-
17 септември 2014 06:26
- 1419
- 1
Големите булеварди в София ще минат на годишен абонамент за поддръжка през следващите четири години, съобщава "Монитор".
През този период 6 фирми ще си поделят общо 123 млн. лв, за да изливат нов асфалт и да поддържат тротоарите, мантинелите, знаците, шахтите и оттоците в съответния участък. Освен това спечелилите компании ще трябва да налагат контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове, пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.
Столичната община е пуснала обществена поръчка за избор на фирми, които да се грижат за шосетата. Компаниите ще могат да подават оферти до 27 октомври, които ще се оценяват по най-ниската предложена цена.
В конкурса столицата е разделена на шест зони. Първото каре включва районите „Средец”, „Витоша”, „Лозенец” и „Триадица”. Във втора зона попадат „Овча купел”, „Банкя”, Красна поляна” и „Красно село”. Третото каре е между кварталите „Люлин” , „Възраждане”, „Илинден”, „Надежда” и „Връбница”. Фирмите, които ще пълнят ями в четвърта зона, ще отговарят за „Оборище”, „Сердика” , „Подуяне” и „Нови Искър”. Районите „Панчарево” , „Младост” , „Студентски” и „Изгрев” пък попадат в шестото каре.
Фирмите трябва да имат опит в строителството, да разполагат с определена техника и собствена база. Те ще имат 6 месечен гратисен период да приведат улиците на определеното ниво за поддръжка. Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва, за да изпълнява ремонтите.
При неизпълнение на някоя задача ще се налага санкция от 5% от прогнозната стойност и годишният бюджет ще се намалява. Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени материали. Шосетата, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм. Липсващите знаци ще трябва да се възстановят до 7 дни.
Третокласните улици обаче ще продължат да се реконструират по стария начин, а причината е, че общината не разполага с огромен бюджет, който да стигне за въвеждането на абонамента за всички пътища.За кърпенето на дупки кметството всяка година заделя около 25 млн. лв.
Последвайте канала на
Свързани новини
Генчев: Мечтата ми е да стана шампион с Левски, крайно време е някой да бутне Лудогорец
България взе гейм и поизпоти здраво шампиона на VNL Полша
Мачът на големите възможности: Григор Димитров - Яник Синер
Сериозен тест за България в Букурещ
Русев: Срещу Румъния ще дадем 100%! Трябва да се докажа в чужбина
България ще брани първото място в групата си на Европейското по мини футбол
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Калин Стоянов разкри: Спецакциите срещу купувачите на гласове продължават
04 юни 202410:23
Полицията се сдоби с мощни „баварци“, с които да бори джигитите на пътя
04 юни 202410:27
Христо Иванов: Радев да спре да плаши хората и да налива гласове на „Възраждане”
04 юни 202412:08
Делян Добрев: Ден преди 2-часов дебат - Денков се уплаши и нещата пропаднаха
04 юни 202410:21
Българската икономика в контекста на глобалните предизвикателства
04 юни 202412:59
Директорът на БФБ: Премахването на лева означава премахване на валутния риск
04 юни 202411:57
Ирландският или унгарският пример – накъде трябва да тръгне България?
04 юни 202411:05
Българин декларира годишен доход от над 70 млн. лева
04 юни 202411:37
Първа спасителна мисия на въздушната линейка: Транспортираха жена в тежко състояние от Шумен
04 юни 202411:51
2014.09.17 | 17:10