По идея на Андрей Новаков: Европа ще следи приоритетно големите транспортни проекти

  • 13 юни 2023 15:53

  • 421
  • 0
По идея на Андрей Новаков: Европа ще следи приоритетно големите транспортни проекти
©

Големите инвестиции в транспортна инфраструктура и свързаност да бъдат изведени като приоритет и за тях да има особен надзор от Европейската комисия, за да не страдат проекти от международно значение от вътрешнополитически сътресения в отделни държави.

Това прие днес Европейският парламент в Страсбург, който гласува с мнозинство от 538 гласа доклада на евродепутата от ГЕРБГЕРБГЕРБ е дясноцентристка популистка, консервативна и проевропейска политическа партия в / ЕНП Андрей НоваковАндрей НоваковАндрей Новаков е български политик от партия ГЕРБ и евродепутат в групата на Европейската народна за изпълнението на големите инфраструктурни проекти в Европа.

В доклада си за Комисията по бюджетен контрол Новаков настоява Европа да създаде ясна дефиниция за големите инфраструктурни проекти, за да бъдат изведени като отделна категория в правилата и да се разглеждат с предимство по ускорена процедура. Предложението е дефиницията за голям проект да се основава не само на цената на инвестицията, но преди всичко на нейната значимост за регионите и хората. „Макар Европа да има безспорни успехи и постижения, големите проекти в транспортна свързаност се бавят с години. Пътувам много - и в България, и из Европа. Има места, където хората не вярват, че ще доживеят да видят завършен тунел, ЖП линия, мост или някакво съоръжение, което трябва да промени живота и града им“, заяви Новаков по време на дебата в Страсбург. „Трябва да се научим да мислим превантивно. Днес ковид пандемията мина, на крачка от Европа се води война. Трябва да има увеличение на бюджетните средства за военна мобилност, а разширяването на TEN-T мрежата да обхване партньорите на ЕС от източното съседство, по-специално Украйна и Република Молдова.“

В Доклада си Андрей НоваковАндрей НоваковАндрей Новаков е български политик от партия ГЕРБ и евродепутат в групата на Европейската народна се основава на изследване на Европейската сметна палата (ЕСП), според което реализацията на големите транспортни проекти до 2020 г. отнема средно 15 години, също поради значителни закъснения (в някои случаи до 11 години) спрямо предварително заложените срокове за изпълнение. Допълнително предизвикателство се оказва и фактът, че поради своите срокове някои от големите транспортни проекти попадат в обхвата на няколко програмни периода и различни грантови схеми, всяка от които изисква ново предложение за проект и процес на подбор. Това води до дублиране на усилията и повече административна тежест.

Новаков разкри: Изслушването на Гешев в Страсбург бе необичайно кратко

Последвайте канала на

Десислава Станева
421 0

Свързани новини

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини