Дянков: Социализмът в БДЖ приключва

  • 03 август 2012 15:02

  • 2238
  • 11
Дянков: Социализмът в БДЖ приключва
©

Ръководството на БДЖ има краен срок до понеделник да ни представи допълнителни реформи, допълнителни инициативи в дружеството, обяви вицепремиерът и министър на финансите Симеон ДянковСимеон Дянков Симеон Денчев Дянков е роден на 13 юли 1970 г. в София. Завършил е езиковата гимназия в Ловеч. Учи.

"Ако това се случи и те бъдат одобрени, железниците ще получат августовската субсидия от около 14 милиона лева. Ще им я пуснем, поне частично, но няма начин да продължи това социалистическо мислене - в крайна сметка държавата всичко изплаща, дори ние да сме взели заема. Продължило е от времето на Виденов досега, сега аз ще го спра. Днес разговаряхме пак с министър Московски, той е наредил на директорите на БДЖ да представят списък от допълнителни мерки, така че да е явно, че те правят всичко възможно, за да плащат поне част от този заем", заяви финансовият министър.

По думите му и транспортният министър Ивайло МосковскиИвайло МосковскиИвайло Московски е министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията в кабинета, и директорите на БДЖ си вършат добре работата, но има явен принцип – щом дружеството е взело заем, трябва да си го плаща. "През 1995 година тогавашното БДЖ, което е било заедно с НКЖИ е взело два заема от Световната банка по времето на друг виден социалист – Жан Виденов. Просто са опукали парите веднага и оттогава не се плащат лихвите. Преди няколко години Министерство на финансите плаща по първия заем, който е по-малък и напоследък БДЖ започна да не плаща и по втория заем. Един вид очакват от държавния бюджет Министерство на финансите да плаща лихвите по втория заем, които за тази година са около 30 милиона лева. Съответно казахме – няма такова перо в държавния бюджет, вие трябва да си плащате, знаем, че ви е трудно положението", заяви Симеон ДянковСимеон Дянков Симеон Денчев Дянков е роден на 13 юли 1970 г. в София. Завършил е езиковата гимназия в Ловеч. Учи. Той посочи още, че спряната субсидия за юли на железниците от около 14 млн. лева е много по-малка от парите, които дружеството дължи на бюджета - 24 милиона лева досега и още 6 милиона лева до края на годината.

Според финансовия министър няма да се стигне до освобождаване на няколко хиляди души от железниците. "Това беше просто емоционален коментар. Убеден съм, че няма да се стигне до такова нещо", добави той.

По думите му мерките, които трябва да представи ръководството на дружеството до края на деня в понеделник е необходимо да са свързани с по-малко разходи или по-големи приходи. "Ако се наложи допълнително някои от неуспешните влакове, не цели линии, а просто някои влакове по нерентабилни маршрути да се спрат, тогава ще се спрат. Защото иначе пак става така, че в крайна сметка данъкоплатците покриват нерентабилните дейности на БДЖ. В държавния бюджет общо за системата на БДЖ и НКЖИ има субсидия от над 400 милиона лева. Държавата така или иначе плаща 400 милиона лева и над това сега ни искат още 30 милиона. Няма как да стане, поне не докато аз съм финансов министър", заяви Симеон ДянковСимеон Дянков Симеон Денчев Дянков е роден на 13 юли 1970 г. в София. Завършил е езиковата гимназия в Ловеч. Учи.

Той е категоричен, че държавната компания трябва да се управлява като собствена. "Човек трябва да е добър стопанин. Дали ще увеличават цените, дали ще пуснат повече влакове по линиите, където има повече търсене, защото това е друга тема, която чуваме отвреме-навреме. Например до морето няма достатъчно влакови композиции, а има много търсене - да сложат там повече хора, докато за някои от другите линии няма никакво търсене – да ги спрат. Те са специалисти, вярвам в директорите, те вършат добре работата си. Просто трябва веднъж завинаги да престане във всички държавни предприятия това мислене от миналото – държавата в крайна сметка ще плати загубите, а ние, ако имаме печалби, те са си за нас", каза още министърът на финансите.

Последвайте канала на

Константин Тодоров
2238 11

Свързани новини

Коментари 11

Добави коментар
ДЯДО ГРОЗ

2012.08.06 | 22:14

11
Може ли Дянков да посочи една държава в света,където железниците не са на загуба?ЖП-транспорта е социална дейност и затова правителствата го субсидират.Начините са два:чрез преки субсидии или като периодично се национализират,държавата ги укрепва финансово и технически и отново ги предоставяна частни фирми.Истина е ,че при социализма комунистите окрадоха БДЖ: По линия на СИВ ОТКРАДНАХА ПО НАД СТО ЛОКОМОТИВА ОТ РАЗЛИЧНИ СЕРИИ-отГДР - серия 52 /ФАУ/,от Унгария-серия 54 /ГАНЦ-МАВАК/,от Румъния-серии 06 и 55 /ЕЛЕКТРОПУТЕРЕ-КРАЙОВА/,от СССР-серия07 и 32,от Чехословакия-серия 42 и 43.Всичките тези "кражби" бяха извършени за 24 години /1965-1989/.За толкова години при "демокрацията" срещу няколко "ЗАКУПЕНИ НА ЛИЗИНГ" Сименса ще продадем БДЖ на германците.ЧЕСТИТ ПРАЗНИК,ГОСПОДА НЕДЕВ И ВЛАДИМИРОВ!Вие успешно изпълнихте заръката да се унищожи БДЖ.Напълнете чашите си с ПОТТА И КРЪВТА на българските железничари и вдигнете наздравица.
Vic

2012.08.06 | 22:14

10
Поздравления за Дянков, че показва на всички истинската картинка, а не я замазва като червените с демагогски и популистки социални лозунги. Фактът е че 400 милиона годишно се изливат от данъкоплатците, за да получават заплати хиляди митничари и хиляди техни началници, които не обръщат никакво внимание на пътниците - техни клиенти. От 20 години не съм се качвал на влак, не се качват и милиони други българи. Защо трябва данъците им да се наливат в социалистическото блато БДЖ, което има наглостта да държи цени двойно и тройно по-ниски от пазарните? Ясно е това за социалната услуга - за цигани и други неплащащи. Вместо 3 милиона произвеждащи българи да им даваме по 150 лева годишно, - май ни е по-евтино да им купим по едно такси или да вземат да си плащат реалната стойност, щом толкова са влюбени в БДЖ. По-добре да се грижим за децата си и да модернизираме държавата, вместо да продължаваме да наливаме в тази клоака, а скъпите железничари да продължават да нехаят и да си крадат.

2012.08.06 | 22:14

8
Какво е казал този изрод което нормалния човек в България не знае? И КАКВО Е НАПРАВИЛ ЗА ДА ГО ПРОМЕНИ?
Георги Христов

2012.08.06 | 22:14

9
Ами че в крайна сметка казано - въобще за какво ни е това Правителство щом не може да обслужва едно БДЖ и въобще всички държавни обекти свързани с националната ни сигурност.Правителството в България -може да се каже че е "ЧАСТНО" пък се издържа от държавата и от бедните данъкоплатци и в случая всички държавни служители се явяват като експлоататорска класа.....
железничар

2012.08.06 | 22:14

7
Това се казва простотия ... През турско робство в България е имало железница и БДЖ-какво ще ми дрънка Дянков за социализма и БДЖ.През 60-те години само през района на ж.п.управление Пловдив за денонощие преминаваха към 260 броя пътнически и товарни влака-ами ако прибавим влаковете и през другите ж.п. управления. А сега при капитализма и управлението на ГЕРБ-колко са ???
pravda

2012.08.06 | 19:46

6
Затриха държавните железници. Сега ще плащаме на САЩ и ЕВ да ни превозва. Напълно и тотално абдекиране на държавата спрямо националните интереси. Но те хората са казали СЪС СТАРИ КУРВИ НОВ БАРДАК НЕ СЕ ПРАВИ. А тези недоразумения на висшето образувание като ДЯНКОВ И БОРИСОВ СА СИ НАПЪЛНО АМЕРИКАНСКИ КУРВИ. Такова лизане аз от политик не съм виждал в близките 22 години. Такова надупване няма. Срам и позор сте за БЪлагария.
Реституция Проституция Приватизация

2012.08.06 | 11:10

5
Дянков: Социализмът в БДЖ не може да продължава Спциализма наречен управление на ГЕРБ също не може да продължава ! Аз социализъм който вместо към обикновенните хора да е насочен към олигарсите за първи път виждам ! Чудите само какво да продадете за последно преди да загубите изборите догодина , че поне да се нагушите като за последно ,че няма да сте вие на влас и скоро няма да дойдете отново а трябва да се поддържа стандарта на живот през това време !

2012.08.06 | 11:10

4
Каза заклетия неолибералист! Защо дружеството и целият български народ трябва да страда за това, че ръководството е некадърно? Простата е логика е следната - некадърен шеф = уволнен шеф, а не закриване на предприятието! Още една логика не разбирам - във Франция и Германия железниците са изцяло държавни, и те ли са соц тогава? Кой избра новото ръководство - социалистите или пишман-демократите от партията на Дянков?
Дън

2012.08.05 | 23:36

2
Кой натовари полуфалиралото БДЖ с мотриси за стотици милиони евро?Кой идиот би си купил на кредит нов мерцедес ,ако едва свързва двата края?След това и Лий Якока да стане мениджър ,все тая!
ааа

2012.08.06 | 06:35

3
Много сте зле.Искате парите от данъците ви да отиват за тоя дето духа ли.Аз съм за реформитането или дори заличаването на подобни бурета без дъно като БДЖ.Това предприятие е създадено и нагодено за друг тип управление-комунистически строй.Тези хора живеят в 20-ти век време е да се върнат в съвремието и да допринесат за общото благо.Няма ги вече партиините им лидери да наливат пари от държавата и да ги управляват затова са останали само безидейни мързеливи и крадливи ден за денчовци.А пък вие се тръшкайте и плачете за емблемата БДЖ защото това вече не е нищо друго освен мит за някакви железници.

2012.08.05 | 18:54

1
Тия прости министри няма ли веднъж за винаги да проумеят че ако една фирма ( държавна или не ) е на загуба или пред фалит е виновен мениджъра и и всички от екипа му които вместо да работят са се прозявали докато им се плащат тлъсти комисионни и им дават бонуси за работа която не са свършили?

Добави коментар

Свързани галерии

Водещи новини