Трагедията с автобуса - гробница можела да бъде предотвратена

  • 18 април 2013 14:51

  • 3224
  • 2
Трагедията с автобуса - гробница можела да бъде предотвратена
©

Трагедията на АМ „Тракия" с автобуса на "Ентуртранс" е можело да бъде прекратена. Такъв извод може да се направи след изслушването на тройната металографска и петорната автотехническа експертиза.

Припомняме ви, че инцидентът стана през месец юни 2011 година и при нея загинаха девет души.

Изводите от поставените задачи на петорната автотехническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се.

„Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за пътнотранспортното произшествие е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на пътнотранспортното произшествие. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати пътнотранспортното произшествие ще реши съдът”, каза проф. Кара Петков.

По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началния момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка то преобръщането е нямало да се случи. 

Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.

Последвайте канала на

Десислава Станева
3224 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
хаха

2013.09.13 | 20:13

2
след дъжд качулка след сватба булка :)))))
Solidarnost

2013.09.13 | 20:13

1
Няма нужда от ''ха-ха''.ТОВА СА 9 ДУШИ.Проф.Карапетков за кратко познавах в началото на кариерата му, до сегашната му като шеф на института към МЕИ-Сливен.Доказан специалист по автотехнически експертизи.Точно такива начетени хора трябва да има в съответните министерства,а не случайно срещнати на кръстопът.Но всички власти мразят и учените от БАН.

Добави коментар

Водещи новини