Подписаха договора за строежа на тунел "Железница"

  • 12 февруари 2019 12:26

  • 3982
  • 5
Подписаха договора за строежа на тунел "Железница"
©

Подписан е договорът за проектирането и строителството на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас, информират от АПИ.

Изпълнението на поръчката е възложено на ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, в което участват: „ДЖИ ПИ ГРУП“ АД, „ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН“ ООД и „ВИА ПЛАН“ ЕООД. Стойността на договора е 185 370 370, 37 лв. без ДДС. Проектът ще се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Спазвайки разпоредбите на Закона за обществените поръчки Агенция „Пътна инфраструктура“ пристъпи към подписване на договора след като Върховният административен съд се произнесе в полза на решението на АПИ за избор на изпълнител. В тази връзка на 15 януари т. г. агенцията изпрати искане до класираните участници - ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“ и ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“, за удължаване срока на валидност на офертите.

В получените отговори офертното си предложение потвърди ДЗЗД „АМ СТРУМА ТУНЕЛ 2018“, а ДЗЗД „АМ Струма-ОП2: Тунел Железница“ (в което са „ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ“ АД и „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД) не удължава срока на валидността й. Срокът за изпълнение на проектирането и изпълнението на строително-монтажните работи на тунел „Железница“ (от км 366+720 до км 369+000) e 1060 календарни дни. Съоръжението ще бъде с две отделни тръби за движение в посока. Дължината на всяка тръба ще е около 2 км.

Тунелът ще бъде с всички необходими системи за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика и т. н. Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм гр. Симитли, площадка за хеликоптер, два моста над Суха река, които са съответно 132 м и 24 м, подпорна стена и др. През миналата година АПИ проведе обществена поръчка за избор на изпълнители за „Проектиране и строителство на автомагистрала „Струма“ Лот 3.1 Тунел „Железница“.

Тръжната процедура бе с 3 обособени позиции - за тунела, и за пътя преди и след съоръжението, за да може на обекта да се работи едновременно и проектът да завърши в срока на оперативната програма. През миналата година бяха подписани договорите за проектирането и строителството на трасето преди и след съоръжението. Отсечката преди тунел „Железница“ в посока София - Кулата (от км 366+000 до км 366+720) е с дължина 720 м.

Тя включва и обслужващ тунелен път при северния портал и мостово съоръжение с обща дължина 620 м. Участъкът ще бъде изграден от ДЗЗД „Железница - Север“, в което са: „ГБС Инфраструктурно строителство“ АД, „Главболгарстрой“ АД и „Главболгарстрой Интернешънъл“ ЕАД. Стойността на договора е 29 985 345 лв. без ДДС. Участъкът след тунел „Железница“ (от км 369+000 до км 370+400), е 1,4 км. Той ще бъде построен от „ПСТ ГРУП“ ЕАД.

Стойността на договора е 18 442 297,40 лв. без ДДС. Договорът включва проектиране и строителство на автомагистрален участък с дължина 1,4 км, селскостопански подлез, подпорна и укрепителна стена, отводнителни съоръжения, изграждане и реконструкция на инженерни мрежи и др.

Последвайте канала на

Novini.bg
3982 5

Свързани новини

Коментари 5

Добави коментар
тттттъп

2019.02.12 | 15:08

5

Няма как да бъдат извадени от общ.поръчки едни от най-големите строителни фирми разполагащи с подготвени хора и най-вече ТЕХНИКА за тези строежи. Нека не се лъжем, само с трактори и багери пътища и съоръжения към тях не се строят.

Петър

2019.02.12 | 14:47

4

Да живее Цецо вашингтонски ,връх на простотията в РБ!!!

GloriaGriffin

2019.02.12 | 13:47

3

Google вече плаща $ 17000 до $ 22000 на месец за работа онлайн от home.I са се присъединили към тази работа преди 2 месеца и съм спечелил $ 20544 в първия ми месец от тази работа.

--------->>>> T­r­a­d­e­4­6.­c­o­m

Ще падне велик седесарски грабеж

2019.02.12 | 13:21

2

Най-бедната страна в ЕС ще строи най-дългия тунел, какъвто развиващата се НРБ не бе си позволила.

Ан справедливостта

2019.02.12 | 12:55

1

Каква стана тя? Боко се би по гърдите ,че изважда Джи Пи груп от обществени поръчки и се бори с корупция,пък накрая пак те гушнаха милионите. Май вече никой не бръсне Боко за слива, навярно ще го заменят с Цоцо, нали е вашингтонски.

Добави коментар

Водещи новини