-
27 март 2014 09:21
- 1421
- 0
18 000 км. пътища липсват от картата на България и това е доказателство за кризата в НСИ. За това сигнализират от Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт във връзка с нашумялите напоследък съмнения за грешки при преброяването на населението през 2011г. от НСИ.
Още преди 2 месеца инициаторите са поставили на обществения и медиен фокус върху работата на Института, за да поискат повече прозрачност и спазване на европейските норми (реално следване на модела на Евростат). "Също както г-жа Ренета Инджова и ние настояваме за цялостна проверка на дейността на НСИ", допълват от инициативата. "Конкретният казус, който нашата инициатива разкри е, че до 2002г. България е имала 37 296 км. републиканска пътна мрежа, а след това „изведнъж" по документи мрежата е „скъсена" на 19 280 км. Същите километри пътна мрежа фигурират и в базата данни на Евростат (явно подадена така от НСИ), както и в споразумението за партньорство с ЕС за периода 2014 – 2020. Това на практика означава, че правителството обосновава продължаващо строителството на пътна инфраструктура, тъй като излиза, че страната е на едно от последните места място в ЕС по дължина на пътната мрежа и на последно място по гъстота", подчертават загрижените граждани.
По думите им всички останали европейски държави записват цялата си пътна мрежа, включително и градските улици. Това обяснява – как страна като Словакия в официалната статистика излиза с 43 000 километра пътища или как Франция излиза с над 900 000 км. пътна мрежа. Ако ние съберем цялата ни пътна мрежа – 37 000 км. + 55 000 км. (?) улична мрежа се оказва, че България с 92 000 км. изпреварва Румъния по пътна инфраструктура – Северната ни съседка е с 81 713 км. "Независимо, че тази манипулация е извършена през 2002г., по времето на правителството на НДСВ и ДПС, до момента всяко от следващите 3 правителства продължава да се възползва от разминаването в данните. Същите данни са посочени и в споразумението за следващия програмен период – 2014 – 2020. и това на практика означава, продължаващо приоритетно строителство на автомагистрали, независимо от категоричният приоритет на ЕС върху железопътния транспорт", категорични са гражданите.
Последвайте канала на
Свързани новини
Ясни са всички потенциални съперници на България на баража
Късна дузпа лиши експериментална Германия от успех в Унгария
Лаутаро Мартинес изведе Аржентина до труден успех над Перу
Бразилия стигна само до точка срещу Уругвай
ЦСКА напред в "Чалъндж къп" след драматичен "златен" гейм
Босът на Ботев (Пловдив) с първи коментар след новината за забраната му да влиза в България
Коментари 0
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Илияна Йотова: Надяваме се на стабилно правителство, но не на всяка цена и на всички компромиси
19 ноември 202422:09
Томислав Дончев: Срещите ни с ПП-ДБ трябва да бъдат за формиране на управляващо мнозинство, а не церемония по екзорсизъм
19 ноември 202418:47
Тодор Тагарев: Владимир Путин отново се опитва да всее страхове
19 ноември 202422:00
Интересът на България във войната: суверенна Украйна, ЕС и НАТО да запазят единството си като основни гаранти за съществуващия световен мир
19 ноември 202419:01
Водещите новини! Осъдиха Костадинов за език на омраза във Фейсбук. Украйна за първи път извърши атака срещу руска територия с ATACMS (и още…)
19 ноември 202419:14
11-годишното дете е починало в софийското училище "Захарий Круша"
19 ноември 202421:06
Белият дом: САЩ няма да променят позицията си относно използване на ядрени оръжия, след като Русия свали прага за употреба
19 ноември 202419:25
Изкуственият интелект вече говори на български: хора от цял свят искат да дойдат в България, за да се занимават с най-високите технологии
19 ноември 202418:05
Рядка риба изплува на плаж в Калифорния - вещае цунами и земетресения
19 ноември 202420:07