Адвокати: Производството по стабилизация не е задължително, но по време на криза е особено приложимо

Производството по стабилизация не е задължително, то е факултативна възможност за търговците. Не е задължително да е по време на криза, но по време на криза е особено приложимо. Това бе един от изводите от презентация на адвокатите Аделина Манова и Пламена Момчева по темата за производството по стабилизация с цел облекчаване на финансовото състояние на търговците, изправени пред предизвикателствата на икономическата ситуация, породена от COVID-19.

Юристите участваха в издание на серията уебинари на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия SMEs Webinars, предаде БТА.

Правната комисия прие на второ четене промените в Закона за здравето

"Търговецът най-добре познава бизнеса си и е наясно как да направи бизнес план, за да се справи и да излезе от кризата. Той може да предвиди колко от задълженията си може да погаси и колко време ще му трябва при продължаване или преструктуриране на дейността", изтъкнаха адвокатите.

Те посочиха, че за да се открие това производство, търговецът трябва да убеди съда в това, което значи да изнесе цялата информация, свързана с дейността си и да подходи добросъвестно, защото това би гарантирало бързо откриване на производството по стабилизация и решаването на този казус.

Адвокатите напомниха, че производството по стабилизация не е сред извънредните мерки, въведени от правителството в помощ на бизнеса, то съществува в Търговския закон от 2017 г. и е въведено в законодателствата на всички страни от ЕС. То е въведено през 30-те години на миналия век като инструмент за справяне с икономическата ситуация след Голямата депресия.

Васил Велев: Всички работодатели смятат, че трябва да се коригира мярката 60/40

Най-общо казано, производството по стабилизация представлява бизнес план по силата на който търговецът преструктурира своите активи, пасиви, капиталовата си структура, може да промени дейността си и този план се приема от по-голямата част от неговите кредитори и представлява споразумение между тях. Като целта на това споразумение е длъжникът да продължи дейността си и да избегне производство по несъстоятелност. В случая става дума за търговец, който е затруднен и който към настоящия момент не е неплатежоспособен, но се намира в непосредствена такава опасност, уточниха адвокатите. Според закона непосредствена опасност се счита предвиждането, че след шест месеца търговецът няма да може обективно да изпълни изискуемите си задължения.

Например - търговец с текущи задължения по търговски сделки, публично-правни - данъци и осигуровки, задължения за заплати, като обичайната му дейност осигурява достатъчно приходи, с които да погасява текущите си задължения и дори да генерира печалба. С въвеждането на ограничителните мерки обаче, дейността на търговеца или е преустановена, или косвено, въведените мерки са се отразили на бизнеса му поради забавени плащания, намалено потребление и други.

При хипотеза, че търговецът се е възползвал мярката "60/40", успоредно с това се е възползвал и от възможността за частен мораториум и е отсрочил задължението за главница и лихва за шест месеца, може да се окаже, че този търговец е намалил разходите си за определен период от време, но когато изтекат сроковете по мярката и на банката, отново ще му възникнат задължения в първоначалния размер, каквито са били преди COVID-19, коментираха адвокатите.

Но в този случай е възможно дейността на този търговец или да е силно ограничена, или да продължава да е преустановена и тогава /след 6 месеца/ той няма да има достатъчно налични средства да погаси изискуемите задължение, изтъкнаха адвокатите и посочиха, че това е подходящият момент за обръщане към кредиторите и посочване на причините за изпадане в това затруднено състояние и за искане съгласието търговецът да продължи дейността си и да избегне фалита.

Коментари

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Съд и прокуратура

още

Анкета

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Каква е причината трета седмица броят на случаите на COVID-19 в България да расте?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.