Зорница Русинова: 40% от българите нямат адекватните дигитални умения

Най-болезнената тема на пазара на труда е за обезпечаването на кадри. Проблемът с недостига на квалифициран персонал, е огромен. В тази връзка предстои да се реализират 205 проекта на стойност 33 милиона лева, насочени към фирмите, за да обучат служителите си. Това коментира заместник-министърът на труда и социалната политика Зорница Русинова  по време на представяне на основните политики на социалното министерство до края на мандата на кабинета, предаде репортер на Novini.bg.

„Целта ни е да се привлекат неактивните и неработещи лица. Те ще бъдат насочени към фирмите, за да преминат обучения. На базата на фирмените програми ще могат да обучат своя персонал. Друга инициатива към бизнеса е в подкрепата на работещите родители“, каза тя.

Зорница Русинова: Дългият път да задържим младите в България е през инвестициите в образованието

Друг акцент в политиката на кабинета е привличането на българи от чужбина обратно към България. „Продължаваме активно да работим в тази насока. Разработили сме платформа за полезна информация за тази група. Тя ще стартира от месец април. В нея ще има предложения за работа, нужда от здравеопазване, съдействие за установяване на цялото семейство, консултиране, финансови стимули, осигуряване на помощ за наемане на жилище, осигуряване на помощ за дете, транспорт до работното място, квалификация на член от семейството и т.н.“, обясни зам.социалният-министър.

„Освен това е предвидена помощ за младите, които решат да започнат работа в малко населено място. Финансиране на пътуване до работното място и т.н.“, допълни тя. „Продължава програмата за подкрепа за самотно живеещите възрастни хора. Осигурява се лични асистенти, почасова патронажна грижа, включващо медицинска грижа“, отчете Русинова.

„С още 30 милиона ще развием центровете за ранно детско развитие. Предстои да включим още 28 области в страната, за да получим пълен обхват на децата“, стана ясно от отчета ѝ.

МТСП организира кариерен форум за българи в Австрия на 21 януари

„Една от успешните програми за дълготрайно безработни е наемането на безработицата. Тази година осигуряваме допълнително още 10 милиона. Така освен, че ще осигурим работа на безработни лица и ще подкрепим и социалните служби. Служителите няма да са нискоквалифицирани, а млади завършващи или трайно безработни“, коментира зам.-министърът.

Тук отново бе поставен акцент на необходимостта от подобряването на квалификацията на кадрите. „Ще се осигури по-бързо минаване през квалификационни курсове. Силен акцент ще бъде поставен на мащабните програми за наваксване на дигиталните умения. 13% от хората в Европа не са използвали интернет. В България около 40% нямат адекватните дигитални умения. При хората в селските райони те са едва 20%. Затова предвиждаме да разработим 4 рамкови програми, за да може всеки да навакса своите умения. Целта на всичко това е предотвратяването на социално изключване“, коментира Русинова.

Зорница РусиноваЗорница Русинова Зорница Русинова е магистър по международни икономически отношения  от Университета за посочи, че около 50 000 души ежедневно получават топъл обяд по социална програма. „Планираме да разширим пакета с хранителни продукти и с хигиенни материали. Освен това ще даряваме и пакети за новородени, в помощ на самотните майки. Ще разкрием и повече детски кухни“, каза още тя.

Коментари

  1. 2020.02.21 | 20:38

    Ами при катастрофирало образование, и идеал чалгата,това е резултата.

  2. 2020.02.21 | 18:38

    тъпа ку.рв0, 80% от българите нямат пари за хляб ти за ,, дигитални " умения говориш , да ти еб@ майката , живеете си във ваши светове

  3. 2020.02.21 | 18:30

    С 500 лв заплата няма да ги привлвчете

  4. 2020.02.21 | 18:25

    Всичко е толкова розово!

  1. 1

Напиши коментар

Спорт

още

Водещи новини

още

Още новини

още

Най-четени

Най-коментирани

Политика

още

Анкета

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Как българската икономика ще се справи след коронавируса?

Избрано от Интернет

Вашите лични данни

Ние събираме и обработваме Вашите лични данни.

За осигуряване на правата ви по GDPR, молим за Вашето съгласие.

Ще използваме данните за осигуряване на по-доброто Ви преживяване на нашите сайтове.

Ако натиснете бутона Приемам всички, ще дадете съгласието си на нас и на всички трети страни, описани детайлно в Политиката за поверителност и Политиката за бисквитките.

Защо е необходимо моето съгласие?

НАСТРОЙКИ ЗА ПОВЕРИТЕЛНОСТ

  • Нормално функциониране на сайтовете
    Не е зададено

    Тези данни са стриктно необходими за нормалната работа на сайтовете и мобилните ни апликации. Чрез тях можем да удостоверим самоличността Ви като логнат потребители, да Ви покажем по-добре съдържанието, да заредим сайта по-бързо, да защитаваме сайтовете и Вас от посегателства.

    Такива данни например са данните от сесията Ви – информация дали сте логнат, кеширано съдържание и други.

    Тук попадат и данните, свързани с идентифицирането Ви във връзка с регистрация за използване на наша услуга.

  • За изпълнение на нашите услуги
    Не е зададено

    Някои от услугите ни, като електронната търговия, изискват да споделите с нас лични данни. Използваме ги за да можем да изпълним договора си с Вас, за продажба и доставка на предлаганите от нас стоки.

    Други предлагани от нас услуги са възможностите да добавяте новина, коментари, снимки или видеа. Използваме личните Ви данни, която ни дава възможност да Ви идентифицираме и при необходимост – да модерираме добавеното от Вас съдържание.

  • За измерване
    Не е зададено

    Събираме информация за Вашето използване на съдържанието и я комбинираме с предишно събрана, за да измерим, разберем и отчетем Вашето използване на услугите ни.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на реклами
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно налична, за да подберем и Ви доставим релевантна реклама и за да можем да измерим доставката и ефективността й. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите предишни интереси към подбрани реклами, обработка на данни за поведението Ви, когато рекламата Ви е била показана, колко често Ви се показват дадени реклами, къде и кога са Ви били показани, дали сте предприели действие свързано с рекламата, включително клик на рекламата и направена покупка.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За подбор, доставка и отчитане на съдържание
    Не е зададено

    Събираме информация и я комбинираме с предишно събрана, за да подберем и Ви доставим релевантно съдържание и да измерим доставката и ефективността му. Това може да включва предварително събрана информация за Вашите интереси към съдържанието, обработка на данни за показаното Ви съдържание, колко често или за колко време е било показано, дали сте предприели действие, свързано със съдържанието, включително клик на съдържанието.

    Тази цел не включва персонализиране и профилиране.

  • За персонализация и профилиране
    Не е зададено

    Събираме и обработваме информация за използването на услугите ни за последващо сервиране на персонализирана реклама и/или съдържание в друг контекст, напр. други сайтове и мобилни апликации, след време.

    Типично, съдържанието и поведението Ви на сайта/мобилната апликации се използва за създаване на заключения за Вашите интереси, чрез които се управлява бъдещият избор на сервирани реклами и/или съдържание.

  • По възложение и за проекти на трети страни
    Не е зададено

    При конкретни проекти по възложение на трети страни събираме Ваши лични данни, които им споделяме за осъществяване целите на проектите им. Детайлна информация за целите може да намерите в Общите условия на всеки конкретен проект, който ще Ви бъдат предоставени за получаване на Вашето съгласие.

    Понякога използваме личните ви данни, за да Ви информираме за игри и промоционални оферти на Спортал и/или на трети страни – Партньори на Спортал.

    За изпълнение на тази цел, събираме Ваши лични данни, за да Ви информираме за наши или на трети страни, наши партньори, инициативи, промоции, игри, оферти и други.

    За всички описани по-горе цели можем да използваме инструменти на трети страни.

  • За Директен маркетинг
    Не е зададено

    За да Ви изпращаме винаги актуална и полезна информация за нашите инициативи, събираме данни като адрес на електронна поща или друг начин за контакт с Вас – Viber, Skype, Messenger профил или такъв в друга комуникационна платформа.