"Спаси София": Надяваме се, че служителите на градския транспорт няма да бъдат употребени с предизборни цели

  • 09 октомври 2024 10:27

  • 675
  • 7
"Спаси София": Надяваме се, че служителите на градския транспорт няма да бъдат употребени с предизборни цели
© Булфото

От "Спаси СофияСпаси СофияПолитическа партия “Спаси София” е обединение на граждани, чиято кауза е систематично и" изпратиха до медиите позиция относно протеста на един от синдикатите в градския транспорт на София. Протестиращите посочват, че причина за недоволството им неизпълнение на подписано споразумение от страна на кмета Васил ТерзиевВасил ТерзиевВасил Терзиев е роден на 9 юни 1978 година. Той е кандидатът за кмет на София, издигнат от партиите относно въвеждане на бонусна система за работещите в транспорта.

Ето какво заявяват от "Спаси СофияСпаси СофияПолитическа партия “Спаси София” е обединение на граждани, чиято кауза е систематично и":

"Столичната община работи за постигане на устойчив и ползотворен диалог със синдикалните организации, които представляват хиляди работещи в системата на градския транспорт. Нашата цел винаги е била да осигурим както адекватно на голямата отговорност заплащане, така и по-добри условия за труд. Затова и в началото на годината беше подписано най-пространното споразумение между Общината и синдикатите, включващо конкретни мерки за решаване на натрупаните с години проблеми на транспорта.

Столичната община проявява пълно разбиране към желанието на част от синдикалните организации да протестират на Московска №33 в предизборна обстановка, но същевременно сме длъжни да напомним, че:

1. Всички заплати на работещите в сектора бяха увеличени с 15% тази година т.е. с коефициент, изпреварващ инфлацията.

2. В периода 2018 – 2024 г. средната заплата в транспортните дружества е увеличена между 130% и 150% и за водачите достига между 3700 лв. и 4700 лв. Брутно възнаграждение в зависимост от дружеството.

3. За първи път в споразумението със синдикатите се предвиждат инвестиции в подобряването на условията за труд.

4. Въпреки тези увеличения, броят на привлечени водачи за съжаление не се увеличава, което ясно показва, че само с механично увеличение на заплатите, професията няма да стане по-привлекателна.

5. Държавата не е предвидила достатъчно средства за компенсиране на градския транспорт в общините на България, а проблемът със заплащането на охраната на метрото от страна на МВР все още е на дневен ред. По прогноза, само по тези две пера държавата дължи на Столичната община около 50 млн. лв. за 2024 г., което отваря сериозен недостиг в системата, без отговорността за това да е в общината.

Транспортните синдикати в София излизат на протест

6. Допълнително Столична община отпусна допълнителни 21 млн. лв. за покриване на стари дългове на транспортните дружества на София, натрупани в предишни години.

7. Тази година се осигури не само рекорден бюджет за градския транспорт, но и Програма за закупуване на 500 нови модерни превозни средства, като търговете за 18 новитрамвая и 35 нови тролейбуса вече са публикувани. Общата стойност на двете обществени поръчки е 145 млн. лв.", отбелязват от политическата формация

"Заявените искания на протестиращите синдикални организации са свързани с незабавно въвеждане на бонусна система за водачите - ангажимент, който отново за първи път се поема в системата на градския транспорт. Тази бонусна система е изработена, но все още не е подробно обсъдена с ръководствата на дружествата, за да отговаря на обективните нужди и показатели – задача, която предстои през следващите седмици. Както и публично сме обещали, въвеждането на бонусната система би могло да се случи с актуализацията на бюджета на Столична община, която се очаква в средата на ноември", уверяват от "Спаси СофияСпаси СофияПолитическа партия “Спаси София” е обединение на граждани, чиято кауза е систематично и".

"Надяваме се, че служителите на градския транспорт няма да бъдат употребени с предизборни цели, за създаване на напрежение и извиване на ръце, както и че протестът ще протече мирно. Както винаги досега, оставаме отворени за професионални и конструктивни срещи, в които са включени експертите на общината, с цел намиране на справедливо решение, което е в полза на градския транспорт и софиянци", казват още от формацията.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
675 7

Свързани новини

Коментари 7

Добави коментар
bobi

2024.10.09 | 11:07

3
Айде пак изтърканите глупости и опорки на розовите съветнички.. Пак ГЕРБ и Борисов са им виновни за собствената им некадърност.. Не гласувайте за подобни некадърници и престъпници!

2024.10.09 | 12:50

7
Ти да си видял пед" раст работа да свърши?
Анонимен

2024.10.09 | 11:59

6
Изборите са национални не местни

2024.10.09 | 11:38

5
Мис Бонка дълбокото гърло
Ти се надявай да те не барнат

2024.10.09 | 10:51

2
Че ще ти разцепят халката, нищо че го желаеш :)
куку

2024.10.09 | 11:30

4
той е разцъфнал, като майска роза

2024.10.09 | 10:50

1
а ние се надяваме да си ходите веднага, че както сте почнали да сечете поголовно, дръвче няма да остане!

Добави коментар

Водещи новини