-
18 април 2013 14:51
- 3223
- 2
Трагедията на АМ „Тракия" с автобуса на "Ентуртранс" е можело да бъде прекратена. Такъв извод може да се направи след изслушването на тройната металографска и петорната автотехническа експертиза.
Припомняме ви, че инцидентът стана през месец юни 2011 година и при нея загинаха девет души.
Изводите от поставените задачи на петорната автотехническа експертиза представи професор Станимир Карапетков, който обясни, че в техния доклад е включена и компютърна симулация на катастрофата, която нагледно показва случилото се.
„Ние посочихме пред уважаемия съд, че основната техническа причина за възникването на пътнотранспортното произшествие е разрушаването на опората на напречната силова щанга между предния мост и шасито. Това е предизвикало разлюляване на каросерията на автобуса, което се е усетило от водача и всички пътници. Реалната техническа причина за пътнотранспортното произшествие е рязкото и прекомерно голямо завиване на волана от водача наляво, при което автобусът се е отклонил към лявата еластична ограда. От този момент той е станал неуправляем. Към момента на завиване на волана наляво са се повдигнали левите колела на автобуса. Водачът е реагирал своевременно към този момент със завиване на волана на дясно, но независимо от това автобусът се преобръща около лявата си страна и пада с нея върху еластичната ограда. След това той се плъзга по платното, удря се във вертикалната бетонова колона на моста и спира в това положение, което е видно от всички фото материали. Това е истинският механизъм на пътнотранспортното произшествие. Дали водачът е можел реално, а не технически да предотврати пътнотранспортното произшествие ще реши съдът”, каза проф. Кара Петков.
По време на представянето на експертизата стана ясно, че в началния момент на катастрофата при залюляването на каросерията на автобуса, вследствие на счупването на напречната щанга автобусът се е движел със скорост 97 километра в час. Пред съда професорът заяви, че ако в момента на началното залюляване водачът е натиснал спирачка то преобръщането е нямало да се случи.
Експертите от металографската експертиза заявиха, че изследвана от тях конзола на автобуса-убиец не е била в техническо изправно състояние, поради дългата експлоатация, недобри заварки, изтъняване и умора на метала и е било нужно само някакво усилие, за да се счупи.
Последвайте канала на
Свързани новини
Шефът на Спартак (Варна) отсече: Спирам парите, отборът няма да продължи в елита
Радост в червено! Започна строежът на новия стадион "Българска армия"
Ръководството на Манчестър Юнайтед постави цел: титла през 2028-а
Локо (София) ще се опита да излезе от кризата срещу Хебър
Берое и Славия в преследване на важни три точки
Много голове и любопитни резултати на старта в Лига Европа
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
Асен Василев попита: Кой ще ни се върже на акъла България да бъде нормална държава?
27 септември 202408:19
"Тренд": ГЕРБ-СДС първи, разместване при второто място
27 септември 202407:25
Вълчев от "Алфа Рисърч": Българите вече вярват, че правителство може да се състави с широк кръг от партии
27 септември 202407:50
Евелина Славкова (социолог): Политическата криза няма да се реши
27 септември 202407:58
Социологът Първан Симеонов предупреди за потенциална криза на демокрацията
27 септември 202408:28
Какво следва за Северна Македония след решението на ЕС?
27 септември 202408:05
Свидетели на трагедията в Бургас: Водачът си ровеше в телефона, вместо да гледа пътя
27 септември 202408:08
Кола се вряза в стълб в София
27 септември 202407:54
Отнети от МВР автомобили "окупираха" столичния квартал "Дружба"
27 септември 202408:55
2013.09.13 | 20:13
2013.09.13 | 20:13