Московски: Трябваше да оставим БДЖ да фалира

  • 11 март 2013 10:32

  • 3826
  • 20
Московски: Трябваше да оставим БДЖ да фалира
©

Въпреки малкото останало време на кабинета, няма да спрат да се изпълняват нужните мерки. Това обяви на пресконференция министърът на транспорта в оставка Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета. Оставям повереното ми ведомство и транспортния сектор в добра кондиция, допълни той.

Днес стартира провеждането на електронни шофьорски изпити, с което се цели да се пребори субективния фактор в оценяването и издаването на книжки на водачи. Това е част от програмата за въвеждане на електронно правителство.

Обществото вижда реалните резултатите от мерките за намаляване на пътнотранспортните произшествия. Смъртните случаи във войната по пътищата в последните две години са намалели значително, обяви министърът.

Изпитът на таблет има много предимства. Той ще спести време. Единственото изискване е кандидатът да е грамотен, като не са необходими допълнителни компютърни знания. Електронната листовка изглежда по същия начин като хартиената, като има възможност да се коригира посочен отговор, което досега бе невъзможно. Засега таблетите ще се въвеждат поетапно и няма да заменят напълно стандартния изпит.

Валери Борисов обяви, че представената система е още едно доказателство за последователността на действията на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията във въвеждането на електронното управление. Системата прави процеса много по-прозрачен и елиминира възможността за каквото и да било манипулиране на изпитните резултати, прави немислими и корупционните практики. Това важи за всички неща, свързани с електронното управление. По този начин гарантираме прозрачността на процесите в администрацията, заключи той.

Въвеждането на таблетите не е свързано с допълнителни разходи, обяви министърът. Заменя се един консуматив с друг. Таблетите са само за провеждане на изпити, те са опростени работни станции с високо ниво на сигурност и не могат да бъдат използвани за друго. Въвеждат се по договор, сключен преди две години. Те се предоставят от Автомобилна администрация.

На пресконференцията бе обявено, че продължават проверките на автошколите. Отчетени са случаи на фиктивно вписани часове на управление при тях, както и шофиране посреднощ.

В момента се провежда първия шофьорски изпит на електронни таблети.

БДЖ никога не е било на печалба, коментира Московски. Ние поехме дружеството с много дългове. С много усилия и тежки реформи намалихме задълженията. Но приватизацията му е единственият начин за решаване на проблема. Гражданите не искат приватизацията, но те трябва да отговорят на въпроса дали са съгласни държавата да даде 800 млн. лв. техни пари, за да покрие задълженията на дружеството. На протестиращите хора ще кажа: "Мили мои, много сте закъснели". Протестите трябваше да бъдат по времето на Сергей СтанишевСергей Станишев Сергей Дмитриевич Станишев e председател на Националния съвет на БСП, министър-председател на, когато се правеха задълженията. Но Станишев и компания винаги са правили неща, за да се харесат на хората. И сега обещават подобряване на положението, но с магическа пръчица не може това да се постигне. Не е възможно изкуствено да се повишават заплатите. Това става с растеж, а България е малка икономика, обяви министърът.

По думите му, някои от потенциалните кандидати за БДЖ са притеснени от ситуацията и се замислят дали да изтеглят офертите си.

Ние направихме грешка. Трябваше да оставим БДЖ да фалира и банките-кредитори, които знаеха, че парите от дружеството няма да им бъдат върнати, да пият една студена вода. А след това ние трябваше да изградим съвсем ново дружество, коментира транспортният министър.

По думите му, "Български пощи" е дружество, което може да бъде мобилизирано бързо и да се превърне в успешно, въпреки настоящите загуби. Станишев и компания решиха - защо да не дадем един хубав бизнес на частни оператори. Бе откъснато живо месо от пощите. Ние обаче направихме всичко за стабилизиране на системата. "Български пощи" ще получат и пари по Програмата за развитие на селските райони, допълни той.

Московски обяви, че би заел отново поста на министър, ако му се гласува доверие, но и ако работи с настоящия си екип и премиера в оставка Бойко БорисовБойко Борисов Бойко Методиев Борисов е министър-председател на Република България. Роден е на 13 юни 1959 г.

Последвайте канала на

3826 20

Свързани новини

Коментари 20

Добави коментар
недген

2013.03.12 | 13:24

20
Не знам Московски идиот ли е или се прави на такъв. Приватизацията на МОНОПОЛИ довежда само до едно ПОВИШАВАНЕ НА ЦЕНИТЕ НА УСЛУЮГИТЕ и нищо друго. Във Британия например жп транспорта е частен от времето на Татчер и от тогава до сега цените са скочили 10 пъти а жп транспорта пак си остава на загуба. Същото ще стане и в България. БДЖ може да стане печеливша само ако си остане държавно НО трябва да заработи тежка промишленост която да има нужда от транспортиране на големи обеми от товари. Също така трябва най сетне да се премахнат посредниците от ел. происводството и да се намалят цените на тока които са силно раздути.
dedenze

2013.03.11 | 23:04

19
Когато не може да кажеш нещо умно по- добре мълчи ! Не БДЖ вие фалирахте държавата и се питате кой е виновен 23 години ! Всички ви казват, че е виновна политическата класа - вие казвате не !? Защо в почти всички държави, държавните предприятия са стабилни, печаливши, а тук не са ! Понеже сте тъпи и не искате да отговорите, просто ще ви обясня: Защото няма по- крадлива, еничарска, продажна и долна политическа класа от българската ! Тя трябва да бъде заличена и изметена от България, нагледахме се, наслушахме се, настрадахме се !

2013.03.11 | 17:14

18
Относно: до Дянков,Цветанов и "Тото2-второ теглене" Абе какви са тези БРЪЩОЛОВЕНИЦИ относно Валутния борд.Първо-България е в Евросъюза,така,че Валутния борд,добре е да знаете,че е изкуствена институция,която отнема функциите на БНБ-ЦЕЛЕВО !!! Второ,когато Дянков и Цветанов- даже стана икономист и ви говорят за "дефицит",добре е да знаете,че нещата не са водят добре от такива Генно-модифицирани мутанти-правнуци на саксобурготската Язва и деца на "Триглавата ламя" .Въпроса е чисто ИКОНОМИЧЕСКИ,обаче вие залагате на "този и онзи'-партийно по принципа на Дядо поп и казината -" богат избор на "добринки"/идолчета/и касички

2013.03.11 | 16:30

17
Нали затова ви правят министри, да докарате някое държавно предприятие до фалит, да го купи някое ваше другарче и да оцени постъпката ви с някое и друго куфарче. А за фалита акъл не се иска.

2013.03.11 | 14:04

2
ГЕРБ завари БДЖ с дълг 860 млн лева,в момента дълга е 720 млн. Ха сега кажете кой е докарал БДЖ до това положение...и кой се е потрудил за да оправи нещата...Готови ли са всички българи да извадят по 100 лева и да приключим с този казус?Много ми е странно некомпетентни ли сте или някой ви плаща да казвате на черното бяло.Крайно време е да разберете че държавата това сме всички хора в нея...и когато казвате държавата да плати за това или онова се запитайте вие колко пари сте внесли в тази държава....Всички данни са публични само трябва да знаете къде да четете.

2013.03.11 | 16:30

16
Ама естествено, че Станишев е виновен :))))

2013.03.11 | 16:30

15
Аз не знам за едно предприятие, което да е било приватизирано, да се е оправило и да е било в помощ на българите! В моя град (Видин) от 10 големи предприятия, всичките фалираха и се приватизираха по едни и същи схеми- Корупция и купуването им за без пари, Изрязване на всичкото желязо и продаване на машините, Накрая циганите минават и взимат каквото е останало! И не ми говорете за примери като ЧЕЗ и други подобни големи фирми,защото както виждаме те не работят за българина и за нашата държава! И сега БДЖ ще мине по същия начин под ножа. Ще го купят някакви чужденци за без пари, ще съкратят хората, ще продатът железа за да си избият инвестицията, и накрая ще се возим за 100лв до София. И ще повтарят,че всичко е модерно и удобно и т.н, а ще има 1 влак за деня и 10 линий в цяла България. Така ,че не знам и аз, защо се хвалят като казват думата ПРИВАТИЗАЦИЯ! Евала за вица на номер 6, точно такъв ни е живота на българите!
Иван

2013.03.11 | 16:30

14
Щото народа няма пари за бензин затова са малко!

2013.03.11 | 16:30

13
БРАВО МОСКОВСКИ!

2013.03.11 | 16:30

12
Много черен тоя бе? Да не е мангал?

2013.03.11 | 16:29

9
Плевенски мангал - е те това е демокрацията Малкото цигане пита дъртия циганин : тате какво е Демокрация ? Дъртия циганин отговаря : Демокрация сине е когато Българите работят,плащат данъци а ние живеем от помощи ! Малкото цигане пак пита : добре де Българите не се ли сърдят ? Дъртия циганин отговорил : сърдят се сине но това вече е Дискриминация !
КОМИК

2013.03.11 | 16:30

11
БРАВО ЛЕНИНГРАДСКИ !!!

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини