-
18 април 2013 14:51
- 3223
- 2
Трагедията на АМ „Тракия" с автобуса на "Ентуртранс" е можело да бъде прекратена. Такъв извод може да се направи след изслушването на тройната металографска и петорната автотехническа експертиза.
Припомняме ви, че инцидентът стана през месец юни 2011 година и при нея загинаха девет души.
Изводите от поставените задачи на петорната автотехническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се.
„Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за пътнотранспортното произшествие е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на пътнотранспортното произшествие. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати пътнотранспортното произшествие ще реши съдът”, каза проф. Кара Петков.
По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началния момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка то преобръщането е нямало да се случи.
Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.
Последвайте канала на
Свързани новини
Томаш отговори на Генчев: ЦСКА е рекордьор по титли, а не рекордьор по втори места
"Соколи", и гаргите ви се смеят
Официалният старт е даден, ето кога ЦСКА - София се завръща на новата "Армия"
Левски се похвали с продадени огромен брой мачови фланелки и зададе въпрос на феновете
Ръководството на Манчестър Юнайтед постави цел: титла през 2028-а
Берое и Славия в преследване на важни три точки
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
От Казанлък Бойко Борисов коментира снощният скандал в НС: Вандалско поведение!
27 септември 202411:41
Главчев: Напоследък много се говори има или няма държава, но това зависи от всички, не само от служебното правителство
27 септември 202412:13
Панчугов: Очаква ни повече от същото след тези избори
27 септември 202412:07
Кога се спира и прекратява изплащането на пенсията?
27 септември 202411:20
Възрастен мотопедист е с опасност за живота след сблъсък с тротинетка
27 септември 202411:20
Черна статистика: Рекорден брой удавници по Южното Черноморие това лято
27 септември 202410:56
Западнонилската треска взе още една жертва у нас
27 септември 202410:12
"Втрисане, кашлица, затруднено дишане": Ето какво представлява новият вариант на ковид?
27 септември 202410:34
Потъна китайска суперподводница
27 септември 202410:28
2013.09.13 | 20:13
2013.09.13 | 20:13