-
16 февруари 2021 10:51
- 425
- 2
При ремонта на 16,5 км от автомагистрала „Тракия“ между връзката с АМ „Марица“ и п.в. „Чирпан – изток“ ще бъде приложена нова технология с импулсно заздравяване на пътната основа. Ще се отнеме влагата, за да се постигне здравина и качество, след което ще се положат асфалтовите пластове.
Ще се изградят нови дренажни системи и ще се ремонтират съществуващите, които не са работили добре.
Това каза в ефира на БТВ председателят на Агенция „Пътна инфраструктура“ Георги Терзийски. Той посочи, че участъкът, който се ремонтира сега в двете платна, е построен в периода 2004-2007 г. Открит е през 2008 г. от министър-председателя тогава Сергей Станишев и още през 2012 г. са проявени дефекти.
Това са по-малко от 7 години, колкото в момента е гаранционният срок за нова автомагистрала. Той беше удължен от 5 на 7 години през миналата година, именно за да се гарантира качеството и отговорността на изпълнителя и да не се налага сега този мащабен ремонт, коментира Терзийски. Експертното мнение е, че още при технологията, използвана при изграждането на магистралата за уплътняване на пътната основа, не е взето предвид, че участъкът е в много влажен район – бившите оризища на България.
Терзийски подчерта, че качеството на ремонта сега е най-важното. Ще се опитаме да го изпълним за максимално кратко време, но не за сметка на качеството, отбеляза той и призова за строителните дейности да говорят експертите. Председателят на АПИ информира, че към момента всички пътища от републиканската пътна мрежа са проходими при зимни условия и няма затворени проходи.
В края на миналата седмица, независимо, че имаше необичайни явления, като ледения дъжд на АМ „Струма“, пътноподдържащите фирми и служителите на АПИ работиха мобилизирани, за да направим пътната мрежа проходима при тежките метеорологични условия, посочи той. Бяхме готови за такива ситуации и превантивно магистралите бяха обработени против хлъзгавост с добавки от калциев двухлорид, за да не замръзва сместа при температури под минус 7, обясни Терзийски. И отбеляза, че за разлика от съседните държави Гърция и Северна Македония, България се справи с усложнената обстановка, без да затваря нито един граничен пункт и да възпрепятства движението. Георги Терзийски обясни и технологията на снегопочистването. Когато участък се обработва със смес, тя трябва да престои в снега определено време, след което да започне премахването му от пътната настилка. Затова по пътищата могат да се видят машини, които обработват пътя и са с вдигнати гребла. Ако веднага се почисти снегът, се губи ефектът от обработката, поясни той.
Последвайте канала на
Свързани новини
Георги Терзийски с коментар за уволнението си и строителството на автомагистрали
29 май 202109:31
АПИ ще тества интелигентна система за безопасен трафик по 11 пътни участъка
14 март 202109:34
Георги Терзийски: Над 147 млн. лв. от бюджета на АПИ през 2020 г. са инвестирани в мерки за пътна безопасност
11 март 202115:32
Лудогорец излиза за победа над Крумовград и спечелване на 13-та поредна титла
Черно море и Локомотив (Пд) гарантират шоу на "Тича"
Сблъсък за оцеляване между Любослав Пенев и Красимир Балъков
ЦСКА - София пак удари Левски и отдалечи "сините" от Европа
Григор Димитров с неочаквана загуба от №74 в света в Мадрид
Каранга с нова изцепка: В България все още всичко е нормално! Отново убихме кравата
Коментари 2
Добави2021.02.16 | 11:37
Добави коментар
Водещи новини
Цветница е!
28 април 202406:10
От утре започва Страстната седмица
28 април 202406:51
Проблемът с липсата на персонал на морето - огромен
28 април 202408:34
И през тази седмица спад в цените на основни храни, плодове и зеленчуци
28 април 202406:21
Зеленски: Русия атакува газови съоръжения, които осигуряват доставките за ЕС
28 април 202406:17
Учени създадоха устройство подобно на човешкия мозък, което работи с вода и соли
28 април 202406:28
Без сладолед и пица в Милано след полунощ?
28 април 202406:38
Осъдиха Бритни Спиърс да плати над 2 милиона долара на баща си
28 април 202406:32
Днес ще бъде предимно слънчево
28 април 202406:05
2021.04.10 | 03:59