Росен Желязков: България ще заведе дело пред Съда на ЕС срещу част от разпоредбите в пакета "Мобилност"

  • 09 юли 2020 16:26

  • 637
  • 4
Росен Желязков: България ще заведе дело пред Съда на ЕС срещу част от разпоредбите в пакета "Мобилност"
© Булфото (архив)

България ще заведе дело пред Съда на Европейския съюз (ЕС), в двумесечен срок от публикуването на пакета „Мобилност“ I в Официалния вестник на Съюза.

Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети в изявление пред медии, по повод окончателното приемане на пакета „Мобилност“ I от Европейския парламент, съобщиха от пресцентъра на Министерството.

Пакетът "Мобилност" мина в ЕП. Българските забележки бяха игнорирани

„Ще поискаме анулиране на част от разпоредбите на Пакет за Мобилност I и в момента тече подготовка за това. Останалите държави членки ще имат възможността да се присъединят към нашата позиция, за да бъдем по-ефективни във воденето на делото“, категоричен бе Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети.

„Паралелно с подготовката на делото българската страна ще продължи да настоява до края на тази година, Европейската комисия да приключи с оценката на въздействие за последиците от връщането на превозното средство в осемседмичен период, както и прилагането на част от правилата за сухопътната част на комбинирания транспорт. Очакваме Комисията да изпълни ангажимента си и след оценката на въздействие, да внесе ново законодателно предложение, с което тези мерки и тези последици от предложението да бъдат анулирани“, посочи министърът.

„Благодаря на всички български евродепутати, които изразиха единна позиция по пакета „Мобилност“ I, в защита на националния интерес. Ще продължим да бъдем рамо до рамо с нашите превозвачи в битката, която ни предстои. Вярвам че българските представители в ЕП, както и всички институции и колеги ще продължат да ни подкрепят“, изтъкна министър Желязков.
 

Пакет "Мобилност" окончателно приет. Джамбазки изригна: Лицемерие и наглост!

По думите му, първоначално пакетът „Мобилност“ I бе замислен като законодателство, което цели да постигне баланс между условията на труд и социалните условия за водачите и свободата на превозвачите да предоставят трансгранични услуги. „Окончателно приетият пакета „Мобилност“ I се отдалечава съществено от заложените цели и европейски ценности. Стана ясно, че идеята за правилното функциониране на Единния пазар и правната сигурност не са били сред съществените елементи, които се взимат под внимание при гласуването. Практическата недалновидност и неприложимост на част от разпоредбите, техният непропорционален и дискриминационен характер, както и настоящата пандемична обстановка не бяха взети предвид“, подчерта Росен ЖелязковРосен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети. Министърът посочи, че с отнемане правото на водачите да избират мястото, където да ползват своята почивка се нарушава едно от основните права на ЕС – свободното движение на хора. Той каза още, че връщането на превозното средство в държавата по установяване влиза в колизия с прокламираните политики на ЕК и Съюза, и най-вече със зелената сделка.
 

Последвайте канала на

Филип Епитропов
637 4

Свързани новини

Коментари 4

Добави коментар

2020.07.09 | 16:55

1
prestapna grobarska mastio ha void ti dela s u shengen na kato si obrecen bokluko I nikoga niama da specelish samo ograbvate naroda za vashite prostoti dolni prestapnici.
na kogo mu puka

2020.07.09 | 17:04

2
stiga troshihte bezsmisle ni pari na danakoplatetza - biznesa ot bransha da si plashta delata

2020.07.09 | 17:14

3
Ше заведе кравата на водопой. Тоя хубавец що не каже нашите превозвачи как подбиват цените в Европа. Франсетата плащат данък върху 1,60€ на километър,а нашите играчи возят между 0,75 цента и 1€ на километър. Е кой нормален ще ги търпи. Нашите експлоататори да се радват че все още няма заведени дела срещу тях.

2020.07.09 | 17:20

4
И след като стотици пъти казаха че това е една от най тежките професии,защо все още е 2-ра категория труд. Навремето беше първа. Нали мислят за нашите шофьори!!!! Мошеници

Добави коментар

Водещи новини