-
06 февруари 2013 12:39
- 1723
- 1
Рекламите вече ще бъдат с нормално ниво на звука и няма да дразнят зрителите. Това произтича от подписаното днес в Съвета за електронни медии споразумение между трите страни в индустрията на телевизионната реклама - рекламодатели, комуникационни агенции и доставчици на аудио-визуални медийни услуги.
Те приеха Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата, чието прилагане ще изравни звука на рекламите с останалата програма. Документът се сключва между Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО, Българската асоциация на рекламодателите /БАР/ и Българската асоциация на комуникационните агенции /БАКА/.
Изпълнителният директор на АБРО Мехти Меликов обясни, че новият стандарт ще бъде въведен поетапно, като от 1 април т.г. комуникационните агенции - членове на БАКА, ще прилагат правилата при изработката на всички рекламни клипове, предназначени за телевизия. Задължение на телевизионните оператори ще бъде въвеждането на контрол по спазването на изискванията на стандарта - крайната дата за това е 30 юни.
Регулирането на звука на рекламата ще бъде извършвано независимо от метода на разпространение /наземно радиоразпръскване, кабел, сателит, IPTV/ или вида на предоставяната медийна услуга /линейна или нелинейна/. Стандартът е разработен на основата на Препоръка 128 на Европейския съюз по радиоразпръскване относно нормализирането на звука на програмите и допустимите максимални нива. Новите правила предвиждат измерването на три основни характеристики на звуковия сигнал, което да компенсира съществуващата към момента практика на измерване единствено на максималното ниво на сигнала. Въвеждането на т.нар. loudness control за нормализация на нивата на телевизионните реклами ще има положителен ефект върху цялостната звукова среда, като намали разликите в нивата между рекламните блокове и останалите продукции.
Ефектът за телевизионните реклами ще се изразява в увеличаване на динамичния обхват, намаляване на неприятното усещане от компресия и намаляване на изкривяванията. Методът е с доказани качества от инженерна и научна гледна точка, като е проверен и
на практика.
Председателят на СЕМ Георги Лозанов припомни, че до решаването на този проблем се стигна след множество жалби на потребителите, след което съветът пое инициативата за регулация чрез законодателни промени. Радвам се, че успоредно с това се зароди саморегулационна воля. Много е хубаво нещата да стават чрез воля и сега решението е в ръцете на професионалните организации, отбеляза той. Председателят на парламентарната медийна комисия Даниела Петрова приветства постигнатото споразумение и изрази удовлетворението си като гражданин и потребител, който ежедневно се сблъсква с този проблем.
Последвайте канала на
Свързани новини
Честито Рождество Христово!
Сираков: Темата в Левски сега е "надграждане" - ще се опитаме да намерим най-добрия треньор
Томаш със силни думи, отправи призив да се помогне на детето на Мартин Дечев
Годината на Локомотив (Пловдив) - обзорът на Sportal.bg
Гуардиола: Трябват ни резултати възможно най-бързо
Ботев се разплати с треньорите в ДЮШ, но не и с представителния отбор
Коментари 1
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Честито Рождество Христово!
25 декември 202407:00
Атанас Запрянов: Годината донесе предизвикателства, но и успехи за армията
24 декември 202419:43
Васил Терзиев: Пожелавам на всички спокойни и радостни празнични дни с любимите ви хора
24 декември 202417:51
СЗО: Над 56 милиона долара са необходими за здравната система в Сирия
25 декември 202407:12
Корнелия Нинова от празничната трапеза: Бъдете здрави и имайте вяра
24 декември 202420:53
Пастрокът на изчезналия Ники от Конаре не дава кучето му, след като майка му отказа да гледа животното
24 декември 202417:00
Кола блъсна патрулка в Пловдив, полицай пострада
24 декември 202418:22
Машината надмина човека: изкуствен интелект проектира ракетен двигател за 3 седмици
25 декември 202407:06
НИМХ с предупреждение: по Коледа ни очакват опасни снеговалежи
25 декември 202407:19
2013.02.08 | 10:49