-
10 октомври 2019 15:43
- 646
- 2
Общо 53 на сто от всички курсове на българските международни тежкотоварни превозвачи ще бъдат празни, без товари и без приходи за компаниите, а 14 хил. от пряко засегнатите в сектора ще си загубят работата. Това ще се случи, ако бъде приет пакетът Мобилност 1, без да е уважена позицията на България по него, стана ясно на пресконференция в МТИТС, с участието на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети и бизнеса.
На пресконференцията бяха представени резултатите от направеното проучване на тема "Българският тежкотоварен сектор", възложено от Съюза на международните превозвачи. То обхваща пазарно изследване и прогнозна оценка за въздействието на Пакета Мобилност 1 върху тежкотоварния автомобилен бранш у нас.
Пазарното проучване има значение за представяне на пазарите в България и последиците от прилагането на новия Мобилен пакет, уточни министър Желязков. Категорични сме по отношение на връщането на превозните средства в държавата на регистрация и възможността да се ползва седмичната почивка на охраняем паркинг в превозното средство, посочи министърът.
Цветан Алексиев от фирмата, провела социологическото проучване, уточни, че за него са използвани собствено проучване и публично достъпна информация, както и специализирани източници и анализи. Около 12 700 компании от България предоставят сухопътен международен транспорт. 75 на сто от тях са с до 5 камиона, т.е. малки фирми. Заетите в сектора са 42 500 с около 1 750 евро средна заплата, сочи анализът.
Общо 25 800 са българските камиони, които са оперирали в Европа през 2018 г. и тяхната средна възраст е 3 години, за разлика от тези в Европа, които са средно на 11 години, посочиха анализаторите. Средната възраст на тежкотоварния автопарк общо за страната е 6 години, а около 1,5 млрд. евро са направените инвестиции, показва проучването.
Общо 6 на сто от БВП и 2,8 млрд. евро е пазарният дял от сектора за международен автомобилен транспорт.
Основната проблем, ако бъде прието задължителното връщане в държавата на всеки 4 месеца на тежкотоварните камиони, е че то ще обхване около 53 на сто от всички задължителни курсове от и за България, които ще бъдат празни, без да генерират печалби за компаниите. От пропуснати приходи загубите ще бъдат 0,5 млрд. евро.
Ще се увеличат и въглеродните емисии, като 1 процент от техния дял ще е за сметка на българските автомобили.
Словакия, Чехия, Холандия, Португалия, Естония са страните, от които ще търсим подкрепа и съдействие по отношение Мобилен пакет 1. Важното е да нямаме разколебаване в подхода като правителство и да сме единни с групата на единомишлениците, посочи министър Желязков.
Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи посочи, че 850-те млн.евро очаквани загуби за българските превозвачи ще са същите и за другите източноевропейски държави.
"Ние не сме против Мобилен пакет 1, а за равнопоставеност между отделните превозвачи в ЕС. За целта ще търсим конструктивен диалог и онова златно сечение, което устройва и българските, и холандските превозвачи", коментира Арабаджиев.
Около 40 млн.евро ще бъдат административните разходи през 2023 г.за оформяне на различните процедури и унифициране на процеса за българските превозвачи. Много са и неяснотите по правоприлагането, смята още министър Росен ЖелязковРосен Желязков е роден на 5 април 1968 г. Той е магистър по право от Софийския университет „Свети.
Последвайте канала на
Свързани новини
Йордан Арабаджиев: Битката по пакета “Мобилност” не е изгубена
20 септември 201907:44
Николай Рашков: Има доста разколебана подкрепа за пакета "Мобилност"
20 септември 201907:38
Андрей Новаков за пакета ''Мобилност'': Британците не постъпиха справедливо
19 септември 201916:35
ЕП отхвърли искането за изтегляне на пакета "Мобилност"
19 септември 201912:04
Комисията по транспорт в ЕП се очаква да разгледа отново пакета "Мобилност"
19 септември 201907:39
Андрей Новаков внесе в ЕП искане за изтегляне на пакета "Мобилност"
18 септември 201921:22
Джамбазки и Слабаков: Компромис в борбата срещу несправедливия пакет „Мобилност“ няма
22 януари 202013:40
Росен Желязков за пакета ''Мобилност'': Битката не е изгубена, на ред е ЕК
20 декември 201918:11
Съветът на ЕС: Пакетът "Мобилност" е одобрен
20 декември 201915:51
Левски посяга към титлата, но ЦСКА няма да я даде лесно
Национал може да пише история в Полша заедно с Вилфредо Леон
Ще продължи ли добрата серия на Пирин и в плейофите?
От СДВР: Ограничаваме част от хореографията на дербито, ако е необходимо, ще бъдат изпразвани сектори
Ман Сити направи важна крачка към титлата
Общински съветник: "Георги Аспарухов" е една стъпка по-близо до превръщането му в модерен стадион
Коментари 2
Добави2019.10.10 | 15:50
ТИКВАТА ,КАЗА ЧЕ НЯМА СТРАШНО .ВСИЧКО Е НАРЕД ВЪВ ГЕРБОСТАН.
Добави коментар
Водещи новини
Кристина Петкова: Нужен ни е изцяло нов закон за хазарта, а не едно бързане
26 април 202408:45
Борисов: ГЕРБ е принципна партия – там, където плюем, не лижем след това
26 април 202409:33
Кирил Петков: Г-н Пеевски е голям и хлъзгав камък на врата на Борисов
26 април 202410:53
Тома Биков възмутен как точно Желязков е бил атакуван
26 април 202408:29
Лена Бориславова: Вместо Желязков да действа, както трябва, служи на Борисов и Пеевски
26 април 202408:06
Божанков: Свалянето на Росен Желязков не е лично отмъщение
26 април 202408:30
Георг Георгиев: Отстраняването на Желязков е нескопосан опит за прикриване на същинските теми
26 април 202408:34
На първо четене: Депутатите приеха единодушно промени в Закона за хазарта
26 април 202410:57
Доц. Ангел Кунчев обяви ще се въвежда ли извънредна епидемична обстановка в страната
26 април 202409:02
2019.10.10 | 17:47
Това е защото сте тъпаци. Какво ви пречи да организирате транспорт с микробус за смяна? Или да им наемете квартири? Я седни в тоя камион без нормална храна и без баня и тоялетна пет месеца да спиш в кутиййка 2,5 на 2 метра идиот. Добре че са европейците да ви научат на човещина кавали нещастни.