Министър Нанков: Безопасността по пътищата трябва да е нашата основна цел

  • 27 май 2017 14:23

  • 4411
  • 7
Министър Нанков: Безопасността по пътищата трябва да е нашата основна цел
© Булфото (архив)

Надяваме се в максимално кратки срокове да имаме избран изпълнител и да започнем внедряването на тол-системата.

Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай НанковНиколай НанковНиколай Нанков е министър на регионалното развитие и благоустройството до 31 август 2018 г. Той е днес в интервю за Телевизия Европа. Сегашното положение ще бъде облекчено откъм разпечатване, съхранение и разпространение, а новият модел предполага по-голяма гъвкавост при времетраенето на електронните винетки. Финансовите параметри няма да се повишават спрямо сегашните, допълни министърът по време на интервюто.

Новата система няма да е за сметка на българския гражданин, който се движи по републиканските пътища с леки автомобили, а на тежкотоварните и на транзитно преминаващите през България, благодарение на което ще поддържаме по-качествена, по-ефективна и по-безопасна и сигурна републиканска пътна мрежа. По този начин пътният сектор ще се поддържа с тол-системата и пътните такси, ще се самоиздържа и самофинансира, изтъкна министър Нанков.

По темата за строежа на автомагистрала „Струма“, министърът заяви, че рискът от загуба на европейски средства е минимизиран от предприетите действия. Поради процедурни забавяния по лот 3.1., свързани с изграждане на тунел „Железница“, ще бъдат съкратени сроковете на 1000 дни, а в началото на юни ще бъде обявена нова обществена поръчка. Относно най-трудния участък, през Кресненското дефиле, министърът информира, че вече има избран проект по икономически и финансови критерии. В момента се изчакват оценки за околната среда и за съвместимост, като сроковете се спазват понастоящем.

„Нашата цел е до края на програмния период, 2023 година да финализираме цялата магистрала с европейски средства“, заяви министърът. Той подчерта, важността на проекта „Струма“ като надполитически, наднационален, а неговата успешна реализиация - от гестратегическо значение както за Балканите, така и за цяла Европа и призова всички към прагматизъм, за да не се поставя никой интерес пред останалите – за екологично развитие или социалноикономическо такова.

Безопасността по пътищата трябва да е нашата основна цел. Тунелите трябва да бъдат наша основна грижа и да ги следим при постоянен режим. На това наблегна министър Нанков в своето изказване. Забавяне в решимост и в действия от страна на служебния кабинет налага необходимост от наваксване в сроковете при ремонт на съоръженията. В момента се реабилитират тунелите „Ечемишка“ и „Витиня“. До края на месец юли има поет ангажимент да бъдат отворени за движение, което е изпълнимо и реализируемо. Съкратени са сроковете за ремонт, но това не е за сметка на качеството. „Няма да се компенсира от качество, защото това касае сигурността на преминаващите.“, категорично заяви министърът.

Министър Нанков сподели и основните приоритети и належащи проблеми във ВиК-сектора, който е сред секторите с най-голям дефицит от финансов ресурс. Според анализ на Световната банка, за изпълняване стратегията за развитие на ВиК сектора в 10-годишен период са необходими 12 млрд лв. Разполагаемият ресурс е не повече от 40%. Той изрази очаквания през 2018 година ВиК операторите, консолидирани в 16 територии, респективно, да започнат реално строителство и дейности за подобряване на инфраструктурата в сектор ВиК със заемни инструменти и помощта на Световна банка.

Понастоящем се изграждат два и се реабилитира трети язовир, поясни министърът, като допълни, че без изграждане на нови язовири, в дългосрочен план бихме имали сериозни проблем с качеството на водата. За сигналите за некачествено изпълнение на строително-ремонтни дейности по програмата за Енегрийна ефективност на многофамилните жилишни сгради, министър Нанков припомни, че на 10 май тази година е изпратил писмо на общинските администрации за да им припомни да упражняват правото си на контрол върху съответните изпълнители, строители и проектанти. Където има констатирани случаи при вече въведени в експлоатоатация сгради, се активират гаранциите по съответните договори и недобросъвестното изпълнение на ремонти ще остават за сметка на строителите.

Последвайте канала на

Филип Епитропов
4411 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар

2017.05.28 | 21:20

7
лицемерни боклуци грабливи

2017.05.28 | 21:20

6
Дрън , дрън нищо реално !!!!
monstakilla

2017.05.28 | 21:15

5
ТОЗИ ГНОМ Е СЛУГИНАЖ ОТ БОКОЛАНДИЯ.

2017.05.28 | 21:15

4
Вашата цел е седесарската далавера с магистралите. През xyя ви е безопасността.
ИВАЙЛО кр.

2017.05.28 | 21:15

3
нанков, престани да лъжеш. изобщо нямате такива цели. тъкмо обратно. котролът по пътищата отдавна е сведен до минимум и то напълно съзнателно.
Петров

2017.05.28 | 21:15

2
Основната ви цел трябва да бъде да спрете да крадете и с парите от данъците и винетките да оправите пътищата.
нинов

2017.05.28 | 21:15

1
Точно ти ли го казваш що се правиш,че не виждаш пътищата в твоя избирателен район като например гр.Луковит където град го е убило след европроектите.

Добави коментар

Водещи новини