ПП-ДБ отново настояха за безопасно строителство на АМ „Струма“ през Кресна

  • 18 май 2023 10:22

  • 729
  • 6
©

Строителството на АМ „Струма“ и конкретния проблем - „Струма“ през Кресна. Преди два дни беше направена първа копка на първокласния път, а не магистрала. Това заяви депутатът от „Продължаваме промянатаПродължаваме промянатаКирил Петков и Асен Василев представиха политическия си проект "Продължаваме промяната"Демократична БългарияДемократична България"Демократична България" e центристко-дясно политическо обединение, съставено от“ Владислав Панев на трибунка в парламента. 

Когато преди години се събирахме да обсъждаме какви са алтернативите за строителство през Кресненското дефиле, плановете бяха да се извърши екологична оценка, за да се реши откъде е най-изгодно да мине трасето. Тогава една година ни се струваше много дълъг период, но сега виждаме, че нищо не е свършено. Започва се добре забавеното старо. Дали заради икономически интереси, дали заради нещо друго. Нашата цел е магистралата да бъде готова максимално бързо, но това да отговаря на икономическите и екологическите стандарти и правилата на ЕС, добави Панев.

За нас е от изключителна важност този проект да намери нормален завършек. Неговата основна цел е да реши един логистичен проблем – как хората и бизнесите да могат да стигат по бърз и безопасен начин от София до Южна България и границата с Гърция, коментира Андрей Гюров. 

ПП-ДБ: Обезпокоени сме от сключените тихомълком от АПИ договори за АМ "Струма"

Решаването на този проблем трябва да стане със спазването на всички изисквания на българското и европейското законодателство.  Като в същото време запазва сигурността на хората, които използват пътя, запазва поминъка на хората около Кресненското дефиле и запазва биоразнообразнието в този уникален регион. Това може да стане по начина, по който бяхме дефинирали в правителството „Петков“. Вариантът, който се предпоставя от започналите строителни работи в момента и подписаните договори не решава проблема с лесния достъп до югозападна България. Това не е магистрала, даже не е и високоскоростен път. Той ще бъде опасен, ще бъде скъп и няма да реши основните проблеми на българските граждани и бизнеса. Настояваме да се намери решение, което да запази поминъка на хората, ще запази екоразнообразието и ще даде бърз и добър достъп. Той ще подсигури и европейски средства. В момента за това трасе няма никакво осигурено финансиране, нито от българския, нито от европейския бюджет. Това вероятно ще натовари и допълнително бюджета на страната за следващите години, посочи още Гюров. 

Последвайте канала на

Виолета Симеонова
729 6

Свързани новини

Коментари 6

Добави коментар
Павел

2023.05.21 | 20:28

6
Искат пак да набутат близките си зелени НПО-та да правят екооценка, за да приберат едни лесни пари на наш гръб.
Петър

2023.05.20 | 06:44

5
Панев и зелените от години пречет на новото трасе, а през това време там загиват постоянно хора.
Елена

2023.05.19 | 09:40

4
И тия прихванаха от зеления рекет
Уайт

2023.05.18 | 11:02

3
Ох, с техните настоявания и мрънкания...
1111111111111111111111

2023.05.18 | 11:02

2
Хайдеее рекетьорите се активизираха

2023.05.18 | 10:59

1
БРАВО НА ПРОМЯНАТА!

Добави коментар

Водещи новини