Грешна фактура донесе 10 бона глоба на „Топлофикация“

Глоба от 10 хил. лева е отнесла столичната „Топлофикация“ за начисляването на сметка за парно на Стефан Иванов от Смолян. Сюрреалистичният случай става скандален, след като топлинното дружество даже успя да осъди родопчанина да плати сметка 1300 лева на имот в столицата, без никога да е ползвал услугите ѝ, освен това е принуден да доказва самоличността си в съда.

Правдата донякъде е възстановена от държавната Комисия за защита на личните данни (КЗЛД), която е наказала „Топлофикация“ заради грешка на бюрократ в държавното дружество с лични данни. Макар и глобата да е в размер на минимума, предвиден в закона за допуснатото нарушение.

Такива грешки правят и други чиновници от държавни учреждения, става ясно от отчетите на регулатора.

След като не успява да изтегли пенсията си от банката, Стефан Иванов от Смолян научава, че е длъжник на "Топлофикация София“ и вече е осъден от нея. Тръгнал сам да разплита случая, мъжът стига до свой съименник, но с различно ЕГН. След проверка от КЗЛД не става ясна причината, поради която данните на родопчанина са съотнесени от „Топлофикация“ към топлоснабден имот с адрес в столичния „Люлин“. Според приложения нотариален акт имотът е прехвърлен от Стефан Иванов от „Люлин“ през далечната 1997 г., запазвайки си правото на ползване върху него до живот. Сметката му обаче не е платена, а новият собственик си открива нова сметка. Според "Топлофикация София“ тези сметки не са платени и завеждат дело срещу него. А срещу неговото име в Имотния регистър за собственик на имота е посочен родопчанинът. Но според решението на КЗЛД топлинното дружество не си е свършило работата, за да докаже безспорно реалния длъжник на сметките и не е спазило буквата на закона. Освен това държавната компания е разполагала и с писмени доказателства, сочещи не Стефан Иванов от Смолян, а Стефан Иванов от „Люлин“ като длъжник. Отчетите за свършената работа от влизането в сила на европейския регламент за защита на личните данни на българския регулатор показва, че гражданите често се жалят от публикации и снимки в социалните мрежи, които смятат, че уронват престижа им. Но не рядко жалбите им остават без разглеждане, защото не са подадени правилно.

Най-много жалбоподателите са недоволни от заснемане с камери в жилищни кооперации и на работното място. Такъв е случаят и с жалбата на постъпила на работа служителка на магазин, която се оплаква от камери на мястото, където се преоблича за работа. Накрая жалбата ѝ остава неуважена и даже плаща разноските на адвокатите на ответната страна от 300 лева. Причината е, че се подписала, че може да бъде записвана, камери няма в помещенията за служители, а е и задължена да идва преоблечена за работа. В други случаи се стига до демонтирането на камери в жилищни кооперации след решение на КЗЛД, защото освен „пред входните врати“, снимат и етажа, и коридорите.

Адвокати са коментирали пред „Монитор“, че подобно видеонаблюдение трябва да се поставя единствено след общо събрание на входа с мнозинство повече от 50 на сто от представените идеални части от общите части на етажната собственост. Иначе инвестицията за сигурност може да бъде премахната заради недоволни живеещи. Но намесата в личния или професионалния живот трудно може да остане ненаказана, ако си потърсим правата, а и заради това, че всеки достъп до електронните системи се записва в регистри.

Коментари

  1. 2019.01.17 | 11:38

    Грешки се случват навсякъде, важното е, че случаят се е изяснил

  2. 2019.01.17 | 10:27

    Дружеството е общинско, не държавно!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Съд и прокуратура

още

Анкета

Одобрявате ли блокирането на кръстовища и пътища в страната?

Одобрявате ли блокирането на кръстовища и пътища в страната?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.