В Ловеч се състоя дискусия "Магистрала "Хемус" - новите 134 км"

  • 24 април 2019 15:18

  • 532
  • 2
В Ловеч се състоя дискусия "Магистрала "Хемус" - новите 134 км"
©

В Ловеч се състоя дискусия "Магистрала "Хемус" - новите 134 км". Тя се организира от Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Във форума участваха заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Георги Терзийски и изпълнителният директор на "Автомагистрали" ЕАД Стоян Беличев.

Нанков открои значението на изграждането на АМ "Хемус", като направи съпоставка с развитието на Южна България след изграждането най-вече на АМ "Тракия". Той посочи, че на юг от Стара планина се създава брутен вътрешен продукт на стойност 75 процента от общия в страната, а преките чуждестранните инвестиции там са над 93 процента. "Това не се дължи само на един инфраструктурен обект, но той е основната предпоставка за всички икономически и социални активности, които следват развитието на една подобна базисна инфраструктура", заяви заместник-министърът.

Той каза още, че благодарение на промените в Закона за държавната собственост и Закона за опазване на околната среда срокът за завършване на цялата АМ "Хемус" ще се съкрати от 2024 г. на 2023 г.

Десеткилометровият участък от Ябланица до п.в. "Боаза" ще бъде завършен, вместо март 2020 г., тази есен, а трасето от 16,5 км от п.в. Белокопитово до п.в. Буховци се очаква да бъде готово в края на 2020 г. Участъкът от "Боаза" до пътя Ловеч - Плевен, чийто символичен старт бе даден вчера, трябва да бъде готов до средата на 2021 г.

През август или септември се очаква да започне строителството на трасето от пътя Плевен - Ловеч до Русе - Велико Търново. До 20 дни ще стартира процедурата по избор на изпълнител за разширен идеен проект за първите 60 км от участъка Велико Търново - Търговище, за останалите 30 км вече има изготвен идеен проект и до 40 дни "стартираме с избор на изпълнител на инжинеринг, т. е. допроектиране плюс строителство. Така че за последните 90 км от магистралата тази година ще работим усилено по проектиране и по отчуждавания, за да може в рамките на 2020 г. и там да стартират строително-ремонтни и монтажни дейности", каза още Нанков.

Георги Терзийски заяви, че служителите на Агенция "Пътна инфраструктура" в трите участъка от Боаза до п.в. Дерманци, от Дерманци до Каленик и от Каленик до пътя Плевен - Ловеч извършват поетапно отчуждителни процедури. По отношение на тези участъци няма обжалване.

Такова има на отсечката "Буховци" до п. в. "Белокопитово". От 29 жалби са останали 25, като се очаква да има решение по тях до средата на следващия месец.
На форума присъстваха, кметове и представители на общини, на институции и заинтересовани лица.

Последвайте канала на

Novini.bg
532 2

Свързани новини

Коментари 2

Добави коментар
Kiril Petrov

2019.04.24 | 16:03

1

и като тръгнат едни пари на север ще цъфнем и вържем. Кого заблуждавате мама ви мръсна.
Добре че народа спи иначе щеше да ви нарита мръсната пропаганда в гърлата ваща мама. Ако някой ден народа се вдигне и реши да се очисти от тая сган долна ще моля за разрешение да ги застрелям аз.

1234

2019.04.24 | 18:16

2

Абе кво ви пречи магистралата бе хора не виждате ли че се избихме по тия занемарени пътища!Бре това Българина няма угодия!Със злато да го замеряш пак ще е недоволен и мрънкащ

Добави коментар

Водещи новини