180
- 0
Прогнозата за растеж на рекламните инвестиции през 2018 г. показват увеличение от 3.6% през 2018 г., но се забелязват серизони разлики в скоростта на отделните пазари – Германия, Индия и САЩ дават прогноза за бъдещи увеличения на медийните инвестиции, докато традиционно големи пазари като Китай, Русия и Великобритания очакват забавяне
Дигиталните медии вече категорично изпреварват телевизията в глобален мащаб и през 2018 г. се предвижда инвестициите в дигитална реклама да отхапят над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет
Видеото и социалните медии ще бъдат най-силния двигател за ръста на дигиталната реклама, основно на сматрфон устройства
Инвестициите в мобилна реклама изместват категорично назад инвестициите в десктоп и на глобално ниво ще достигнат до над 121 милиарда долара
Глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network представи най-новия доклад за разходите за реклама, който предвижда увеличението им в световен мащаб през 2018 г. до 589.5 милиарда долара. Въз основа на данните, получени от 59 държави, докладът сочи ръстът на световните разходи за реклама да достигне до 3,6% в сравнение с 3,1 – през 2017 г. Събитията през 2018 г., които се очаква да стимулират растежа на рекламните разходи, са зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.
На фона на този ръст обаче, още по-ясно се забелязва разликата в темпа на нарастване на медийните разходи на отделните пазари. Германия, Индия и САЩ прогнозират увеличение на тези разходи, докато традиционно големи пазари като Китай, Русия и Великобритания очакват забавяне. Обединеното кралство, например е намалило наполовина прогнозата си за ръст от 5,9% на 2,9% за настоящата година, обосновавайки се с процеса по Брексит и свиването на разходите на домакинствата, което автоматично ще доведе до съкращаване на маркетинговите бюджети.
За България прогнозираният ръст на рекламните инвестиции за 2018 г. се очаква да е 3% на годишна база, като основният двигател за това остава телевизията, но с все по-нарастващ дял на дигиталната реклама, в частност мобилните и програматик решения, и социалните медии. Прогнозите са за тройно увеличение в разходите, които компаниите ще напрвят за програматик и близо двойно - за инвестициите в мобилна реклама у нас през тази година. Това се отразява и на маркетинг инвестициите в социалните медии у нас за 2018 г., където се очаква разходите за мобилна реклама окончателно да детронират тази през десктоп.
В глобален план дигиталните медии вече са водещата медийна платформа в разпределението на разходите за реклама и през 2018 г. категорично изпреварват телевизията. За следвашите 12 месеца се предвижда инвестициите в дигитална реклама да отхапят над 38% дял от общите разходи за реклама, изпреварвайки телевизията, която остава с 35,5% дял от общия медиен бюджет. В България обаче делът на телевизията като дял от общите медийни инвестиции все още остава висок - около 55%.
Коментирайки последните прогнози за рекламните инвестиции, Джери Булман, Главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, каза:
„Последните прогнози за рекламните разходи показват пазари в трансформация, а не в рецесия. Предизвикателството, пред което се изправят компаниите днес, е да успеят да управляват своите марки в неравностойна икономическа среда, като същевременно се съобразяват с все по-развиващте се технологии и иновации. На много пазари именно иновациите в лицето на мобилните решения, гласовите активации и новите ad-tech играчи, са тези, които осигурят нови източници на растеж и тази тенденция ще продължи и през 2018 г.“
Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network
„Успехът в тази среда изисква единен поглед на глобално ниво, благодарение на подходящите платформи и системи, но също и гъвкавост и умения да работим с по-широка екосистема от технологии, която позволява да се фокусираме върху разбирането на потребителя, използването на данни за да достигнем реални хора, релевантността на кампаниите с крайна цел бизнес растеж“.
Последвайте канала на
Свързани новини
Реал Мадрид прибави пета купа за годината
Саутхамптън 1:2 Ливърпул, Арчър връща "светците" в мача
Арсенал 3:2 Кристъл Палас, Нкетия върна интригата
Левски игра като равен, но загуби от Люнебург в Шампионска лига
Страхотен Везенков тласна Олимпиакос към десета победа в Евролигата
Ботев (Пловдив) покани на среща депутати заради казуса със Зингаревич
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Димитър Главчев: Ако няма мнозинство в Народното събрание, категорично няма да подпиша споразумението с Украйна
18 декември 202417:56
Калоян Методиев за преговорите за правителство: Сглобява се политически Франкенщайн
18 декември 202418:03
Демерджиев: Трябва сериозен дебат, за да не получим още от същото в съдебната система
18 декември 202418:45
Откриха кола с наркотици в София, полицай е намушкан
18 декември 202418:53
Водещите новини! Корупцията трови здравеопазването, пари има, но се крадат. А. Василев: Бюджет 2025 е индиректно „написан“ от Пеевски
18 декември 202419:23
Животновъдите от Велинград не признават и пробите от лабораторията в Монпелие
18 декември 202421:49
Втори ден без следа: Какви са версиите около изчезването на 13-годишния Николай?
18 декември 202420:23
Котка се завърна при стопанина си след 11 години
18 декември 202421:39
Първи тежък случай на птичи грип при човек в САЩ
18 декември 202419:53