-
18 април 2013 14:51
- 3224
- 2
Трагедията на АМ „Тракия" с автобуса на "Ентуртранс" е можело да бъде прекратена. Такъв извод може да се направи след изслушването на тройната металографска и петорната автотехническа експертиза.
Припомняме ви, че инцидентът стана през месец юни 2011 година и при нея загинаха девет души.
Изводите от поставените задачи на петорната автотехническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се.
„Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за пътнотранспортното произшествие е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на пътнотранспортното произшествие. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати пътнотранспортното произшествие ще реши съдът”, каза проф. Кара Петков.
По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началния момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка то преобръщането е нямало да се случи.
Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.
Последвайте канала на
Свързани новини
Венци Стефанов с критика към националите, даде съвет на Илиан и посочи кой трябва да е Футболист на България
Поставят тревата на новия терен в Панчарево
Областният управител отговори на кмета на София за "Герена"
Гуардиола взе важното решение: остава в Манчестър Сити поне още една година
Здравко Попов преди битката му на Winbet Fight Night: Това е само началото!
Някои от играчите на Юнайтед определили Аморим като Моуриньо 2.0, той обяснил неуспеха на предшествениците му
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Надежда Йорданова определи държанието на Борисов като "пасивно": Какъв е неговият план? Няма такъв
20 ноември 202418:43
Делян Пеевски се срещна с част от синдикатите в МВР
20 ноември 202417:06
Костадинов: Изборът на председател на НС, който не е на ГЕРБ или ДПС, е една презастраховка
20 ноември 202417:18
Атанас Зафиров: Председател на НС не може да се избира с ултиматуми
20 ноември 202417:47
Приятелката на самоубилия се полицай: Всички загубихте човек, който защитаваше другите с цената на собствения си живот!
20 ноември 202418:43
Водещите новини! Радев повторно сезира КС за промените в Конституцията. Песков: Русия вече е във война с НАТО (и още…)
20 ноември 202418:53
Украинската армия за първи път удари с ракети Storm Shadow в Русия, поразена е база на севернокорейци
20 ноември 202417:07
Боен самолет на Москва изпусна бомба върху училище в Русия
20 ноември 202417:50
Владимир Путин изчезна. Кремъл пуска "консерви" за руския лидер
20 ноември 202417:06
2013.09.13 | 20:13
2013.09.13 | 20:13