Георги Терзийски: При ремонта на 16, 5 км от АМ „Тракия“ ще се заздрави основата и ще се отнеме влагата

  • 16 февруари 2021 10:51

  • 432
  • 2
Георги Терзийски: При ремонта на 16, 5 км от АМ „Тракия“ ще се заздрави основата и ще се отнеме влагата
©

При ремонта на 16,5 км от автомагистрала „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове.

Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.

Това каза в ефира на БТВ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски. Той посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти.

Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски. Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България.

Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите. Председателят на АПИ информира, че към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са проходими при зимни условия и няма затворени проходи.

В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той. Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението. Георги Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.

Последвайте канала на

Novini.bg
432 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Васко Р. Младич

2021.02.16 | 11:37

1
Пълен провал на всичко, до което се допре БСП ! Добре е, че и този път няма да им се получи, да лапнат кокала !
Anaa16

2021.04.10 | 03:59

2
­­В­­и­­­ж­т­е­ ­­м­о­­я­­т­а­ ­­т­­­и­­­й­н­ ­п­у­т­­­к­­а­ ­­-­ ­W­­W­­­W­.­B­­G­­­1­­­7­­.­­­C­­­L­­­U­­B­

Добави коментар

Водещи новини