-
10 септември 2024 08:59
- 1450
- 2
"Проблемите с трафика по границите не са от вчера. Ще припомня, че през април месец от Съюза на превозвачите, извадихме изследване какви са ясните ефекти от липсата на сухопътен Шенген. Основните проблеми за нас тогава бяха сухопътните граници с Румъния, както и тази на Кулата. За пример мога да ви дам, че за първата половина на годината, на месец, тежкотоварните автомобили, които преминават на Видин са точно 28 500, което наистина е фрапираща цифра. Оттам нататък ние наблюдаваме положение, за сравнение на Русе, където трафикът е 16-17 хиляди на месец, където имаме неотложен ремонт, когато съоръжението работи само в една посока, в комбинация с изостанал ремонт, който е на скоростния път между Ботевград и Мездра, ни поставя в позиция, в която ние наблюдаваме свръхтрафик, концентриран на Видин и затова преминаването се отразява с часове чакане".
Това заяви в ефира на БНТ Николай Рашков, член на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.
"Граничният контрол от двете страни трябва да бъде уеднаквен. Всъщност румънските колеги да признават контрола на българските и обратно", това каза той по темата за буферните паркинги.
И допълни: "Кантарът трябва да е един и с това ние се борим години наред. Изключително важно е да акцентираме върху тази тема".
Според Николай Рашков Николай Рашков е български делегат в Експертната група за международен транспорт към политическата нестабилност и поредицата от служебни кабинети обаче, които управляват държавата, допринасят за неглижирането на въпроса. В момента у нас има три буферни паркинга.
По думите на Рашков този тип съоръжения са нужни на държавата и са изградени по европейска регулация.
"Начинът, по който паркингът беше въведен, можеше да бъде далеч по-добре, чисто като комуникация, информационно разяснение какъв е редът на движение, защото вие много правилно отбелязахте - редът на държавните граници е единствено и само задължение на държавата. Държавата трябва да контролира този пропускателен режим и ако има частни инвеститори, които изграждат паркинги, отново тяхната работа трябва да бъде контролирана и да се разясни какъв е редът за движение", коментира Николай Рашков Николай Рашков е български делегат в Експертната група за международен транспорт към.
Последвайте канала на
Свързани новини
Джанлоренцо Бленджини: Голямата цел Лос Анджелис 2028 е изпълнима
Кириякос Георгиу разказа за премеждията си в Спартак (Варна)
Салах: Разочарован съм, по-скоро съм вън от Ливърпул отколкото вътре
Руснаци напират за защитник на Левски
Крумовград ще пробва да открадне точки и от "Овча купел"
Георги Дерменджиев застава начело на Локомотив (Пловдив)?
Коментари 2
ДобавиДобави коментар
Водещи новини
ГЕРБ: Лидерска среща - само за кабинет, Митов вече бил на "Кърниградска", ПП-ДБ искали да легитимират пред Запада управление с "Възраждане"
25 ноември 202411:59
Проданов: Възможно е правителство с ГЕРБ, но без Борисов начело - Пеевски трябва да участва във властта
25 ноември 202410:56
"ПП-ДБ води символична битка за първото място": Има ли шансове за редовно правителство?
25 ноември 202412:58
Брюксел: България сама ще реши за контрола по границата с Румъния
25 ноември 202412:02
Главчев изиска от министър Глушков решение в спешен порядък относно неизплатените премии на щангистите
25 ноември 202408:51
Отново не започна разпоредителното заседание по второто дело срещу Васил Божков
25 ноември 202410:45
Грипът започва рязко, а при COVID-19 симптомите са по-плавни
25 ноември 202409:47
Ето кои са 4-те най-безопасни държави в случай на Трета световна война
25 ноември 202412:09
През 1979 г. той намира тялото на момиче в снега: 45 години по-късно ДНК показва, че е убиецът
25 ноември 202411:15
2024.09.10 | 09:23
2024.09.10 | 10:51