Кабинетът одобри доклад за състоянието на администрацията през 2011 г.

  • 20 юни 2012 14:28

  • 917
  • 0
Кабинетът одобри доклад за състоянието на администрацията през 2011 г.
©

Министерският съвет одобри Доклада за състоянието на администрацията през 2011 г., съобщи пресслужбата на кабинета.

Една от констатациите в документа е, че следваната политика на окрупняване на структурите подобрява предоставянето на публичните услуги и реализира икономия на разходи, с което се постига повишаване ефективността и ефикасността при разходването на държавния бюджет.

През 2011 г. са създадени три нови структури - Българската агенция по безопасност на храните, регионалните здравни инспекции и Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси, а са закрити 10. В резултат служителите в централната администрация (вкл. нейните териториални звена и областните администрации) са намалели с близо 2 хил. души до 62 097 служители. Това представлява намаление с 13,66% спрямо м. юли 2009 г., когато числеността на централната администрация е 71 920 щ. бр.

Данните не включват работещите в МВР, чийто щат е 58 170 души в края на 2011 г. при 61 170 в средата на 2010 г.

Общинските администрации запазват щатната си численост, а служителите в комисиите, отчитащи се пред Народното събрание, намаляват от 1202 през 2010 г. на 1162 през 2011 г.

През м.г. за първи път на държавна служба са назначени 2485 служители - с 400 повече от 2010 г., като две трети от тях са постъпили в централната, а останалите - в териториалната администрация.

Отчетът включва подробни данни за административното регулиране и предоставяните услуги, за материално-техническата и кадрова осигуреност по отношение на ИКТ, за развитието на процеса на планиране, управление и прилагане на електронното управление, за организацията на достъпа до обществена информация, за установените административни нарушения и наложените наказания, за провежданите антикорупционни мерки и действия, за проектите в подкрепа на модернизирането на администрацията.

Занапред отчитането чрез Системата за самооценка ще се прави веднъж годишно, а не както е сега - на всеки шест месеца, реши правителството. Промяната, одобрена на днешното заседание на Министерския съвет, беше направена в Наредбата за административното обслужване.

Пълният текст на Доклада ще бъде публикуван в интернет страницата на Министерския съвет.

Последвайте канала на

БТА
917 0

Коментари 0

Добави коментар

Добави коментар

Водещи новини